Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق گفت: سلاح های شکاری شکارچیان متخلف ضبط شد.

ابراهیم غلامی در گفت و گو با ایسنا گفت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان به تالاب ها و مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان علی رغم صدور پروانه و مجوز شکار برای محل های مجاز شکار، متاسفانه تعدادی از شکارچیان به صورت غیرمجاز اقدام به شکار پرندگان مهاجر می کنند که با برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست مواجه شده و اسلحه های آنان توقیف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که سلاح های توقیف شده جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجعه قضایی خواهد شد، گفت: یگان حفاظت این اداره با حضور خود در مناطق برای جلوگیری از شکار پرندگان، برنامه کنترلی و پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

غلامی خاطرنشان کرد: امروز چندین قبضه سلاح شکاری از شکارچیان متخلف در چهار مزارع حاشیه پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر ضبط شد.

وی تصریح کرد: مامورین یگان حفاظت این اداره،سلاح شکاری شکارچیان متخلف را پس از هماهنگی با یگان استان ضبط کردند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب تالابهای نقده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با اشاره به وضعیت مطلوب تالابهای این شهرستان گفت: هم اکنون تالابهای شهرستان نقده به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شدند و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

اکبر قائمی افزود: امسال سه میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالابهای سولدوز، دورگه‌سنگی، گرده قیط و ممیند این شهرستان هم در حال انجام است.

قائمی، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالابها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی امسال در تالابهای این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

وی، با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده است، افزود: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان نقده با ۱۷ تالاب فصلی و دایمی بیشترین تعداد تالابهای آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده که با این ظرفیت، در طول سال میزبان هزاران قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر بوده که این امر چهره ای زیبا را برای این خطه از کشور ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان