Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، فشار حداکثری از سوی آمریکا نه تنها علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است، بلکه این سیاست خصمانه جبهه استکبار بر بازوهای ایران، یعنی جبهه مقاومت نیز متحمل این فشار حداکثری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاست فشار حداکثری از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به کار گرفته شد، بکارگیری این سیاست خود به تنهایی ثابت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران به خوبی

توانسته است با حمایت از جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا، منافع جهان استکبار به سرکردگی آمریکا را تحت شعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ در راستای همین فشار حداکثری سیاست تجزیه عراق، سوریه ،لبنان، یمن و فلسطین را در پیش گرفت و بدین منظور با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، این شهر مقدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت اعلام کرد، اقدامی که هیچ یک از روسای

جمهور اسبق آمریکا به آن تن نداده بودند.

دولت های اسبق آمریکا پیشتر حاکمیت اسرائیل را بر بیت المقدس را نپذیرفته بودند؛ اما دونالد ترامپ روز ششم دسامبر طی نطقی بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو را صادر کرد.

بعد از قرائت این بیانیه بسیاری از کشورهای مستقل دنیا این اقدام را محکوم کردند و قدس اشغالی را پایتخت کشور فلسطین معرفی کردند، در این میان تعداد معدودی از کشورهای وابسته به جهان استکبار از این سیاست آمریکا پیروی کردند و اعلام کردند که در تبعیت از آمریکا

سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل خواهند کرد، در این مورد نیز بسیاری از این کشورها به دلیل انتقادهای شدید در داخل و جوامع بین الملل مجبور شدند از مواضع خود عقب نشینی کنند، از آن زمان تا کنون برزیل جز معدود کشورهایی است که بر انتقال سفارت خود به قدس

اشغالی اصرار ورزیده است. به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پیشتر در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به رأی گذاشته شد که در جریان آن تمامی اعضا به جز آمریکا، این اقدام تل آویو را محکوم کردند اما قطعنامه مربوطه با رأی

مخالف واشنگتن وتو شد.

کشورهای موافق با به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل با قرمز و کشورهای مخالف با سبز نشان داده شده‌اند

ژائیر بولسونارو از زمان حضور در سمت ریاست جمهوری برزیل تلاش کرده روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را در سال ۲۰۱۸ صادر کرده بود و بولسونارو نیز که

از لحاظ تفکرات ایدئولوژیکی خود را همسو با ترامپ می داند، بر انتقال سفارت برزیل به بیت المقدس همواره تاکید داشته است. کارشناسان از بولسونارو به عنوان "ترامپ برزیل" یاد کرده اند.

بولسونارو از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نتانیاهو به شمار می رود، به طوریکه وی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌ خود از انتقال سفارت برزیل به قدس در صورت پیروزی در انتخابات خبر داده بود. پس از پیروزی ژائیر بولسونارو نیز، یکی از حاضران در مجلس تحلیف وی، بنیامین 

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، این اولین سفر یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برزیل از زمان برقراری روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با برزیل به شمار میرفت، در این مراسم نتانیاهو و بولسونارو یکدیگر را در آغوش گرفتند و یکدیگر را برادر خواندند. حضور نتانیاهو

در مراسم تحلیف بولسونارو در برزیل جنجال آفرین شد و مردم این کشور نسب به حضور نتانیاهو انتقادات شدیدی را در رسانه ها و فضای مجازی به راه انداختند.

تنها در یک مورد، یکی از هنرمندان جوان با انتشار یک کاریکاتور پرمعنی توانست صدای مردم برزیل را به گوش جهانیان برساند. در این کاریکاتور نتانیاهو و بولسونارو در حالی به تصویر کشیده شده‌اند که به هنگام در آغوش گرفتن یکدیگر دست‌هایشان به حالت علامت نژادپرستان

نازی‌های آلمان در آمده است. این کاریکاتور در روزنامه اودیا (O Dia) به چاپ رسید و خیلی سریع در فضای مجازی دست به دست شد و توجه مردم برزیل و مردم جهان را به خود جلب کرد.

از آزادی بیان در کشور برزیل همین بس، که هنرمند و نقاش این کاریکاتور توسط یک گروه حامی حقوق یهودیان برزیل تحت شکایت و پیگرد قانونی گرفت و به تحمل 17 ماه حبس محکوم شد. این گروه محتوای کاریکاتور را توهین به قربانیان جنگ جهانی دوم به خصوص یهودیان

خواند، در پاسخ مردم برزیل این کاریکاتور را گویای سیاست‌های نژادپرستی اسرائیل و حمایت بولسونارو از آن خواندند.

آقازاده‌های برزیلی خصوصا پسران بولسونارو نیز نقش بسزایی در افزایش همکاری‌های اقتصادی برزیل با رژیم صهیونیستی را ایفا می‌کنند.

بنابرگزارش تارنمای هاوانا تایمز، "ادواردو بولسونارو" فرزند ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل روز گذشته (یکشنبه) همزمان با افتتاح یک مرکز تجاری برزیل در بیت المقدس گفت: همان گونه که پدرم اعلام کرده سفارت برزیل به بیت المقدس در سال آینده میلادی انتقال می‌یابد

وی این اقدام را طبیعی و عادی توصیف کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در این مراسم در کنار پسر بولسونارو حضور داشت، اعلام کرد که اسرائیل در حال حاضر بهتر از دولت کنونی برزیل دوست بهتری ندارد.

بولسونارو برای انتقال سفارت کشورش به قدس از سوی تولید کنندگان گوشت زیر فشار شدید قرار دارد؛ تولیدکنندگان بر این باورند که این اقدام، صادرات گوشت برزیل به کشورهای اسلامی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

حال این فرصت در اختیار دولت قرار دارد تا با تحریم گوشت یخ زده برزیلی به اقتصاد این کشور فشار اقتصادی تحمیل کند، این سیاست تحریمی هم می‌تواند مانع انتقال سفارت برزیل به قدس اشغالی بشود و هم درس عبرتی باشد برای دیگر کشورهایی که قصد دارند سفارت

خود را به قدس اشغالی انتقال دهند و از سوی دیگر باعث می‌شود که به جهانیان ثابت شود در برابر سیاست‌های خصمانه جهان استکبار راه حل سیاسی و اقتصادی نیز وجود دارد و همچنین قدرت مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید.
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد

سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» از دولت جو بایدن خواسته است تا توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کمک به ایجاد زمینه برای توافق صلح با فلسطینی‌ها انجام دهد.

سناتور گراهام یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو حداقل تا حدی به تمایل عربستان سعودی برای یک پیمان نظامی با آمریکا بستگی دارد.

به نقل از ایسنا این سناتور که برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی چندین بار به عربستان سعودی سفر کرده است، گفت درباره این موضوع با بایدن و مقامات ارشد دولت او از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت کرده است.

گراهام گفت: «عربستان سعودی خواهان یک توافق دفاعی متقابل با ایالات متحده است. ما هفته‌ها روی این موضوع کار می‌کنیم. آنتونی و جیک، به بستن قرارداد در مورد معاهده ادامه دهید. بدون این معاهده، ولیعهد سعودی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بخشی از توافق، ارائه راه‌حلی برای مشکل فلسطین خواهد بود.»

بایدن مدعی شده است که پیشرفت او در میانجی‌گری برای توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ممکن است انگیزه حملات غافلگیرکننده حماس در اکتبر گذشته علیه رژیم صهیونیستی باشد که منجر به جنگ اخیر در غزه شد. این جنگ که براساس گزارش‌ها، بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است، مذاکرات تل‌آویو با ریاض را از مسیر خود خارج کرد.

گراهام گفت، بحران غزه بدون تکمیل توافقنامه رژیم صهیونیستی و عربستان قابل حل نیست. این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و اسرائیل به توافق برسیم، این به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد، ایرانی‌ها را تنها می‌کند، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می‌کند و امنیت را به شکل واقعی برای اسرائیل تأمین می‌کند.»

عربستان سعودی نفت‌خیز ادعا می‌کند که ۷ درصد از ذخایر اورانیوم جهان را در اختیار دارد. گراهام گفت برنامه‌های مذکور از آمریکا می‌خواهد غنی‌سازی این ذخایر را به‌عنوان بخشی از پیشنهاد ریاض برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی کنترل کند. چنین توافقی براساس «توافقنامه ابراهیم» است که براساس آن بحرین و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کردند و سودان و مراکش هم بعدا این توافقنامه را امضا کردند.

گراهام گفت: «می‌خواهم به رئیس‌جمهور بایدن کمک کنم تا این کار را انجام دهد. بدون این توافق هیچ راه‌حلی برای مشکل فلسطین وجود ندارد. بدون این معامله، همه چیز بدتر می‌شود. بنابراین، اجازه دهید معامله را انجام دهیم، زمان ما در حال اتمام است.»

دولت پیش از بایدن – دونالد ترامپ– میانجی توافق‌های ابراهیم بود. گراهام در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ ممکن است در رقابت با بایدن در انتخابات امسال تلاش کند توافق تل‌آویو – ریاض را تضعیف کند، گفت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا «می‌خواهد کشتار پایان یابد.»

این سناتور آمریکایی افزود: «ما ماه نوامبر در اینجا انتخابات خواهیم داشت، اما آیا می‌توانیم قبل از نوامبر جان چند نفر را نجات دهیم؟»

به گزارش راشا تودی، بلینکن که راهی تور منطقه‌ای شده است، روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت می‌توان چارچوبی برای راه‌حل دو دولتی و عادی‌سازی روابط با ریاض ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند