Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،کنگره آمریکا روز گذشته- سه شنبه- با تصویب قطعنامه‌ای به تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» رای داد. واشنگتن به همراه دو متحد خود در اروپا یعنی اوکراین و لهستان معتقد است که این پروژه سبب افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه و تقویت نفوذ مسکو درقاره سبز می‌شود حال آنکه حامیان این پروژه آنرا برای تامین گاز اروپا حیاتی و استراتژیک می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم پروژه نورد استریم ۲ که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله «نورد استریم ۲» قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم ۲ را مورد تصویب قرار داده بود. مجلس سنا نیز روز سه شنبه با ۸۶ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف آنرا تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برسد که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است.

خط لوله گازی نورد استریم ۲ حدود هشتاد درصد از مراحل ساخت خود را طی کرده و قرار است پایان سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد. بدین ترتیب آمریکا با تحریم «نورد استریم ۲» قصد دارد با ایجاد مانع در مراحل پایانی آن از به سرانجام رسیدن این پروژه جلوگیری کند.

بهره برداری از این پروژه بزرگ سبب می‌شود که میزان فروش گاز روسیه به آلمان تا میزان دو برابر افزایش پیدا کند؛ از همین رو آلمان مهم‌ترین کشور اروپایی است که از این پروژه بیش از دیگر کشورهای قاره سبز بهره‌مند می‌شود.

آمریکا پیش از این آلمان را به دلیل خرید گاز از روسیه مورد سرزنش قرار داده بود. جیم ریش، نماینده ایالت آیداهو در مجلس سنای آمریکا پروژه نورد استریم ۲ را یک «تهدید برای امنیت انرژی اروپا» و نوعی اقدام تحریک آمیز از سوی دولت روسیه قلمداد کرده است.

این در حالی ست که اتحادیه اروپا و برلین با محکوم کردن رویکرد واشنگتن در این خصوص تحریم‌ شرکت‌های مشارکت کننده در این پروژه را نوعی دخالت آشکار آمریکا در سیاست انرژی اروپا دانسته اند.

بر اساس تحریم های واشنگتن دارایی شرکت هایی که در پروژه نورد استریم ۲ همکاری کنند در خاک آمریکا توقیف می شود و ویزای کارکنان و کارفرمایان مرتبط با این پروژه نیز باطل خواهد شد.

یکی از مهمترین هدف‌های این تحریم‌ها شرکت آلسیز سوئیس است که با کشتی‌های بزرگ به صورت تخصصی در زمینه نصب خط لوله در عمق دریا فعالیت می‌کند. شرکت گاز پروم روسیه برای تکمیل پروژه نورد استریم ۲ با این شرکت سوئیسی همکاری نزدیکی دارد.

پروژه ۱۰.۵ میلیارد دلاری انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ علاوه بر شرکت گازپروم روسیه، پنج سهامدار دیگر اروپایی دارد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 کنگره آمریکا آمریکا نورد استریم2 قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم

شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد که در این ویدئو می‌بینید.

به گزارش مشرق، شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد شبه آرتی گزارش داد: «جزیره کیش در جنوب ایران با داشتن سواحل مرجانی زیبا و مراکز تفریحی متعدد، به دنبال آن است تا شهر باستانی خود را به فهرست یونسکو اضافه کند. این جزیره علیرغم تحریم های غرب، سالانه پذیرای هزاران گردشگر است. کیش سومین مقصد محبوب گردشگری در منطقه به شمار می رود اما با وجود پتانسیل بالا، تعداد گردشگران خارجی قابل توجه نیست. کارشناسان تحریم ها و مسائل قانونی را از دلایل اصلی کاهش گردشگران خارجی می دانند.»

دیگر خبرها

  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز