Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار ارومیه گفت: از بین نامزدهای ثبت‌نام شده برای نمایندگی مجلس یازدهم در ارومیه صلاحیت ۹۲ درصد آنها تأیید شد.

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه مهلت بررسی تأیید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است، اظهار کرد: با ارزیابی‌های انجام شده صلاحیت ۹۲ درصد از کاندیداهای ثبت‌نامی در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه ارومیه تائید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ارومیه ۱۶۳ نفر در مجموع ثبت‌نام کرده بودند، افزود: از این تعداد ۶ نفر انصراف خود را از نامزدی اعلام کرده بودند و از میان ۱۵۷ نامزد باقی‌مانده نیز هفت نفر رد صلاحیت شدند.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه امروز نتیجه تأیید صلاحیت نامزد‌ها در سامانه مربوطه وارد شده و به نامزدها اعلام می‌شود، ادامه داد: افرادی که رد صلاحیت شده‌اند در صورت داشتن هرگونه اعتراض می‌توانند از امروز برابر با ۲۷ آذر اعتراضات‌شان را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه پس از مطرح شدن اعتراضات اولیه، هیئت‌های اجرایی ۱۰ روز برای بررسی اعتراضات فرصت دارند، بیان کرد: این هیات‌ها پس از بررسی‌ها نظرخود را بیان خواهد کرد.

یادآور می‌شود، مردم آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور در روز دوم اسفند امسال در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند تا ۱۲ نماینده این استان را از ۱۰ حوزه انتخابیه وارد مجلس کنند که در این میان ارومیه با داشتن سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی یکی از شهرستان‌های مهم استان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی فرماندار ارومیه انتخابات مجلس تائید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه از اواخر هفته گذشته ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه در صدا و سیمای آذربایجان شرقی کلید خورده است، پیش بینی کرد: حدود یکهزار دقیقه برنامه از نامزدها در این مرحله تولید و در شبکه استانی سهند پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: علاوه بر تولید سه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه میانه و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه شبستر بین نامزدها تولید و پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، ۱۳ کانال سهم آذربایجان شرقی بود که در ۱۳ حوزه انتخابیه در مجموع ۶۵۸ برنامه در هفت محور با حضور تعداد ۹۴ نامزد از مجموع ۱۶۸ کاندیدای ثبت نام شده، برنامه ضبط شد.

رضایی با اشاره به موفقیت صدا و سیمای مرکز در تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور نخست انتخابات مجلس، یادآور شد: در حالی که آذربایجان شرقی از نظر کثرت نامزدها در دور اول انتخابات، بعد از اصفهان رتبه دوم را داشت، اما با ضبط و پخش ۹۸ مناظره تلویزیونی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6090977

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات