Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، شاخص افزایش قرارداد‌های صنعتی، توسعه نوآوری و مهارت افزایی را جز برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آقای دکتر سید احمد معتمدی در جلسه بازدید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برج فناوری این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور است و اکنون بیش از 14 هزار دانشجو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکنون 50 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای 534 عضو هیأت علمی است که طی سال‌های اخیر 120 عضو هیأت علمی جدید جذب شده است.
آقای دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 دارای برنامه راهبردی بوده است، افزود: براساس برنامه راهبردی این دانشگاه باید در سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: تبدیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشگاه‌های نسل سوم از دیگر اهداف برنامه راهبردی این دانشگاه است که برای دستیابی به این هدف سه شاخص افزایش قرارداد‌های صنعتی، توسعه نوآوری و مهارت افزایی مورد توجه است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این راستا تاکنون 5 مرکز نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه راه اندازی شده است.

راه اندازی دومین برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اوایل سال آینده
همچنین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این جلسه بازدید گفت: برج دوم فناوری این دانشگاه قرار است اوایل سال آینده در راستای توسعه برنامه‌های نوآورانه و فناورانه دانشگاه راه اندازی شود.
آقای دکتر حسین حسینی تودشکی افزود: برنامه راهبردی این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است تا براین اساس بتواند تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف به نوآوری و فناوری توجه شده است که ایجاد برج فناوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در این راستا است.
وی تأکید کرد: علاقه مندیم دفتر تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ در دانشگاه برقرار باشد تا چرخ صنعت و دانشگاه حرکت کند.
آقای دکتر حسینی تودشکی با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اکنون 200 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این دانشگاه حضور دارند.
وی عنوان کرد: شرکت‌ها و مراکز رشد این دانشگاه در برج فناوری مستقر هستند که برنامه داریم برج دوم فناوری این دانشگاه را اوایل سال آینده راه اندازی کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برج شماره 3 فناوری این دانشگاه نیز ایجاد شده است که در آن 20 شرکت رویشی دانشگاه نیز فعالیت می‌کنند.
آقای دکتر حسینی تودشکی ادامه داد: این دانشگاه دارای پارک علم و فناوری 30 هزار مترمربعی در شهریار است که اکنون یک ساختمان 3 طبقه و سوله در این پارک ساخته شده است و شرکت‌هایی که می‌خواهند تولید داشته باشند به این مکان منتقل می‌شوند. این فضا مستعد توسعه فعالیت‌های کارگاهی است.
وی افزود: مراکز اقماری این دانشگاه دارای مرکز نوآوری تخصصی در بخش پتروشیمی و نفت است که مرکز نوآوری پتروشیمی تا 22 بهمن در ماهشهر افتتاح خواهد شد.
آقای دکتر فرهاد رحمتی معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: تخصیص بودجه دانشگاه‌های کشور در اولویت قرار گیرد تا برای ادامه فعالیت‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه اصلی دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا با حضور بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه توسط عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار بویین‌زهرا، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مدیرکل سازمان صمت، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و شهرستان بویین‌زهرا و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی آراسنج، اشتهارد، دانسفهان، نظرآباد، حکیمیه و چرمسازی، مورد بازدید قرار گرفت.

این رویداد با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مردم شهرستان بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این رویداد می‌توان به کاریابی دانشجویان و اجرای طرح پویش، ارتباط موثر بین صنعتگران و دانشگاه و حضور موثری شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی در دانشگاه اشاره نمود. این نمایشگاه تا روز ۱۳ اردیبهشت در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین‌زهرا برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر