Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ۲۷ درصد جمعیت روستایی کرمان در دهک اول و دوم درآمدی هستند گفت: ۶۷ درصد روستائیان کرمان زیر یک میلیون تومان درآمد دارند. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کاوه معراجی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان با بیان اینکه حساسیت‌های استاندار کرمان بسیار به‌جا‌ست چرا که جمعیت روستایی استان زیاد است اظهار داشت: نرخ جمعیت روستایی در کشور 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

95 مثبت است که جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه انتقال گاز در روستاها در حال توسعه است و مشکلاتی دارد گفت: یکی از مشکلات استان کرمان روستاهای در حریم شهرهاست که جمعیتی حدود 140 هزار نفر روستایی در حریم شهر داریم.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمان در بحث روستایی کاهش یافته که جای تقدیر دارد افزود: استان کرمان استان سی‌ام کشور در زمینه درآمد روستایی است که درآمد خانوارهای روستائی در کرمان بسیار ضعیف است.

وی با عنوان اینکه 27 درصد جمعیت روستایی استان کرمان در دهک اول و دوم درآمدی هستند و در رتبه چهارم کشوری قرار دارند گفت: 67 درصد روستائیان استان کرمان زیر یک میلیون تومان ماهانه درآمد دارند.

گزارش| افت قیمت خیارسبز در جنوب کرمان / کشاورزان ‌از خیر فروش محصول‌ گذشتند‌سهم اندک کشاورزان جنوب کرمان از درآمد محصولات کشاورزیبیش از 540 هزار میلیارد محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می‌شود

معراجی با بیان اینکه سهم اشتغال در بخش کشاورزی روستایی 68 درصد است که سهم آنها در جی دی پی حدود 50 درصد است افزود: استان کرمان، استانی کاملا کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه 550 میلیارد تومان اعتبار استان در قانون اشتغال پایدار داشتیم که باید 13 هزار و 500 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شد که 7 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است بیان کرد: معین‌های اقتصادی در استان کرمان بسیار موثر بودند و بر اساس گزارشاتی که داریم نتایج فعالیت‌های آنها در روستاها خوب بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه درآمد عمومی جمعیت استان در رتبه ششم کشور است که در مقابل استان‌های دیگر پایین است گفت: استان کرمان قابلیت‌های زیادی به‌ویژه در حوزه گردشگری دارد اما درآمد ایجاد شده درآمد مناسبی نیست.

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در نگهداری دام در روستاها مشکل داریم اظهار داشت: متاسفانه برای اشتغال در این حوزه تسهیلاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود دام در استان داریم و باید به این نکته توجه شود گفت: ایجاد دهکده خرمای استان ضرورت دارد و هر واحد 7 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به ضرورت اشتغال روستایی در استان بیان کرد: برای اشتغال روستایی در بخش کشاورزی به‌شدت نیازمند اعتبارات و تسهیلات بانکی هستیم.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند