Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سعید منتظر المهدی روز چهارشنبه در همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی برپایه آموزه‌های اسلامی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود:سرمایه اجتماعی ارتباط مستقیمی با رشد و بالندگی جوامع دارد و توجه به آن از نان شب واجب‌تر است.
وی اضافه کرد:با ورود به هزاره سوم دیگر ادبیات "مامور معذور" جوابگو نیست و به "مامور مسوول" تبدیل شده و پلیس تک بعدی به چندوجهی تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ادبیات حاکم بر سرمایه اجتماعی در هزاره سوم نه در تهدید، تنبیه و تحدید بلکه در تشویق و ترغیب است.
سردار منتظر المهدی ادامه داد: در فضای امروز قدرت از آن کسانی است که سرمایه‌های اجتماعی بیشتری را جلب کنند و همیشه اندیشکده‌های نظامی قبل از فنون نظامی علوم شناختی را مورد توجه قرار می‌دهند که مشتمل بر چند علم شامل روان شناسی، جامعه شناسی، زبان شناسی و هوش مصنوعی است.
وی گفت:ادبیات سرمایه اجتماعی که امروز بیشتر محافل به آن می‌پردازند از سال ۱۹۶۱ دوباره رونق یافت و امروز به عنوان اصلی‌ترین سرمایه در همه جوامع شناخته می‌شود.
منتظر المهدی با بیان اینکه باید سرمایه اجتماعی را در زمان آرامش برای روز مبادا جذب کرد، گفت: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه به معنای واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم به میدان بیایند چون دیگر امنیت، دولت محور و پلیس محور نیست.
مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه دانستن نحوه بالابردن سرمایه اجتماعی برگ برنده ما است، گفت:بیشترین مشکلات ما به خاطر فقدان وجود فرصت گفت و گو بین خانواده‌ها و گوش کردن فعال است.
این مسئول با بیان اینکه سرمایه اجتماعی باید از سنین کودکی ایجاد شود، گفت: بخش اعظمی از رفتار ما توسط ضمیر ناخودآگاه شکل می‌گیرد که به سان کوه یخی است که ۹۰ درصد آن زیر آب است و به دوران کودکی و تربیت ما بر می‌گردد.
منتظر المهدی با تاکید بر اینکه بسیاری جرایم بر پایه خشم ایجاد می‌شود، گفت: خیلی از اتفاقات به خاطر آن است که هیجانات خود و اطرافیان را نمی‌شناسیم.
مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بالاترین سرمایه اجتماعی از آن کسانی است که محبوبیت داشته باشند، افزود:وقتی رهبر ما در جریان حوادث اخیر فرمودند مردم صفشان را از اغتشاشگران جدا کنند و مردم به آن گوش کردند به معنی این است که سرمایه اجتماعی در ایشان وجود دارد.
منتظر المهدی افزود:ما نیاز داریم برای مدیریت و پیشبرد حکومت در تمام طیف‌ها سرمایه اجتماعی داشته باشیم و  سرمایه اجتماعی سوا کردنی نیست و پایه آن ایجاد اعتماد افقی بین مردم و اعتماد عمودی بین مردم و مسوولان است و از قضا سرمایه اجتماعی از پایین به بالا است.
مشاور فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی افزود: یکی از راهکارهای تغییر ضمیر ناخودآگاه، آموزش است و در این میان هنر سینما وجه آموزشی بالایی دارد و با استفاده از کاراکترهای قوی می‌توان از ظرفیت آن بهره جست.
همایش ملی سرمایه های اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دادگستری و نیروی انتظامی قزوین برگزار شده است.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین سرمایه اجتماعی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین سرمایه اجتماعی دانشگاه ها دادگستری استان قزوین سرمایه اجتماعی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)

عصر ایران - آلفردو جیمز پاچینو که بیشتر به نام آل پاچینو شناخته می شود، یکی از مشهورترین بازیگران جهان است. وی فردی شناخته شده و مورد احترام در دنیای بازیگری است. با این وجود، سلیقه وی در زمینه مد نیز هنوز الهام بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان است. وی به اندازه هنرنمایی خود در فیلم های سینمایی، در زمینه انتخاب لباس و پوشش نیز سلیقه خوبی دارد.

فیلم سینمایی راه کارلیتو (Carlito’s Way) یکی از مشهورترین فیلم های این بازیگر مطرح هالیوود است. ترنچ کت چرمی که وی در این فیلم به تن داشت، همچنان برای افرادی که به سبک پوشش دهه 90 علاقمند هستند، یک گزینه خوب محسوب می شود. راه کارلیتو به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1993 اکران شد.

کت چرم بلندی که آل پاچینو در این فیلم پوشیده بود به یکی از محبوب ترین مدل ها در آن زمان تبدیل شد و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازیگر معروفی که در 11 سالگی با الویس پرسلی کارش را شروع کرد(+عکس)

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد