Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، برای اولین بار بودجه کل کشور وشرکتهای دولتی به مجلس آمده است و این ارقام نشان می دهد بودجه شرکتهای دولتی ۲ و نیم برابر بودجه عمومی کشور است و این نشان می دهد نگاه اقتصاد دولتی همچنان حاکم است و مانع توسعه کشور می شود 
سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص بودجه سال ۹۹ گفت : ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و ارز مورد نیاز برای سایر موارد و شرکتهای تولیدی مازاد ۱۰.۵ میلیارد دلار با قیمت ۸۵۰۰ عرضه خواهد شد 
وی در خصوص بحث مالیات افزود : برای درآمد مالیاتی رقم ۱۹۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و فکر می کنم این رقم محقق نخواهد شد و البته دولت باید تلاش کند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد ولی تحقق این رقم با توجه به وضعیت اقتصاد و بحث تحریمها غیرممکن است 
مقدسی در خصوص درآمد نفتی کشور نیز گفت : فروش نفت در سال آینده ۷۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و این رقم بر اساس فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت با رقم ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است که با توجه به تحریمها رقم بسیار کمتر از این خواهد بود ضمن اینکه که بعید است بتوانیم نفت را با قیمت ۵۰ دلار بفروش برسانیم لذا بر اساس شواهد کاهش ۵۲ هزار میلیاردی از فروش نفت خواهیم داشت و ارقام پیش بینی شده در خصوص درآمدهای نفتی غیرممکن است 
وی افزود : یک برداشت از صندوق توسعه ملی هم در نظر گرفته شده است که البته باید دولت آن را برگرداند ولی یک اثر تورمی خواهد داشت 
مقدسی در خصوص کسری بودجه گفت : کسری بودجه بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و اگر کسری فروش نفت را هم به آن اضافه کنیم این رقم بیشتر از این ارقام خواهد بود.  
نماینده اراک کمیجان و خنداب در خصوص بودجه های عمرانی کشور در سال آینده گفت : ۷۰ هزار میلیارد تومان عمرانی است که تحقق آن در سال آینده غیرممکن است و به نظرم مبنای اجرایی ندارد و در نهایت هزینه های جاری انجام خواهد شد ولی بودجه های عمرانی نهایتا ۳۰ درصد محقق خواهد شد و این نشان دهنده این است که سال آینده سال سختی از نظر مالی خواهد بود.  
مقدسی یادآور شد : یک رابطه معنا دار بین رونق تولید و میزان مالیات وجود دارد و نمی توانیم رونق تولید نداشته باشیم و از آن طرف طلب مالیات بکنیم و باید برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی تمهیداتی را بیاندیشیم.
نماینده اراک کمیجان و خنداب گفت : بودجه شرکتهای دولتی غیرشفاف است و ارقام درآمدی شرکتهای دولتی و هزینه هایشان تناسبی ندارد و قیمت تمام شده محصول در شرکتهای دولتی زیاد است و غیرمنطقی است و باید منطقی شود و درآمد و هزینه شرکتهای دولتی باید شفاف شود و اصل شفافیت در بودجه ریزی لحاظ شود و مبنای بودجه ریزی بر مبنای واقعیت باشد و بودجه با ارقام غیرواقعی ما را به بیراهه خواهد برد و در نهایت با کسر بودجه مواجه خواهیم شد 
وی ضمن بیان ایراداتی به بودجه سال آینده گفت :  ایراد در بودجه سال آینده هست و تا رسیدن به ایده آل ها درنظام بودجه ریزی فاصله داریم و تعداد شرکتهای زیان ده بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است 
مقدسی افزود : چند نکته در بودجه باید رعایت شود یکی این است که حقوق کارگران و فرهنگیان و شاغلین و بازنشستگان متناسب با تورم افزایش منظقی پیدا کند و بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نیز باید انجام شود و ارقام پیشنهادی کفایت نمی کند که باید اصلاح شود و همچنین دولت باید بدهیهای خود به صندوقهای بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی را  پرداخت کند که این صندوقها بتوانند وظایفشان را بهتر انجام دهند 
وی در پایان گفت : هنر در بودجه باید این باشد که از رشدهای حبابی جلوگیری شود و از منابع موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم از انحرافات در هزینه ها جلوگیری کنیم و هزینه محصول در شرکتهای دولتی را کاهش دهیم و حجم شرکتهای دولتی نیز کاهش یابد زیرا هر کشوری در این مسیر گام برداشته موفق بوده است.

46

کد خبر 1332457

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی حقوق و دستمزد دولت باشگاه استقلال آندره استراماچونی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس انتخابات مجلس یازدهم عراق لیگ برتر نوزدهم آلودگی هوا حسن روحانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس خسروانی ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بروزتر ین دستگاه‌ها در اختیار شهرداری اراک است.

وی با بیان اینکه شورای ششم برنامه محور است و از انجام فعالیت سلیقه‌ای اجتناب می‌کند افزود: در این دوره شورا بر اساس برنامه امور شهری را پیگیری می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

خسروانی از ایجاد مثلث حسابرسی در شهرداری خبر داد و افزود: حسابرسان داخلی در شهرداری برای جلوگیری از تخلفات داخلی فعالیت می‌کنند و در کنار ایجاد این مثلث، اداره حسابرسی داخلی نیز احیا و فعال شد و با این اقدام شاخص از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: شورا در یک اقدامی ارزشمند دیگر حسابرسی مستقل را تشکیل داد و با کمک گرفتن از اساتید خبره دانشگاهی بر مسائل مالی و اسناد شهرداری به طور دقیق نظارت می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از جمع‌آوری سه هزار و ۸۰۰ سند املاک شهرداری خبر داد و گفت: پیش از فعالیت این دوره از شورای شهر، در اراک ۶۰۰ سند به نام شهرداری ثبت شده بود که با مجموع پیگیری‌های انجام شده، امروز سه‌هزار و ۸۰۰ سند به ثبت رسیده و این اقدام ارزشمند در این دوره انجام شده است.

خسروانی ادامه داد: آغاز طرح ممیزی املاک هم از پیگیری‌های این دوره از شورای شهر است، در این طرح املاک شهرداری و شهری شناسایی، متراژ تراکم و طبقه در سامانه بارگذاری می‌شود و به این ترتیب از بروز تخلف معماری و شهرسازی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه منبع درآمد پایدار برای شهرداری اراک از طریق طرح ممیزی املاک ایجاد شده است خاطرنشان کرد: از طریق این طرح بخشی از املاک شهرداری اراک شناسایی و بخشی از این اسناد در مرحله تهیه سند تک برگی قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: این دوره از شورا ۱۷ اقدام شاخص و مهم در بخش محیط زیست انجام شده است.

خسروانی افزود: بر اساس مصوبه این دوره از شورای اسلامی شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی باید به صورت مشخص تنها در بخش محیط زیست هزینه شود و شهرداری نمی‌تواند از این بودجه در بخش حقوق، هزینه و سایر موارد استفاده کند.

وی گفت: تهیه شناسنامه باغ‌های اراک، افزایش جریمه قطع غیر قانونی درخت، اجرای طرح بزرگ انتقال پساب اراک، خریداری یک‌هزار و ۸۰۰ سطل زباله مکانیزه از جمله اقدامات این دوره در بخش محیط زیست شورای شهر اراک است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه شهرداری این شهر در نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تحولات چشمگیری ایجاد کرده است تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شهرداری در سال نخست فعالیت خریداری کرد و در سال گذشته سه‌هزار میلیارد ریال و سال جاری یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

خسروانی، اتمام مطالعه مدیریت پسماند اراک، لایروبی قنات‌ها، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه اراک با اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و خریداری دستگاه پیش‌سردکن را از جمله اقدامات زیست محیطی شورا برشمرد.

وی، خریداری دستگاه سنجش آلودگی هوا با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و لایروبی رودخانه‌های شهری اراک و ترمیم دیواره‌های فرسوده این مکان‌ها را از دیگر اقدامات محیط زیستی در این دوره شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد.

کد خبر 749825

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!