Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:11:39 GMT

مقاله مستند در مضرات تراریخته نگارش نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۶۳۰

مقاله مستند در مضرات تراریخته نگارش نشده است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان با اشاره به نگرانی مردم از محصولات تراریخته گفت: تاکنون هیچ مقاله علمی مستند در مورد مضرات گیاهان تراریخته نوشته نشده است و تحقیقات در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست خبری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان و معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با محوریت هفته پژوهش برگزار شد تا اصحاب رسانه سوالات خود را طرح و پاسخ دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید محصولات زراعی هجدهم کشوری است، اظهار کرد‌: ۱.۷ میلیون تن محصولات زراعی در استان زنجان کشت می‌شود.

پرویز مرادی  با بیان اینکه در زمینه تولید محصولات باغی نیز استان زنجان در رتبه ۱۸ کشوری قرار دارد، بیان کرد: سالانه ۴۷۰ هزار تن محصولات باغی در زنجان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ هزار تن محصولات دامی در زنجان تولید می‌شود، گفت: استان زنجان در این زمینه بیست و چهارم کشوری است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان با بیان اینکه میزان تولید محصولات شیلاتی در استان زنجان ۱۴ هزار تن است، گفت: استان زنجان در این زمینه در رتبه دوازدهم کشوری قرار دارد.

وی با اشاره اینکه از مجموع اراضی آبی استان زنجان ۸۸۱ هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی کشاورزی در زنجان وجود دارد، بیان کرد: ۹۱ هزار و ۶۰۳ بهره‌بردار در این اراضی مشغول به فعالیت هستند.

مرادی با اشاره به اینکه میزان اراضی دیمی استان زنجان ۳۲۸ هزار و ۷۸۶ هکتار است، گفت: میزان اراضی «آیش» در استان زنجان ۳۶۸ هزار و ۱۲۴ هکتار است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان با بیان اینکه ۶۲ هزار هکتار اراضی باغی آبی در استان زنجان فعال است، عنوان کرد: ۱۲۲ هزار و ۲۹۴ هکتار از اراضی استان زنجان زراعی است.

وی با بیان اینکه از مجموع مراتع استان زنجان تنها  ۷ درصد مراتع خوب است، بیان کرد: ۶۰ درصد مراتع استان متوسط و ۳۳ درصد مراتع استان فقیر است.

مرادی با اشاره به فعالیت ایستگاه، پایگاه و بخش تحقیقاتی و آزمایشگاه تحقیقاتی بیان کرد: این فعالیت در حوزه تحقیقاتی، ترویجی و تولیدی انجام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان با اشاره به نگرانی مردم از محصولات تراریخته بیان کرد: تاکنون هیچ مقاله علمی مستند در مورد مضرات گیاهان تراریخته نوشته نشده است و تحقیقات در حال انجام است.

نقش بالای بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی زنجان

 معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه جهاد کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: این بخش نقش بالایی در اشتغال استان دارد و ۳۰ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص می‌دهد.

مهدی قهرمانی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در حوزه تولید ناخالص داخلی بیان کرد:  ۲۶ تا ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه اهمیت بخش کشاورزی در کشور گفت: با توجه به نقش بالاتر کشاورزی در استان این موضوع در استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نگاه دانش بنیان و پژوهشی به کشاورزی تاکید کرد: موفقیت طرح گوسفند افشار یکی از موفقیت‌های حوزه پژوهش در استان زنجان است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد کشت محصول و نبود بازار برای آن محصولاتی چون گوجه‌فرنگی گفت: الگوی کشت وجود دارد، اما در برخی موارد به قصد سود افراد به کشت محصول ورود پیدا کرده و بازار را بر هم زدند.

رئیس بخش تحقیقات آبخیزداری و حفاظت خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره اینکه زنجان یکی از استان‌های کم آب بوده و جزو استان‌های خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود، گفت: کاشت گیاهان مقاوم در مناطق یکی از رویکردهای جلوگیری از بیابانی شدن مناطق است.

پرویز عبدی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌گیری از منابع آبی در روستاهای در دستور کار قرار دارد، گفت: این طرح در قالب پخش سیلاب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پخش سیلاب آب‌های فاقد مصرف روستایی جمع‌آوری می‌شود، گفت: این آب‌ها در زمان نیاز، آب‌گیری می‌شود.

رئیس بخش تحقیقات آبخیزداری و حفاظت خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان با اشاره به اینکه 24 ایستگاه برای اجرای طرح پخش سیلاب در استان زنجان شناسایی شده است، گفت: این طرح در صورت تامین اعتبار قابل اجرا است.

انتهای پیام/73009/ق/گ

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان کشاورزی نشست خبری پژوهش تامین اعتبار دستور کار منابع آبی مصرف آبگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • فواید و مضرات روغن حیوانی