Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بررسی نه راه کاربردی و آسان برای سوزاندن کالری و لاغری می‌پردازیم.

طرفداری- در این یادداشت، نگاهی داریم به فعالیت‌هایی که به شکل قابل توجهی کالری می‌سوزانند، طوری که فکرش را هم نمی‌کنیم.

بر اساس گزارش ESPN، بازیکنان شطرنج طی یک تورنمنت، در طول روز 6000 کالری می‌سوزانند. این آمار بر پایه سرعت نفس‌کشیدن (که طی مسابقات سه برابر می‌شود)، فشار خون و انقباض ماهیچه‌های شطرنج‌بازان در طول تورنمنت‌های بزرگ و حتی بعد از آن، به دست آمده است و سطح استرس آن‌ها برابر با ورزشکاران نخبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر شما یک استاد بزرگ شطرنج یا یک دونده ماراتن حرفه‌ای نیستید ممکن است از خودتان بپرسید چه فعالیت‌هایی باعث می‌شود که بیشتر از حد انتظار، کالری بسوزانید. خبر خوب این است که راه‌های بسیار زیادی وجود دارد تا سوختن کالری شما طی روز افزایش یابد، به خصوص این که بدن شما با انجام هر فعالیتی، کالری می‌سوزاند. در این یادداشت، به بررسی 9 روش سوزاندن کالری می‌پردازیم. فعالیت‌های زیر نمایانگر این است که افرادی با وزن‌های متفاوت چون 55 کیلوگرم، 70 کیلوگرم و 85 کیلوگرم با فعالیتی یک ساعته توانسته‌اند میزان قابل توجهی کالری بسوزانند. چندین عامل چون وزن، سن، جنسیت و شدت فعالیت، عدد کالری‌هایی که می‌توانید بسوزانید را مشخص می‌کنند.

راهنمای جامع محبوب ترین ورزش های همگانی را در طرفداری بخوانید:

یوگا پیلاتس زومبا تی آر ایکس کراس فیت اسپینینگ ایروبیک دو دوچرخه سواری برای رفتن به محل کار

شاید با استفاده از دوچرخه مجبور شوید پشت چراغ قرمز بمانید یا این که همیشه مراقب باشید به ماشین‌ها نخورید اما استفاده از دوچرخه، فواید زیادی دارد. علاوه بر این که استفاده از دوچرخه، تاثیر مثبتی روی محیط زیست و هوا دارد، باعث می‌شود از نظر مالی نیز صرفه‌جویی کنید و البته مقدار زیادی کالری بسوزانید. پاهای شما، بزرگ‌ترین عضلات بدن شماست و وقتی از آن‌ها حین دوچرخه‌سواری استفاده کنید، ضربان قلب شما افزایش می‌یابد که این مسئله باعث می‌شود کالری زیادی سوخته شود. همچنین با دوچرخه‌سواری در سربالایی و مسیرهای طولانی می‌توانید در مدت زمانی کم، به هدف خود یعنی سوزاندن مقدار زیادی کالری برسید.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 480

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 596

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 710

دوچرخه سواری یکی از اصلی‌ترین راه‌های سوزاندن کالری است باغبانی

باغبانی می‌تواند یک فعالیت بدنی مناسب روزانه برای شما باشد، به خصوص اگر بارهای سنگینی را حمل کنید. برای کاشتن گیاه، خاک را حفر کنید، چرخ سنگین خاک‌کشی را هدایت کنید و البته مدام بنشینید و بلند شوید. اگر می‌خواهید میزان سوختن کالری را بیشتر کنید، باید با سرعت بیشتری حرکات خود را انجام دهید، روی حفر کردن خاک تمرکز داشته باشید و مدام کمر و نیم‌تنه بالای خود را درگیر کنید. اگر می‌خواهید گروه دیگری از عضلات را هدف قرار دهید، بهتر است حین استفاده از بیل یا دیگر ابزار باغبانی، دست‌های خود را عوض کنید.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 270

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 334

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 400

باغبانی با فعالیت‌هایی مثل بیل زدن و حمل بارهای سنگین، باعث سوختن کالری می‌شود داشتن رابطه جنسی و معاشقه

اگر به خاطر ترس از زحمت زیاد استفاده از تردمیل برای سوزاندن کالری، در رختخواب مانده‌اید باید بگوییم شانس به شما رو کرده است زیرا نتایج یک تحقیق که در سال 2013 منتشر شد، نشان داده است که داشتن رابطه جنسی می‌تواند یک مثل یک تمرین ورزشی تلقی شود. با وجود این که ارقام می‌توانند در این مسئله متغیر باشند، تحقیقات نشان داده میزان میانگین صرف انرژی در طول یک رابطه جنسی، تقریبا 3.1 کیلوکالری بر دقیقه برای زنان و 4.2 کیلوکالری بر دقیقه برای مردان است.

میزان کالری سوخته شده برای مردان: 253 کالری (بدون احتساب وزن)

میزان کالری سوخته شده برای زنان: 186 کالری (بدون احتساب وزن)

علاوه بر رابطه جنسی، معاشقه هم در سوختن کالری تاثیر دارد. احتمالا فکر می‌کنید بوسیدن احتمالا تاثیر زیادی در سوختن کالری ندارد اما این اشتباه است چون این کار میزان زیادی انرژی می‌طلبد. بوسیدن و معاشقه، عضلات صورت را درگیر می‌کند که این مسئله نسبت به حالت استراحت کالری بیشتری خواهد سوزاند. 

رابطه جنسی همانند یک تمرین ورزشی، می‌تواند باعث سوختن کالری شود حرکت زیربغل قایقی (دست باز) در باشگاه

دفعه بعدی که به باشگاه می‌روید، ممکن است بخواهید برای استفاده از الیپتیکال و دوچرخه ثابت صرف نظر کنید و به جایش از دستگاه زیربغل قایقی استفاده کنید. استفاده از این دستگاه به سن و جنسیت شما نیز بستگی دارد. استفاده از دستگاه زیربغل قایقی با بیشترین تلاش ممکن، می‌تواند 800 کالری یا بیش‌تر در یک ساعت بسوزاند. وقتی بدن، کار اضافه بر سازمان انجام دهد و سریع‌تر از حالت عادی کار کند، این یعنی چنین حرکتی هم به عنوان فعالیت استقامتی و قدرتی درنظر گرفته می‌شود. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود بدن بتواند نسبت به میانگین معمول، کالری بیشتری بسوزاند.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 420

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 520

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 622

استفاده از دستگاه زیربغل قایقی، باعث افزایش استقامت، قدرت و سوختن کالری‌های زیادی می‌شودسورتمه‌سواری

اگر فکر می‌کنید برای سورتمه‌سواری سنی ازتان گذشته است، دوباره بنشینید و فکر کنید. این فعالیت فوق‌العاده نه تنها ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و برای نیم‌تنه بالایی شما خوب است، بلکه بسیار مفرح و جذاب است. شیوه کار به این صورت است که سورتمه را با خود به بالا ببرید و بعد با سوار شدن آن به پایین برسید. البته اگر سوار بر سورتمه شخص دیگری به بالا برسید، تقلب محسوب می‌شود. صعود به ارتفاع همراه با سورتمه باعث تقویت همسترینگ، ران و ساق پا می‌شود.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 420

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 520

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 622

حمل سورتمه تا ارتفاعات بالا در پیست برفی، در زمینه تقویت عضلات و البته سوختن کالری موثر استجمع کردن برگ با چنگک

اگر به دنبال راهی هستید که حیاط خانه‌تان را تمیز کنید و در عین حال تمرینی ورزشی هم انجام دهید، شانس به شما رو کرده است. با جمع‌کردن برگ با چنگک، می‌توانید کمی کالری بسوزانید و این کار را می‌توانید در چارچوب یک تمرین بدنی تناوبی تنشی انجام دهید.  برای افزایش شدت تمرین طی مدت یک دقیقه باید هر اندازه که ممکن است، با چنگک برگ جمع کنید. در یک دقیقه بعدی باید سرعت کمی متعادل‌تر شود و سپس تا پایان کار، باید شدت تمرین چیزی میان سرعت بالا و سرعت متوسط باشد. شاید برگ‌ها در نهایت تمام نشود اما به اندازه یک روز تمرین کرده اید. برای این تمرین، بهتر است فقط از یک دست استفاده نکنید و از دو دست بهره گیرید.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 240

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 298

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 356

با جمع کردن برگ‌ها با چنگک، هم حیاط خانه را تمیز کنید و هم کالری بسوزانید شستن ماشین با دست

کارواش را فراموش کنید و خودتان ماشین‌تان را بشویید. شستن ماشین با دست علاوه بر این که ماشین را تمیزتر می‌کند، باعث می‌شود به صورت جدی کالری بسوزانید. وقتی ماشین خود را در حیاط منزل تمیز می‌کنید، سرعت حرکات خود را بیشتر کنید و هر چند دقیقه یک بار، دست‌های خود را عوض کنید یعنی یک بار با دست راست و بار دیگر با دست چپ، ماشین را بشویید. سپس به جای استراحت و کار کردن با گوشی، شستن را تا جایی ادامه دهید تا ماشین کاملا پاک و سپس خشک شود. در این حالت علاوه بر سوزاندن میزان قابل توجهی از کالری، انعطاف بدنی شما نیز بهتر خواهد شد.

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 270

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 334

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 400

با شستن ماشین، هم بدن‌تان منعطف می‌شود و هم کالری می‌سوزانید تمیز کردن خانه

تمیز و مرتب نگه داشتن خانه نیازمند تمیزکاری، گردگیری، جاروکشی و نظم دادن به همه جا است. با انجام این کارها علاوه بر داشتن یک خانه مرتب، کالری‌های زیادی نیز می‌سوزانید. برای حداکثر میزان سوزاندن کالری، سعی کنید حین تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه بتوانید روی یک پا، متعادل بمانید یا این که حین جاروبرقی کشیدن، یک کوله پشتی را با خود حمل کنید. 

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 270

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 334

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 400

حین گردگیری و جارو زدن خانه، با تجربه برخی چالش‌ها، کالری بسوزانیدیوگا

دفعه بعدی که در یوگا در وضعیت صندلی یا وضعیت سگ سر پایین بودید، به این فکر کنید که همه عضلات شما در اجرای این حرکات دخیل باشند. برای اجرای این حرکات باید برخی از بزرگ‌ترین عضلات بدن مثل همسترینگ مورد استفاده قرار گیرند که این یعنی میزان کالری بیشتری سوزانده می‌شود. اما فقط پایین‌تنه نیست که به افزایش میزان سوختن کالری کمک می‌کند بلکه برای اجرای این حرکات باید به عضلات بالاتنه خود نیز تکیه کنید که البته این موضوع بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. 

میزان کالری سوخته شده برای افراد 55 کیلوگرمی: 240

میزان کالری سوخته شده برای افراد 70 کیلوگرمی: 298

میزان کالری سوخته شده برای افراد 85 کیلوگرمی: 356

در یوگا برای سوزاندن کالری، تمام عضلات خود را درگیر کنید

راهنمای جامع محبوب ترین ورزش های همگانی را در طرفداری بخوانید:

یوگا پیلاتس زومبا تی آر ایکس کراس فیت اسپینینگ ایروبیک دو دسته‌بندی: اختصاصیاخبار خارجیبخش‌های دیگر طرفداریسلامت و تندرستیتناسب اندامتغذیه سالمزندگی سالمبرچسب‌ها: سوزاندن کالریراه های سوزاندن کالریکالری سوزیدوچرخه سوارییوگارابطه جنسی دیدگاه‌ها (اولین دیدگاه را بنویسید) برای ارسال دیدگاه وارد شوید. ورود مشاهده 0 دیدگاه جدید آخرین اخبار همه اخبار خارجی اخبار ایران ویدیو تصویر مینامینو امروز (چهارشنبه) در تست پزشکی لیورپول شرکت خواهد کردسلامت و تن درستی؛ 9 فعالیت روزمره که کالری های بدن تان را به راحتی می سوزاندستار همدانی: کار در استقلال سنگین است؛ امیدوارم امانت‌دار خوبی باشملیست باشگاه های بدنسازی ساریلیست باشگاه های بدنسازی گرگاندور و نزدیک فوتبال؛ در جریان پیروزی 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سال 2009، خواسته گواردیولا از مسی چه بود؟ (دوبله اختصاصی)اعلام اسامی محرومان هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر؛ حاجی صفی و حدادی فر در لیست محرومانمراسم جایزه ناصر حجازی؛ از جایزه مبارزه با فساد عادل فردوسی پور تا قدردانی از وریا غفوری به دلیل مسئولیت اجتماعیتصمیم تکراری علیه بازیکن استقلال؛ رضا آذری از حضور در تمرینات آبی‌ها منع شدادامه تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاهاوریگی: لیورپول عطش زیادی برای کسب موفقیت در جام باشگاه های جهان داردگل ها و خلاصه HD بازی دورتموند 3-3 لایپزیش (بوندس لیگا - 2019/20)بنجامین مندی: هازارد بهترین بازیکنی است که دیده ام؛ استرلینگ در این فصل نیز فرم بسیار خوبی داردمحمد حسن انصاری فرد: تا این لحظه با هیچ بازیکنی به صورت قطعی توافق نکرده ایم؛ هنوز قسط اول کالدرون به صورت کامل پرداخت نشده استکامران منزوی: مشغول بررسی راهکاری جدید برای پرداخت مطالبات استراماچونی هستیم؛ استراماچونی دنبال این نیست که پولش را بگیرد و برنگرددرسمی؛ علی فتح الله زاده عضو هیات مدیره باشگاه استقلال شدرد پیشنهاد تمدید قرارداد منچسترسیتی از سوی سانه؛ او می خواهد در ژانویه به بایرن مونیخ ملحق شودلیست باشگاه های بدنسازی سهروردی تهرانلیست باشگاه های بدنسازی گاندی تهرانلیست باشگاه های بدنسازی فاطمی تهران مطالب بیشتر لیست کامل آخرین مطالب کاربران گفتگو فایل همه بازدید بحث موزیک ویدیو عکس مطلب سوال فایل ویترین مطالب منتخب کاربران طرفداری

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود

محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس  با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

او تصریح کرد : شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل گفت:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشوند.

او  با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، تصریح کرد:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

او  گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل بیان کرد : دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود