Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:55:38 GMT

سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۸۰۱۸

سرگردانی بیماران دیالیزی در کرج

همشهری‌آنلاین - فتانه احدی: عده‌ای که مدت‌ها برای دیالیز به این مرکز مراجعه می‌کردند ازسوی مسئولان بیمارستان به مراکز دیگر سوق داده شدند. سحر علوی، یکی از افرادی که در این بیمارستان دیالیز می‌شد، می‌گوید: بعد از تعطیلی بخش دیالیز واقعا سرگردان شدیم. نوع خدمات تغییر کرده و از مسئولان تقاضا داریم هرچه زودتر مشکلات بخش دیالیز را رفع کنند و بیشتر به فکر بیماران، به‌ویژه بیماران دیالیزی که شرایط خاصی دارند، باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صدری، یکی دیگر از بیماران، هم می‌گوید: بیماران این بخش تعطیل‌شده، چاره‌ای جز رفتن به مراکز دیگر نداشتند و این وضع مشکلات زیادی برای بیماران به همراه دارد.

این نگرانی‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با بیان این‌که نوسازی بخش دیالیز در حال انجام است، به همشهری می‌گوید: تعطیلی بخش دیالیز این بیمارستان شایعه است.

مهدی خسروی با اشاره به این‌که تعدادی دستگاه مستهلک از بیمارستان امام خمینی (ره) در قسمت آزمایشگاه خارج و همزمان دستگاه جدید به این مجموعه اضافه شده است، می‌افزاید: بخش دیالیز پیمانکار جدا دارد که با توجه به پایان قرارداد، باید با پیمانکار قرارداد جدید امضا یا پیمانکار جدید انتخاب شود.

وی با بیان این‌که اموال خارج‌شده از بیمارستان ربطی به مجموعه دیالیز ندارد، ادامه می‌دهد: اموال خارج‌شده از بیمارستان در بخش آزمایشگاه، دستگاه‌های مستهلکی بود که خروج آن با هماهنگی و با جایگزینی دستگاه جدید انجام شده است.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با اشاره به این‌که ۲۳ دستگاه فعال در بخش دیالیز وجود دارد که در هر ۴ ساعت، ۲۳ بیمار دیالیزی را پشتیبانی و در هر روز ۴ نوبت خدمات‌دهی می‌کند، می‌افزاید: به غیر از تعطیلی موقت به دلیل نوسازی، تعیین تکلیف تعرفه بیمارستان تنها موردی است که موجب بروز مشکل شده است. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز تقاضا داریم در رفع این مشکل ما را یاری کنند، زیرا اصلاح تعرفه از عمومی غیردولتی به خصوصی موجب بروز مشکلات بسیاری برای ما شد. ما هزینه‌ها را با تعرفه خصوصی پرداخت، اما  خدمات را دولتی دریافت می‌کنیم.

بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) در هسته مرکزی شهر کرج قرار دارد و در یکی - دو سال اخیر دستخوش اتفاق‌های حاشیه‌ای بسیاری بوده است. مالکان بیمارستان امام‌خمینی (ره) دستگاه‌های دولتی‌ هستند و بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز هم در آن سهم دارند و به همین دلیل بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعرفه‌های آن دولتی است. مشکلات این بیمارستان از آنجا آغاز شد که تعرفه‌های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و بنابراین درآمد بیمارستان به‌اندازه یک‌پنجم کاهش یافت و این کاهش پاسخگوی حقوق کارکنان نبود.

بر اساس گفته سرپرست پیشین این بیمارستان، تا ۲ سال قبل درآمد بیمارستان در هر ماه حدود ۵ میلیارد تومان بود، اما بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی این درآمد به حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تقلیل یافت، در حالی‌ که پرداختی هر ماه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به کارکنان حدود ۲ میلیارد تومان بود.

بیمارستان امام خمینی (ره) که تا ۴ سال پیش بیش از ۹۰۰ نفر پرسنل داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و با ریزش بسیاری از نیروها حالا کمتر از ۴۷۰ نفر نیرو دارد. پرداخت نشدن دستمزد پزشکان از سال ۹۴ به بعد و مطالبه‌های انباشته‌ شده پرستاران موجب شد کارکنان این مجموعه بیش از ۳۰ بار تجمع اعتراض‌آمیز برپا کنند.

کد خبر 471047 برچسب‌ها استان البرز بیماری - دیالیز بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز بیماری دیالیز بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه