Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تعدادی از داورها از دنیای داوری خداحافظی کردند، وقتی همچین اتفاقی می‌افتد کمیته داوران و فدراسیون فوتبال مجبور می‌شوند دست به جوانگرایی بزنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محسن قهرمانی داور پیشکسوت فوتبال ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص جوانگرایی و استفاده از داورهای جوان در دیدارهای لیگ برتر بیان کرد: یک تعداد داورهای باتجربه ما از بدنه داوری کشور رفتند، یکی از دلایل مهم آن این است که پا به سن گذاشتند و دیگر نمی‌توانستد قضاوت کنند، بالاجبار باید خداحافظی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تعداد از داورها هم بر حسب تصمیمات شخصی که داشتند از دنیای داوری خداحافظی کردند. وقتی همچین اتفاقی می‌افتد کمیته داوران و فدراسیون فوتبال مجبور می‌شوند دست به جوانگرایی بزنند، همان کاری که بعضی از تیم‌ها انجام می‌دهند. جامعه قضاوت هم از این قاعده مستثنا نیست و بالاخره از یک جایی باید جوانگرایی را شروع تا بتوانند آینده نگری کنند برای سال‌هایی که پیش رو است‌.

وی افزود: یعنی داورهایی را داشته باشیم که بیایند جا پای علیرضا فغانی و داوران بزرگ دیگری که از جامعه داوری رفتند بگذارند. این جوانگرایی تاوان دارد و یک پوست‌اندازی در حال اتفاق افتادن است.

قهرمانی اظهار داشت: البته نمی‌گویم چون جوانگرایی شد درصد اشتباهات به دلیل جوان بودن باید بالا برود. کمیته داوران باید شرایطی را به وجود بیاورد تا داورانی که قضاوت می‌کنند، انقدر از نظر سطح تمرکز بالا باشند و سطح کیفی آموزش‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود بالا باشد تا داور میزان استرس خود را کم کند. این میسر نیست مگر با پشتیبانی و حمایت‌هایی که در وهله اول فدراسیون فوتبال و در کنارش کمیته داروان و دپارتمان داوری می‌تواند داشته باشد.

داور پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد: اشتباهاتی در قضاوت وجود دارد، من هم به عنوان یک پیشکسوت داوری و کسی که به روزهایی را در مستطیل سبز قضاوت کردم، به چشم می‌بینیم. کمیته داوران باید به نوعی جواب اهالی فوتبال را بدهد که چرا یک سری از اشتباهات داوری به خصوص اشتباهاتی که خطای هند دارد اتفاق می‌افتد بیش از اندازه است؟ چرا داوران اتفاق نظرشان روی این است که ما این‌ها را نمی‌بینیم؟ الان 6 نفر داور در زمین مسابقه هستند، اگر داوران بگویند نمی‌بینیم اهالی، جامعه فوتبال و بیننده‌های تلویزیونی قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به تعطیلات نیم فصل لیگ برتر نزدیک می‌شویم، چه خوب است کمیته و دپارتمان داوری و فدراسیون فوتبال برای داوران یک کلاس چند روزه بگذارند و تمام اشتباهاتی را که در نیم فصل اتفاق افتاده آنالیز کنند، دنبال علت‌ها بگردند و معلول‌ها را پیدا کنند. نباید با محرومیت یک داور صورت مسئله را پاک کنند، چون بالاخره ما نیم فصل دوم را پیش رو داریم و در کنار نیم فصل دوم لیگ برتر روزهای سخت و حساس مسابقات هفته آخر لیگ یک در پیش هستند. کمیته داوران باید شرایطی را فراهم کند که انشاالله شاهد این چنین اشتباهات فردی در نیم فصل دوم نباشیم.

قهرمانی در پایان گفت: چون من نوع چیدمان، تفکر و سیاست چیدمان داوری کشور را توسط کمیته داوران نمی‌دانم، خیلی سخت است راجع به این موضوع صحبت کنم. کمیته داوران و دپارتمان نقطه نظراتی را برای خودشان هدف گذاری کردند، که می‌طلبد این طوری چیدمان داوری را انجام دهند. اگر آن سیاست‌‌گذاری‌ها منجر به رشد و پیشرفت داوری کشور در آینده شود، باید به این خواست‌شان احترام گذاشت. حتی اگر از داورهای جوان برای بازی‌های حساس استفاده می‌کنند، پس یعنی برای روزهای حساس داورهایی را داریم که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. ما داورهای پیشکسوت خوبی را داریم که الان هم می‌توانند کمک دهنده خوبی برای فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست فدراسیون فوتبال فوتبال فوتبال ایران کمیته داوران برنا خبرگزاری برنا محسن قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور گمنام عمانی، بازی ایران را سوت می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در دور پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، باید در تاریخ هفدهم خرداد ماه، به مصاف میزبان خود، تیم ملی هنگ کنگ برود. ملی پوشان که برای تصاحب صدر جدول رده بندی تلاش می کنند، در پی پیروزی در این مسابقه خارج از خانه هستند.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی تیم داوری این مسابقه را اعلام کرد که طی آن، تیم داوری از عمان به سرپرستی قاسم مطر علی قرار است این بازی را قضاوت کنند.

این داور جوان، گمنام و 34 ساله عمانی، پیش از این نیز سابقه قضاوت بازی تیم ملی ایران را برعهده داشته است. در دیداری دوستانه که در سال 2018 میان ایران و قطر برگزار شد و شاگردان کی روش با گل های طارمی و آزمون به پیروزی رسیدند، قاسم مطر علی قضاوت آن مسابقه را برعهده داشت.

بجز این مسابقه، قاسم مطر علی تاکنون در مسابقه مهمی برای ایران یا نمایندگان ایران قضاوت نکرده است. البته او سابقه قضاوت بازی دوستانه تیم های ملی عمان و آلمان که در سال 2022 برگزار شد را نیز در کارنامه دارد.

قاسم مطر علی همچنین در دیدارهایی مانند جدال پرسپولیس برابر پاختاکور و مسابقات فولاد با تیم های الوحدات اردن و السد قطر و دیدار تیم های ملی ایران و ویتنام در رقابت های جام ملت های زیر 20 ساله های آسیا داور چهارم بوده است.

دیگر خبرها

  • داوران بازی تیم ملی فوتبال معرفی شدند
  • داور گمنام عمانی، بازی ایران را سوت می‌زند
  • اعلام اسامی داوران بازی هنگ‌کنگ - ایران
  • داور بازی ایران و هنگ کنگ معرفی شد
  • داور بازی ایران و هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی مشخص شد
  • داور بازی ایران و هنگ کنگ مشخص شد
  • داور بازی ایران و هنگ‌کنگ معرفی شد
  • دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا