Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که این دو نهاد در هم ادغام شوند؛ منظور این است که هدف آنها واحد باشد و دانشجو و طلبه پس از فارغ التحصیلی تربیت انسان ها، اجتماع، تقویت دین و اخلاق را فراموش نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز مهم علمی هستند که در این دو نهاد اندیشه و بینش هایی با مبانی و منابع انسان ساز پرورش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اندیشه و بینش فاقد مبانی انسان ساز کارایی خود را از دست می دهد، تصریح کرد: بنابراین نقطه اشتراک دانش پژوهان در این دو منبع عظیم علمی باید ساختن انسان و تبیین رهنمودهای انبیاء و پیشوایان بزرگ الهی باشد.

 نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید " نقطه آغاز علم این است که دانش پژوه خدا را بشناسد و نقطه پایان آن همان است که امور و عاقبت آنها را به خدا واگذار نماید"؛ روشن است که این حدیث نورانی در پی آن نیست که دانش پژوه همه چیز را رها و خود را به دریا بیکران تقدیر واگذار کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار ابراز کرد: پیام حدیث رسول اکرم (ص) این است که تمامی طالبان علم باید هدف داشته باشند و بهترین هدف رسیدن به قله های رفیع انسانی است و در این مسیر فرقی نمی کند که در دانشگاه یا حوزه درس خوانده شده باشد.

وی افزود: اگر چه ممکن است هر کدام از این دو نهاد با یکدیگر فرق داشته باشند؛ امام مهم این است که هر دو نگاه غایت واحد دارند که آن معرفت و تسلیم در برابر خداوند و خدمت به اجتماع و مردم می باشد.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ممکن است نگاه دانشگاه ها مادی گرایانه باشد و در مقابل حوزه های علمیه از معنویت بیشتری برخوردار هستند، عنوان کرد: انکار این دو نگاه صحیح نیست اما باید توجه کرد که بین آنها هیچ گونه ضدیت و تقابلی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار با اشاره حدیثی از پیامبر اسلام(ص) فرموده اند که دنیا مزرعه آخرت است، گفت: در مزرعه دنیا باید هر دو اندیشه به یاری هم بشتابند و گل های این مزرعه را که انسان ها هستند به درستی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی این دو مرکز به یکدیگر نزدیک شدند و تبادل فکری بهتری بین آنها انجام می گیرد، اظهار کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که این دو نهاد در هم ادغام شوند؛ بلکه مطلب این است که هدف آنها واحد باشد و دانشجو و طلبه پس از فارغ التحصیلی تربیت انسان ها، اجتماع، تقویت دین و اخلاق را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: عباس میلانی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایرانی، در گفت‌وگو با یک شبکه فارسی زبان، اتفافاتی را که در دانشگاه‌های امریکا می‌افتد متأثر از جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این رابطه تأکید کرد که قدرت رسانه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان در دانشگاه‌های امریکا و اروپا مشاهده کرد؛ آنچه در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد، نتیجه فعالیت‌های گسترده تشکیلاتی ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است.

گفتنی است که در طول دو هفته گذشته، دانشگاه‌های امریکا صحنه اعتراض دانشجویان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده است؛ اعتراض‌هایی که با سرکوب دانشجویان و بازداشت قریب به ۲ هزار نفر از آنها همراه بوده است.

کد خبر 849544 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز