Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@13:54:59 GMT

پـان‌ها و آمـوزه یـهود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۷۸۳۷

پـان‌ها و آمـوزه یـهود

"قوم از یاد رفته" و "سرزمین پرجبروت باستانی"؛ من همه "پان"ها را مستقیم یا غیر مستقیم مأخوذ از آموزه‌های یهود باید دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جالب است که هر جا بحث هویت جدی است، پای یهود در میان است. یهود، هم دین است و هم قوم، و شاید همین است که هر جا یهود ورود کند؛ قومیت، لباس ایدئوولوژی می‌پوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت‌گرایی ایدئولوژیک که آتش جنگ اول بین الملل را افروخت و امپراطوری عثمانی را زمین زد و چالش هیتلر با یهود، آتش جنگ دوم بین الملل را افروخت و نتیجه این جنگ، فلسطین را بلعید.

هیتلر با همان چیزی بر یهود آشفت که یهود با آن درصدد تسخیر دنیا بود. قوم برگزیده، شد نژاد برتر و تورات و تابوت عهد شدند تاریخ هگلی و قهرمان تاریخ و ستاره شش پر، شد صلیب شش پر.

خروج هیتلر علیه یهود، شبیه انقلاب علیه انقلاب و خروج سوسیالیسم علیه سوسیالیسم بود، در اواخر سده بیست میلادی، و تحقیر، اصلی‌ترین محرک تمامی این خروج ها و رمانتیک، بروز و ظهورش.

سمبولیسم و رمانتیسیزم را می توان دو عنصر کلیدی اسطوره سازی‌های معاصر دانست. "قوم از یاد رفته" و "سرزمین پرجبروت باستانی". من همه "پان"ها را مستقیم یا غیر مستقیم مأخوذ از آموزه‌های یهود می دانم.

از "پان اسلامیسم" سید جمالی تا پان ایرانیسم و پان ترکیسم و پان عربیسمی که وِرد زبان کسروی و ضیاء گؤگ آلپ و جمال عبدالناصر بود، که این دو تای آخری مولود مستقیم اندیشه سیدجمالی در مستعمرات هم بود.

بیایم به امروز؛ آرمان کشورهای بزرگ و نقشه‌های بزرگ. از دینی تا قومی و از قومی تا دینی و تقریبا در تمامی شان یک سابقه نسل کشی پیدا می شود. ولو محدود و موردی. نمی‌گویم اینها همه دستپخت یهودند، اما راست کارشان هست. از رئال تا سور رئال، از آناهیتای نشسته بر بیرق دولت اقلیم اربیل تا پرنده سه پای چوسان قدیم.

بگذرم که اگر وارد نمادها شوم حرف بسیار است. القصه اینها همه شبیه همند و پارادوکسیکال هم. یعنی که ضد خود را در خود دارند و همین است که غیر انگار و غیر ستیز هم هستند. شاید برای بقاء. از "ایرانی و انیرانی" تا "عرب و عجم" و "ترک و فارس". حتی می گویم "مسلم و نصیری" موجود در گفتمان داعش، به ضم نون! اگر چه من داعش را بیشتر درونزاد می دانم تا برونزاد؛ اما شبیه هست به اینهایی که شمردم و باید درباره‌اش مستقل حرف زد.

بگذرم؛ یهود، آنجا وارد می شود که قرار است تاریخ بازتولید شود برای امروز. تاریخی از دل چند تاریخ دیوار به دیوار و لابد در این میان چیزی باید فرو بریزد. از یک کشور تا یک ملت. و شاید یک دین.

مهدی نعلبندی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه میشیگان که نتایج پژوهش خود را در مجله ACS Catalysis منتشر کرده‌اند، استفاده از کبالت‌فتالوسیانین (cobalt phthalocyanine) را به‌عنوان کاتالیزوری برای تبدیل کربن دی‌اکسید به متانول از طریق چند مرحله واکنش موردمطالعه قرار دادند. مرحله اول کربن دی‌اکسید (CO2) را به مونوکسید کربن (CO) و مرحله دوم CO را به متانول تبدیل می‌کند.

این رویکرد، روشی پایدار را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید انرژی بدون کربن دی‌اکسید مازاد ارائه می‌دهد. دانشمندان مدت‌هاست در تلاشند تا راهی برای تبدیل شیمیایی CO2 به سوخت‌هایی مانند متانول بیابند. متانول می‌تواند به‌طور بالقوه برای تأمین انرژی خودروها به روشی سازگارتر با محیط‌زیست مورداستفاده قرار گیرد.

البته پیش‌ازاین، تبدیل کربن دی‌اکسید به متانول در مقیاس صنعتی اتفاق افتاده بود، اما آن فرآیند از نظر زیست‌محیطی پاک نبود و تلاش‌ها برای انجام بزرگ‌مقیاس این تبدیل از طریق فرآیندهای الکتروشیمیایی، چالش‌های بزرگی به همراه داشت.

کبالت‌فتالوسیانین مانند یک قلاب مولکولی برای مولکول‌های CO2 یا CO عمل می‌کند. آرایش (هندسه) این مولکول‌ها در اطراف فلز کبالت بسیار مهم است، زیرا تعیین می‌کند که هر مولکول گاز با چه شدتی به هم متصل می‌شود. پژوهشگران متوجه شدند که مشکل، اتصال بسیار قوی‌تر کبالت‌فتالوسیانین به مولکول‌های CO2 در مقایسه با مولکول‌های CO است. به همین دلیل وقتی CO در مرحله اول تولید می‌شود، قبل از اینکه بتواند به متانول تبدیل شود، با مولکول CO2 دیگری جابه‌جا می‌شود.

محققان با مدل‌سازی محاسباتی پیشرفته حساب کردند که اتصال کبالت‌فتالوسیانین به CO2، سه برابر محکم‌تر از مونوکسید کربن است. این اندازه‌گیری‌ها با بررسی تغییرات سرعت واکنش در مقادیر مختلف CO2 و CO نیز تأیید شد.

محققان نشان دادند که تفاوت به نحوه تعامل الکترون‌های کاتالیزور با مولکول‌های CO2 و CO مربوط می‌شود. برای حل این مشکل، آن‌ها پیشنهاد داده‌اند تا کاتالیزور کبالت‌فتالوسیانین به‌شکلی بازطراحی شود که نحوه تعامل آن با CO تقویت شده و میزان اتصال آن به CO2 کاهش یابد.

رفع این مانع می‌تواند راه را برای استفاده از کاتالیزورهایی مانند کبالت‌فتالوسیانین برای تبدیل پاک، مؤثر و بزرگ‌مقیاس CO2 به سوخت متانول هموار کند.

منبع: Phys.Org

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904012 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • فیلم| رژیمی نفرت‌انگیز حتی برای یهود
  • راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس