Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فیزیوتراپی به بیمار کمک می‌کند تا در ضمن مراقبت از مشکلات مهم و اساسی ، قدرت جسمی و عملکرد و سلامت عمومی خود را بهبود بخشند و آن را به حداکثر برسانند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از متخصص توانبخشی و تسکین دردهای عضلانی فیزیوتراپی به احیای تحرک و بازگرداندن فرد به زندگی عادی بعد از آسیب‌دیدگی، بیماری یا ناتوانی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک جلسه فیزیوتراپی شامل درمان دستی، مشاوره و آموزش بیمار است. فیزیوتراپی می‌تواند به بیماران در هر سنی که باشند کمک کند تا درد خود را مدیریت کنند و از صدمات یا بیماری‌های بعدی جلوگیری کنند. به طور خلاصه، فیزیوتراپی به بیمار کمک می‌کند تا در ضمن مراقبت از مشکلات مهم و اساسی ، قدرت جسمی و عملکرد و سلامت عمومی خود را بهبود بخشند و آن را به حداکثر برسانند.

انواع درمان‌های فیزیوتراپی کدامند؟

انواع فیزیوتراپی:

عصبی: این روش درمانی در صورت از دست دادن تعادل و هماهنگی، ضعف شدید عضلات، از بین رفتن عملکرد اندام‌ها، اسپاسم عضلانی و نیز در صورت کاهش احساس انجام می‌شود. هدف اصلی فیزیوتراپی عصبی ایجاد تحرک قسمت‌های مختلف بدن و درمان اختلالات عملکردی بدن است که به دلیل اختلال در سیستم عصبی مانند سکته مغزی، صدمات مغزی، آسیب‌های نخاعی، پارکینسون و غیره ایجاد شده است.ارتوپدی: هدف اصلی از این نوع درمان، درمان بیماری‌های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی از جمله اصلاح ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها، مفاصل، و تاندون‌ها است. از طریق این روش درمانی، درد کاهش می‌یابد، تحرک افزایش می‌یابد و هرگونه آسیب اسکلتی اصلاح می‌شود.قلبی ریوی: این روش درمانی به اشخاصی توصیه می‌شود که دچار اختلال قلبی ریوی مانند بیماری انسداد مزمن ریوی و ایست قلبی هستند. هدف اصلی این نوع فیزیوتراپی این است که با بیماران در مورد ورزش صحبت کنیم و تکنیک‌هایی را به آن‌ها آموزش دهیم که از طریق آن‌ها می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.کودکان: این نوع فیزیوتراپی به منظور بهبود مشکلات حادی که از بدو تولد در کودکان وجود داشته انجام می‌شود. این مشکلات شامل نقایص ژنتیکی یا تأخیر در رشد جسمی کودک است. در فیزیوتراپی تمرین‌های مختلفی وجود دارد که برای تقویت اندام‌های آسیب‌دیده و بهبود حرکت قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود.سالمندان: در این نوع فیزیوتراپی موارد مرتبط با سن مانند پوکی استخوان و آرتروز درمان می‌شود. این حرکات خاص بدن محدود به جلوگیری از درد است اما از طرف دیگر، فیزیوتراپیست به بیماران کمک می‌کند و تمریناتی به آن‌ها می‌دهند که باعث بهبود تحرک کلی بدن می‌شود.توانبخشی وستیبولار: تمرکز اصلی توانبخشی وستیبولار بر تعادل بدن است که در اثر مشکلی در گوش داخلی ایجاد شده است و تعادل را از بین برده و احساس گیجی و سرگیجه مزمن ایجاد می‌کند. این روش درمانی به بدن می‌آموزد که تعادل خود را بدست آورد و همچنین باعث می‌شود که ماهیچه‌ها تقویت شوند.

 

فیزیوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

به نقل از متخصصین کلینیک ستون فقرات یک فیزیوتراپیست ممکن است از تکنیک‌های مختلفی استفاده کند که بستگی به ماهیت آسیب‌دیدگی و مشکلی دارد که در حال حاضر درحال درمان است. رایج‌ترین آن‌ها عبارت است از:

درمان دستی: با حرکت مفاصل و بافت‌های نرم، جریان و گردش مایعات اضافی در بدن انجام می‌شود و اسپاسم‌ها و گرفتگی‌های شدید عضلاتی از بین می‌روند.تحریک الکتریکی اعصاب: انتقال جریان‌های الکتریکی با شدت کنترل شده به قسمت آسیب‌دیده به مهار سیگنال‌های درد کمک می‌کند، بنابراین از رسیدن آن‌ها به مغز جلوگیری می‌شود.طب سوزنی: این یک روش عالی برای تحریک CNS است که درد را کاهش می‌دهد و عضلات سفت را شل می‌کند.آموزش: آموزش و نشان دادن الگوهای مناسب حرکت به بیمار کمک می‌کند تا بیماران بتوانند به تنهایی به بهبودی خود کمک کنند.تست‌های عملکردی: این تست‌ها شامل معاینه بیمار با توجه به حرکات بدنی او برای ارزیابی بهتر وضعیت او است.

چه کسی به فیزیوتراپی احتیاج دارد؟

اگر مشکلات زیر را دارید می‌توانید به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید:

اگر در هنگام بازی دچار آسیب و جراحت شده‌ایداگر مدت طولانی است که از یک درد مزمن رنج می‌بریددر دوران بارداری و بعد از آن قرار داریددر دوره عمل و بعد از عمل قرار داریدبرای جلوگیری از عوارض قفسه سینهبرای جلوگیری از ترومبوزبرای جلوگیری از زخم‌های فشاربرای جلوگیری از تضعیف عضلات و تحرک مفصل

چه بیماری‌هایی با فیزیوتراپی درمان می‌شوند؟

بیماری‌های قلبی - ریوی مانند COPD ، انفارکتوس میوکارد و فیبروز کیستیکدرمان دستی در اختلالاتی مانند انگشت ماشه‌ای و سندرم تونل کارپ - CTSپارگی در روتاتور کاف، درد کمر یا قسمت فوقانی کمر و TMJ (فیزیوتراپی کمر)صدمات به نخاع، سكته مغزی، مولتیپل اسكلروزیس، بیماری پارکینسون، ضربه به مغز و اختلال عملکرد دهلیزیفلج مغزی و سایر اختلالات رشدی در کودکانتنیس البو و سایر آسیب‌های مربوط به ورزشبی‌اختیاری ادرار

 

فیزیوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد زیرا زمان درمان ثابت نیست. میزان بهبودی برای افراد مختلف متفاوت است. مدت زمان درمان بستگی به بیماری طولانی مدت، تغییر در درد، انگیزه، درک و میزان بهبودی فرد دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گردن کمر شانه زانو مچ دست پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم