Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:21:18 GMT

بروجرد نیازمند ایجاد کتابخانه اسناد ملی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۰۲۹

بروجرد نیازمند ایجاد کتابخانه اسناد ملی است

به گزارش ایرنا، حسن مروتی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح عمرانی در دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) اظهارداشت: سال ۱۳۰۰ بروجرد مدارسی در حد مدرسه دارلفنون تهران داشت و پیشینه بزرگی در علم و دانش دارد و دانشگاه آیت الله بروجردی باید تا حد والایی که شایسته مردم بروجرد است، پیشرفت و رشد کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان و آیت الله بروجردی وابسته به وزارت علوم در لرستان فعالیت دارند، افزود: هشت مرکز آموزش عالی در شهرستان بروجرد فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: این واحد دانشگاهی سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون چهار هزارو ۳۰۰ دانشجو، ۹۶ عضو هیات علمی و ۱۱۰ کارمند فعالیت می کند.

مروتی اضافه کرد: ۱۶ رشته کارشناسی و ۱۲ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آیت الله بروجردی وجود دارد و هم اکنون نیز بررسی های لازم برای ایجاد رشته های ضروری مورد نیزا منطقه و کشور در حال انجام است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: هم اکنون پنج طرح در حال ساخت بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار داریم وزارت علوم حمایت های لازم را از دانشگاه به عمل آورد.

مروتی گفت: دانشگاه آیت الله بروجردی نیاز به خوابگاه دانشجویی دارد که با اخذ مجوز برای تسهیلات تا سال آینده خوابگاه دوم خواهران دانشگاه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طرح مسجد دانشگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با کمک های خیرین بروجردی تکمیل شود.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی اظهارداشت: فضای ورزشی دانشگاه بسیار کم است و باید ارتقا داده شود.

مروتی اضافه کرد: استاندارد فضای آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در کشور ۱۲ متر است که این در دانشگاه به ازای هر دانشجو ۲/۴ متر است.

وی ادامه داد: شهرداری بروجرد بیش از ۱۱ میلیارد تومان عوارض برای دانشگاه فرستاده و در این در حالی است که شهرداری هیچ گونه خدماتی به دانشگاه داده نمی شود.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور شد: سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اتوبوس به شهرداری پرداخت می شود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری بروجرد کتابخانه دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری بروجرد کتابخانه دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری بروجرد کتابخانه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • نوسازی مرجعیت
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ