Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:20:14 GMT

کشف نحوه آسیب دیدن مغز به علت رادیوتراپی سرطان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۷۳۶

کشف نحوه آسیب دیدن مغز به علت رادیوتراپی سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، رادیوتراپی اگر چه به نابودی تومورهای سرطانی کمک می کند، اما می تواند توانایی های شناختی بیماران را نیز تضعیف کند و زندگی این افراد را دچار چالش کند.

کشف نحوه آسیب زدن رادیوتراپی به توانایی های شناختی انسان به محققان کمک می کند تا از مغز بهتر در برابر چنین آسیب هایی حفاظت کنند و بتوانند درمان بیماری سرطان را به شکلی دقیق تر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال تنها در امریکا نزدیک به ۲۵ هزار نفر دچار تومورهای مغزی و مجبور به رادیوتراپی می شوند. اما ۸۰ درصد از این بیماران به همین علت توانایی های شناختی مغزی خود را تا حدی از دست می دهند.

بر همین اساس رادیوتراپی منجر به فعال شدن برخی سلول های ایمنی مغز موسوم به میکروگلیا می شود.

این فعالیت به علت نابود کردن سیناپس هایی که نورون ها را به هم وصل می کند، به سلامت مغز آسیب می زند. فعالیت یادشده همچنین تداوم عملکرد صحیح برخی غشای مهم مغز که فعالیت صحیح سلسله اعصاب مغزی را تضمین می کند، ناممکن می کند.

پژوهشگران امیدوارند با پی بردن به اختلالات ناشی از رادیوتراپی بتوانند راهی برای جلوگیری از وقوع این مشکل بیابند.

کد خبر 4801038

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیوتراپی سرطان سیستم ایمنی تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فیس بوک هفته پژوهش گوگل ربات ماهواره موبایل ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله، که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

وی افزود: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

دیگر خبرها

  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار