Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:39:11 GMT

کشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین/ مقصد مواد اروپا بود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۳۷۹

کشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین/ مقصد مواد اروپا بود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روز افزون در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشکل است. 

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بیان کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه اصلی از سیاست‌های جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی، تعهدات بین المللی و قوانین داخلی آنها را پیگیری می‌کند که یکی از آنها مقابله با عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با همه توان در خصوص مقابله با عرضه و توزیع و ترانزیت مواد مخدز اقدام می‌کند، هیچ تفاوتی ندارد که این مواد در داخل کشور توزیع شود یا به کشورهای اروپایی ترانزیت شود. 

مومنی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شد و حدود ۴۰ تن از آنها هرویین و مورفین بود که مقصد عمده آن کشورهای اروپایی بود. مواد مخدر دشمن انسانیت و بشریت است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: حوزه بعدی درمان است. معتقدیم آنهایی که گرفتار شدند باید درمان شوند تا بتوانند به چرخه زندگی بازگردند. در حال حاضر بیش از ۹ هزار مرکز درمانی و کاهش آسیب در کشور در حال فعالیت است که در ابعاد مختلف و بدون هیچ تبعیضی به متقاضیان کمک می‌کند.


وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: در آخرین جلسه ستاد طرح یاریگیران به تصویب رسید. این طرح ناظر بر این است که همه جامعه، نهادها، دولت و مردم کمک کنند در گام اول یاری دهند به افرادی که دچار اعتیاد شدند تا تحت درمان قرار گیرند و به چرخه زندگی برگردند، همچنین از آنهایی که در معرض آسیب هستند با اقدامات پیشگیرانه تلاش کنیم که به اعتیاد دچار نشوند. 


سردار مومنی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به اقدامات متوازن خود در حوزه درمان، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری ادامه می‌دهد. 

وی ادامه داد: براساس گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روز افزون در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشکل است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار مومنی اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی