Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@14:11:00 GMT

نهال کاری در عرصه های طبیعی شهرستان پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۸۸۹۹

نهال کاری در عرصه های طبیعی شهرستان پلدختر

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی به برخی از طرح های صندوق توسعه ملی و بوم سازگان در پلدختر اشاره ایی کرد و افزود: حوزه آبخیز  هفت_چشمه با اعتبار ۲ میلیارد تومان که شامل ۱ میلیارد تومان عملیات سنگی ملاتی با حجم آبگیری ۲۳۰ هزار مترمکعب و ۱ میلیارد تومان عملیات گابیونی با حجم رسوبگیری ۴۱ هزار مترمکعب، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اعتبار حوزه آبخیز ولیعصر را ۲ میلیارد تومان مطرح کرد و عنوان نمود: این طرح شامل یک بند خاکی با حجم خاکریزی ۴۳ هزار مترمکعب، بندسنگی ملاتی در بالادست مسکن مهر پلدختر بمنظور کنترل رواناب های ورودی به پلدختر با حجم ۳۲۰۰ مترمکعب، عملیات سنگی ملاتی و حجم کنترل سیلاب به میزان ۳۱۳۰۰ مترمکعب می باشد.

۲۰۰ هکتار عملیات  نهال کاری

نجفی در ادامه اظهارداشت: در حوزه آبخیز ولیعصر  و بادامک ۲۰۰ هکتار عملیات  نهال کاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۰۰ هکتار عملیات  بذر کاری با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان در حال اجراست.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعتبار حوزه آبخیز  خوشاب را نیز ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و خاطرنشان نمود: در این حوزه،  ۹۰۰ میلیون تومان عملیات سنگی ملاتی و خشکه چین با حجم آبگیری ۲۱ هزار مترمکعب و کنترل رسوب با حجم ۱۱ هزار مترمکعب انجام گرفته که سوای آن، در حوزه خوشاب نهال کاری درسطح ۱۰۰ هکتار و  بذر کاری در سطح ۲۰۰ هکتار نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می باشد.

حوزه آبخیز  باغ  جایدر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان

 نجفی در پایان گریزی به حوزه آبخیز  باغ  جایدر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان زد و یادآور شد: حوزه آبخیز دمرود با اعتبار ۲ میلیارد تومان شامل عملیات سنگی ملاتی و کنترل سیلاب به حجم ۵۱ هزار مترمکعب در بالادست شهر معمولان در حال احداث است. 

46

کد خبر 1332438

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درخت طبیعت سازمان محیط زیست محیط زیست استان لرستان باشگاه استقلال آندره استراماچونی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس آلودگی هوا عراق حسن روحانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: برای غنی سازی زمین‌های دیم و کاشت درختان مثمر در زمین‌های شیب دار،  طرح توسعه باغات دیم در ۶۲ هکتار از منطقه لامسیرک شهر اردل انجام شد که پس از به اتمام رسیدن گود برداری کشاورزان بصورت خودجوش و با راهنمایی کارشناسان این مدیریت اقدام به کاشت هسته‌های بادام، نهال‌های انگور و انجیر کردند.
وحید طهماسبی افزود: در بازدید از این زمین‌ها ۷۵درصد از هسته‌ها و نهال‌های کاشته شده جوانه زدند.
وی گفت: این طرح شامل ۱۹هزار گود است که در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
طهماسبی ادامه داد: با اجرای این طرح از هدر رفت آب‌های روان و فرسایش خاک جلوگیری و افزایش تولیدات باغی و اشتغال زایی را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان