Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی از کشور‌های جهان خواست، شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری را در فهرست تروریسم قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا‏، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی با تروریست توصیف کردن شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی رود اردن و با اشاره به جنایات روزانه آن‌ها علیه شهروندان فلسطینی از کشور‌های جهان خواست تا آن‌ها را در فهرست تروریسم قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: بسیاری از گزارش‌های محلی، اسرائیلی و بین المللی که در مدت اخیر منتشر شد، از افزایش قابل ملاحظه تجاوز شبه نظامیان تروریست شهرک نشین به شهروندان فلسطینی حکایت دارد و بسیاری از اظهارات مسئولان امنیتی اسرائیلی آن را تأیید می‌کند. این تجاوزات باعث دو برابر شدن حجم خسارت‌ها در اراضی و دارایی‌های فلسطینیان شده است. تجاوزات تروریستی شهرک نشینان شامل قطع و آتش زدن درختان، مصادره اجباری اراضی و تسلط بر آن، پنچر کردن لاستیک خودروها، حمله خشونت آمیز به خانه‌های شهروندان، تخریب زیرساخت‌ها و تجهیزات و تخریب طرح‌های آبی و راه‌ها و طرح‌های آبرسانی است که شهروندان از آن استفاده می‌کنند، مانند آنچه هر روز در منطقه الاغوار روی می‌دهد. همچنین شهرک نشینان پرتاب سنگ به خودرو‌های شهروندان فلسطینی را افزایش داده اند؛ همانطور که اخیرا در منطقه شعفاط و در مسیر نابلس قلقیلیه صورت گرفت. شهرک نشینان همچنین به سمت رهگذران به ویژه در مراکز ایست و بازرسی‌های مرگبار مستقر در مسیر‌های کرانه باختری اشغالی تیراندازی می‌کنند و بسیاری از انواع تروریسم سازمان یافته یهودی که گروه‌های موسوم به «پرداخت هزینه» و «جوانان التلال» مرتکب آن می‌شوند، انجام می‌شود. طبق دستاورد‌های ارتش اشغالگر اسرائیل که روزنامه هاآرتص منتشر کرد باند‌های تروریستی شهرک نشینان از آغاز سال جاری 378 بار به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی حمله کرده اند. بسیاری از گزارش‌ها هم تأکید می‌کند تجاوز‌هایی که سال جاری روی داده بسیار بیشتر از این آمار و ارقام است.
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی افزود: این وزارتخانه به شدت همه انواع تروریسم یهودی را محکوم و کابینه اسرائیل و عوامل مختلف آن را مسئول کامل و مستقیم تشدید خطرناک حملات سازمان یافته شهرک نشینان و شبه نظامیان تروریستی مسلح وابسته به آن‌ها می‌داند به ویژه آنکه نیرو‌های اشغالگر از عناصر آن‌ها حمایت می‌کنند و به آن‌ها آموزش می‌دهند و نه تنها هنگام اقدام شهرک نشینان به حملات میدانی و خشونت بار علیه شهروندان فلسطینی و دارایی‌های شهروندان از آن‌ها محافظت می‌کنند بلکه آن‌ها (نیرو‌های اسرائیلی) به شهروندان فلسطینی هم حمله و آن‌ها را سرکوب می‌کنند تا از دفاع فلسطینیان از خودشان و رویارویی آن‌ها با تجاوزات شهرک نشینان جلوگیری کنند.
وزارت خارجه فلسطین افزود اقدامات فقط در این حد نیست بلکه نهاد‌های نظامی و قضایی اسرائیل نیز از شهرک نشینان در ارتکاب این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و به ندرت عناصر تروریستی شهرک نشین که برای دستگاه‌های اسرائیل کاملا شناخته شده هستند به ویژه در شهرک موسوم به «یتسهار» بازداشت می‌شوند و اگر هم بازداشت شدند فورا به بهانه‌های مختلف آزاد می‌شوند یا اینکه محاکمات صوری برای آن‌ها برپا می‌شود و در پایان این محاکمات آزاد و تبرئه می‌شوند تا به عملیات خرابکارانه خود ادامه دهند.
این وزارتخانه افزود از همه کشور‌ها می‌خواهد تا عناصر شبه نظامی و گروه‌های تروریستی شهرک نشین و سران آن‌ها را در فهرست‌های تروریسم قرار دهند و از ورود آن‌ها به اراضی (فلسطینی) جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرار گرفتن شهرک نشینان صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)