Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:42:14 GMT

ساختن ناو شکن با مديريت جهادي

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۰۱۸۶

ساختن ناو شکن با مديريت جهادي

خبرگزاری آریا- معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن‌های نیروی‌دریایی ارتش با مدیریت جهادی ساخته شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، دیشب در ششمین همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد گفت: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور بود و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش بُرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دهه 70 که فرمانده ناوگان شمال در دریای خزر بودم یکی از کشور‌های شمال ایران از ما برای شرکت در رزمایش در دریای خزر دعوت کرد، اما ما در آنجا به غیر از چند ناو آموزشی هیچ شناور دیگری نداشتیم لذا خدمت فرمانده معظم کل قوا رفتم و این مطلب را به ایشان عرض کردم و پاسخ ایشان این بود که بروید و ناوگان جنوب خود را به شمال منتقل کنید و با آن‌ها رزمایش انجام دهید.
دریادار سیاری اضافه کرد: بدین ترتیب ناو‌های خود را از دریای سرخ به سوی دریای سیاه و رود ولگا حرکت دادیم، اما آن‌ها اجازه ندادند لذا فرمانده معظم کل قوا گفتند که آن‌ها می‌خواهند شما را تحقیر کنند، پس ناو را با تریلر یا با جداسازی قطعات به شمال منتقل کنید تا این رزمایش انجام شود، اما گفتیم که این کار ممکن نیست؛ لذا این حرکت موجب شد تا ناوشکن رزمی را طراحی کنیم و بسازیم.
وی‌تصریح کرد: ساخت ناوشکن نیاز به فناوری پیشرفته‌ای دارد که ما از آن در ساخت ناو موشک انداز کلاس پیکان استفاده کردیم، این در حالی بود که هیچ اطلاعی از ساخت ناوشکن و فناوری آن نداشتیم، اما این کار با غیرت، همت و مدیریت جهادی انجام شد تا اینکه سال 82 نتیجه آن را در ناوگان شمال با حضور فرمانده کل قوا رونمایی و الحاق کردیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به سایر موفقیت‌های نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: این موفقیت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که سه سال بعد از ساخت ناو موشک انداز پیکان، ناو درفش، سه سال بعد ناو جوشن، سه سال بعد ناو دماوند و سپس ناو‌های زره و سپر ساخته و به ناوگان نیروی‌دریایی ارتش الحاق شد.
وی همچنین اضافه کرد: فرمانده کل قوا در سال 76 که از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کردند، فرمودند که باید ناوشکن با قابلیت حمل موشک و بالگرد داشته باشید که این کار 12 سال بعد در سال 88 با ساخت ناوشکن جماران محقق شد؛ البته برای این کار با دشواری‌هایی هم همراه بود که ساخت «شفت» و گیربکس ناوشکن از مهم‌ترین آن‌ها بود که به ترتیب اولی در سازمان صنایع دفاع و دومی هم در یک مجموعه شخصی طراحی و ساخته شد.
دریادار سیاری با بیان اینکه این موفقیت‌ها همگان را متعجب کرده است تصریح کرد: هنگامی که در جمع فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند حضور داشتم، یکی از آن‌ها از من پرسید که آیا ناوشکن جماران ساخت شما حقیقی است یا خیر؟ من به او گفتم که شما اکنون در خلیج عدن و دریای سرخ دریانوردی می‌کنید و 60 روز بعد جماران را در آنجا مشاهده خواهید کردکه جماران رفت و در آنجا حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی بیان داشت: بعد‌ها در جایی دیگر که آن فرمانده با من دیدار داشت از این کار تعجب کرد و گفت که این توان شما را باور کردم؛ امروز ناوشکن‌های ساخت ایران در اقیانوس آرام حضور دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساختن ناو شکن مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: با وجود تحریم‌‎‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ علیرضا الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن حضور در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

امیر سرتیپ الهامی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ارتش در همه حوادث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی نوک پیکان دشمن است، بیان کرد: نیروی پدافند با جانفشانی خود دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کرده است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطرنشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌دهای آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه