Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-محمدهاشمی رفسنجانی به روزنامه ایران گفت: هنوز نمی‎دانیم ترکیب نیروهایی که برای انتخابات اسفندماه ثبت نام کردند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‎کنند و در معرض رأی مردم قرار می‎گیرند، چگونه است. اما این را می‎دانیم که اگر بخواهیم مشارکت را بالا ببینیم، باید توجه ویژه‎ای به احراز صلاحیت‎ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اگر این مسأله حل شود، هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد که میزان مشارکت مردم چقدر خواهد بود. اما اگر صحنه رقابتی نباشد، مردم نسبت به اینکه شرکت بکنیم یا نکنیم، یا فلان فرد یا گروه برنده انتخابات بشود یا نشود، بی‎تفاوت خواهند بود. حق هم دارند، می‎گویند چرا به خود زحمت بدهیم.
محمدهاشمی در باره ادعای اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس گفت: طبق تجارب گذشته ضریب نفوذ جناح‎ها در کشور تفاوت زیادی با هم ندارد. مثلاً اصولگرایان حدود 20 تا 25 درصد حامی دارند و برای اصلاح‎طلبان هم چیزی فراتر از این نیست. حالا اگر اعتدالیون با اصلاح‎طلبان ائتلاف کنند، ضریب نفوذشان بالاتر می‎رود. اما هر دو جریان به تنهایی ضریب نفوذ مساوی دارند. اگر حامیان جناح اعتدال و اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت نکنند، باز هم 25 درصد افراد واجد شرکت در انتخابات که حامی اصولگرایان هستند، جناح مقابل را برنده انتخابات خواهند کرد. بنابراین شرکت مردم در انتخابات بسته به نوع رقابت یعنی همان رقابت مساوی است.

وی ادامه داد:  تندروها فکر می‎کنند که عملکرد دولت روحانی، برگ برنده آنان است و از همین رو در جهت ناکارآمد نشان دادن دولت کار می‎کنند. اما اظهارات آنها نه واقعیت دارد و نه به صلاح کشور است. طرحی که یک عده دارند که می‏‌خواهند دولت را ساقط کنند و یا پیشنهاد استعفا به رئیس جمهور را می‎دهند، همان پروژه‎ای است که در عراق، لبنان و سوریه و از طرف اسرائیل و عربستان و امریکا دنبال شد. آنها هم پروژه برکناری دولت‎ در این کشورها را داشته‌‏اند و موفق هم شدند. آنان در مورد ایران هم این نظر را دارند که تا حال به نتیجه نرسیده است. کسانی که این مسأله را دنبال می‎کنند در پی اجرایی کردن خواست دشمن هستند. اما آنها غافل از این هستند که در شرایطی که ما داریم ثبات دولت می‎تواند در رفع کاستی‏‌ها کمک کند نه اینکه به فکر برانداختن آن باشیم.

23302

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است