Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود دستگاه «ام.‌آر.‌آی» سال‌هاست که سبب رنج مردم نهاوند شده است و‌ سال‌هاست که مردم این شهر برای گرفتن «ام.‌آر.‌آی» مجبورند به شهرهای هم‌جوار مراجعه کنند. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، 15 اردیبهشت سال 93 بود که طرح تحول نظام سلامت رسما در کشور کلید خورد تا به بهبود سیستم سلامت در کشور بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این طرح حفاظت مالی از بیماران، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، ارتقای کیفیت خدمات و نیز افزایش سرانه‌های درمان عنوان شد.

اگرچه به موزات اجرای این طرح  در شهرستان نهاوند تحولات قابل ملاحضه‌ای از جمله احداث و نوسازی خانه‌های بهداشت، تجهیز بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند، افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله شهید قدوسی و غیره اتفاق افتاد اما هنوز با گذشت بیش از پنج سال از اجرای این طرح متاسفانه مردم شهرستان نهاوند از نبود سونوگرافیست زن، کمبود پزشک متخصص و مهمتر از این نداشتن «ام‌آر‌آی» رنج می‌برند.

نبود دستگاه «ام‌آر‌آی» سال‌هاست که مشکلاتی را برای مردم شهرستان نهاوند ایجاد کرده است و مردم این شهرستان برای انجام «ام‌آر‌آی» مجبورند به شهرهای هم‌جوار از جمله ملایر، بروجرد و همدان مراجعه کنند و این مسئله سال‌ها موجب شده تا مردم این شهرستان هزینه‌های زیادی را متحمل شوند و در تردد به شهرهای هم‌جوار جان‌شان را به خطر بیندازند چراکه محور آورزمان یکی از پرمخاطره‌ترین راه‌های مواصلاتی نهاوند است.

بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت به پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی مجهز می‌شودزاهدان| چرا سیستان و بلوچستان برای افراد بالای 100 کیلوگرم " ام آر آی" ندارد؟"ام آر آی" بیمارستان شهید قدوسی نهاوند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رنج شهروندان نهاوندی از نبود دستگاه «ام.‌آر.‌آی» در این شهرستان

به کلینک تخصصی امام‌ خمینی(ره) شهر نهاوند رفتیم و پای دردودل شهروندان نهاوندی نشستیم، یکی از بیمارانی که عکس «ام‌.آر‌.آی» در دست دارد می‌گوید: پس از یک هفته انتظار موفق شده «ام‌.آر.‌آی» را انجام بدهم این گلایه‌های پسر جوانی است که سردردهای شدید امانش را بریده است.

او می‌افزاید: چند وقتی است که سردردهای شدید دارم به همین خاطر به پزشک متخصص مراجعه کردم و پس از معاینه به من گفت تا «ام.‌آر‌.آی» انجام ندهی چیزی مشخص نخواهد شد.

وی تصریح کرد: برای انجام «ام‌.آر.‌آی» اقدام کردم و از مرکز تصویربرداری در ملایر برای یک هفته بعد نوبت گرفتم چون نوبت‌دهی این مرکز چند روزه است.

فرد دیگری گفت: برای انجام «ام‌.آر.‌آی» باید به ملایر مراجعه کنیم البته برای رسیدن نوبت هم باید چند روزی صبر کرد به مرکز «ام.‌آر.‌آی» نیز که می‌رویم باید ساعت‌ها منتظر بمانیم چیزی که برای بسیاری از بیماران خوب نیست.

وی افزود: چرا باید ما که خودمان از بیماری و درد عذاب می‌کشیم چنین وضعیتی را تحمل کنیم؟ و چرا نباید چنین مرکزی در نهاوند راه‌اندازی شود تا از دردهای بیماران کاسته شود؟

خانم چگنی نیز گفت: نداشتن «ام‌.آر‌.آی» یکی از مشکلات شهرستان نهاوند در بخش بهداشت و درمان است چرا که مسئولان با وجود اینکه می‌بینند هر روز تعدادی از بیماران برای گرفتن «ام.‌آر‌.آی» به ملایر و همدان مراجعه می‌کنند هیچ فکری برای این نقص درمانی نمی‌کنند.

 سیف یکی دیگر از شهروندان نهاوندی عنوان کرد: مردم نهاوند تاکی برای گرفتن «ام.‌آر.‌آی» باید آواره شهرهای اطراف شوند چرا مسئولان به مخاطرات راه برای بیمارانی که برای «ام.‌آر‌.آی» به شهرهای مجاور مراجعه می‌کنند هیچ توجهی ندارند.

 جلالوند بیان کرد: من با موتورسیلکلت تصادف کردم و زانویم آسیب دید و دکتر گفت باید «ام‌.آر.‌آی» بگیرم و چون هزینه‌های «ام.‌آر‌.آی» سرسام‌آور است برای گرفتن «ام.‌آر.‌آی» به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر مراجعه کردم که آنجا هم گفتند این بیمارستان «ام‌.آر.‌آی» زانو نمی‌گیرد و باید به همدان مراجعه کنی و من مجبور شدم برای گرفتن یک «ام‌.آر‌.آی» هم به ملایر و هم به همدان مراجعه کنم و کلی هزینه پرداخت کنم.

خانم کیانی نیز افزود: هزینه‌های «ام‌.آر.‌آی» سرسام‌آور است و اسفناک اینکه ما این هزینه‌ها را به شهرهای دیگر پرداخت می‌کنیم، چرا مسئولین شهرستان این مسئله را درک نمی‌کنند.

تلاش می‌کنیم که دستگاه ام‌آر‌آی نهاوند هر چه سریعتر راه‌اندازی شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت:  به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم که هرچه سریعتر دستگاه «ام‌.آر.آی» را در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی راه‌اندازی کنیم.

مومنعلی دارابی اظهار داشت: با کمک و پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی سال گذشته مجوز دستگاه «ام.‌آر.‌آی» برای نهاوند گرفته و طی جلساتی که با وزیر بهداشت و درمان داشتیم مشکلات ارزی برای خرید این دستگاه حل شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان و همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان در اواخر اسفند سال 98 دستگاه «ام‌.آر،‌آی» وارد نهاوند شد از همان تاریخ برای نصب این دستگاه در شهرستان شروع به رایزنی کردیم.

دارابی افزود: برای نصب دستگاه «ام.‌آر.‌آی» در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند نیاز به ups، دستگاه چیلر، فضای فیزیکی و اتاق Rf است که از فرودین ماه دنبال تخصیص اعتبار برای ساخت این قسمت‌ها بودیم که خوشبختانه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی همدان این اعتبارات تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ups آماده است و دستگاه چیلر روز یک‌شنبه هفت جاری وارد شهرستان شد و فضای فیزیکی و اتاق Rf نیز در طول روزهای اخیر آماده تحویل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه به زودی نصب دستگاه «ام‌.آر.‌آی» توسط شرکت مربوطه انجام می‌شود، گفت: برای نصب این دستگاه باید گاز هلیوم تزریق شود که برای خرید این گاز به 210 میلیون تومان اعتبار نیاز است که اعتبار مورد نیاز نیز جذب شده و‌ آماده بستن قرارداد با شرکت مورد نظر برای تزریق این گاز هستیم و به محض اینکه گاز هلیوم خریداری شده وارد کشور شود نصب دستگاه «ام‌.آر‌.آی» در دستور کار شرکت مورد نظر قرار می‌گیرد.

در صورت فراهم شدن امکانات دهه فجر امسال دستگاه «ام.‌‌آر.‌آی» نهاوند را به بهره‌برداری می‌رسانیم

دارابی افزود: در صورتی که امکانات لازم فراهم شود و شرکت‌هایی که با آن‌ها قرارداد بسته‌ایم کارشان را به موقع به ما تحویل دهند در نظر داریم در دهه فجر امسال دستگاه «ام.‌آر‌.آی» بیمارستان شهید قدوسی نهاوند را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: دستگاه «ام.‌آر.‌آی» یکی از نیازهای اساسی بخش درمان شهرستان است و شبکه بهداشت و درمان نهاوند به خاطر مردم شهرستان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند که هر چه سریعتر دستگاه «ام‌.آر‌.آی» بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند را راه‌اندازی کند.

دستگاه «ام.آر.آی» بیمارستان شهید قدوسی نهاوند تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: با انجام اقدامات جانبی و پیگیری‌های انجام ‌شده تا یک ماه آینده سرویس‌دهی دستگاه «ام.آر.آی» در بیمارستان شهید قدوسی نهاوند آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بهداشت در توسعه و سلامت اجتماعی، اظهار داشت: نهاوند در مقایسه با سایر شهرستان‌ها در بحث سلامت و خدمات پزشکی یک جایگاه رفیع طی سه سال گذشته پیدا کرده است.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: بیمارستان آیت‌الله شهید قدوسی این شهر با پیگیری‌های مستمر و رعایت استانداردها و تلاش جمعی زودتر از سایر شهرستان‌ها به افتتاح رسید.

وی  افزود: در جریان تکمیل بیمارستان معاون وزیر هر دو هفته یک‌بار برنامه بازدید از روند ساخت بیمارستان داشتند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام‌ شده در راستای جذب اعتبار و خرید تجهیزات، عنوان کرد: با انجام اقدامات جانبی تا یک ماه آینده سرویس‌دهی «ام.آر.آی» در بیمارستان نهاوند انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند هفتادمین شهری بود که برای گرفتن «ام.آر.آی» اقدام کرد، گفت: این در حالی است که «ام.‌آر.‌آی» به شهرستان‌های بالای 400 هزار نفر جمعیت اختصاص داده می‌شود درحالی‌که نهاوند با 180 هزار نفر جمعیت برای گرفتن این سیستم تقاضا کرده بود و خوشبختانه موفق به گرفتن آن شد.

بهرام نیا بیان کرد: از 70 شهری که درخواست دریافت «ام.آر.آی» داشتند به دلیل عدم اختصاص ارز توسط بانک مرکزی در جریان تحریم‌ها به 30 و پس‌از آن به 13 مورد و در نهایت به یک مورد کاهش یافت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت با همکاری رئیس بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی و رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند توانستیم سیستم تجهیزاتی «ام.آر.آی» را در شرایطی که دست بهداشت و درمان شهرستان از اعتبار خالی بود بدون پرداخت هزینه‌ای با پیگیری و رایزنی‌های بسیار برای شهرستان به دست بیاوریم.

گزارش از فاطمه ظفری

انتهای پیام/748/ ع

 

R41405/P/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم