Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@09:26:23 GMT

ورزش هاي خوب و بد براي کمردرد چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۷۵۵

ورزش هاي خوب و بد براي کمردرد چيست؟

خبرگزاری آریا- مادامی که شما در هنگام انجام تمرینات ورزشی سبک از قبیل شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری دچار درد نمی‌شوید بهتر است ورزش کنید.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از متخصص طب فیزیکی و درمان کمر درد شاید تصور کنید ورزش کردن در شرایطی که شما دچار درد کمر هستید بسیار عجیب و غریب است اما واقعیت این است که تحرک داشتن برای توان بخشی ستون فقرات و کاهش درد کمر بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که شما به پزشک مراجعه می‌کنید مشخص می‌نماید تا چه مدت به استراحت نیاز دارید و پس از چه مدت باید فعالیت‌های جسمانی و ورزشی خود را شروع کنید تا عضلات، دیسک کمر و رباط‌های ستون فقرات شما سالم بماند.

تمرینات ورزشی سبک ایروبیک

 مادامی که شما در هنگام انجام تمرینات ورزشی سبک از قبیل شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری دچار درد نمی‌شوید بهتر است ورزش کنید و همه عضلات بدن خود را درگیر نمایید تا با قدرت عضلات کمر از میزان درد این ناحیه کاسته شود. می‌توان شنا کردن را به عنوان بهترین تمرین ورزشی سبک ایروبیک در نظر گرفت.

 نشستن در امتداد دیوار

 نشستن در امتداد دیوار حرکتی است که اگر درست انجام شود به تقویت عضلات کمر، ران و عضلات مرکزی بدن کمک می‌‌کند و ریسک بروز آسیب دیدگی و درد کمر را کاهش خواهد داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دیوار تکیه دهید و به آرامی در امتداد دیوار خود را به سمت پایین بکشید تا در حالت نشسته قرار بگیرید سپس تا 10 بشمارید و دوباره به آرامی به نقطه شروع برگردید. اطمینان حاصل کنید که کمر شما کاملاً صاف است و در طول تمرین خم نشده است.

 حرکت زانو به سینه 

 انجام دادن این حرکت کششی به کاهش فوری درد کمک می‌‌کند و باعث بهبود انعطاف پذیری بدن خواهد شد. برای انجام دادن این تمرین باید به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید به طوری که کف پای شما روی زمین قرار بگیرد. یکی از زانوهای خود را به سمت قفسه سینه خود بکشید و تلاش کنید کف پای دیگر خود را روی زمین قرار دهید. حدود 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید سپس این تمرین را با پای دیگر خود انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قسمت پایین کمر شما صاف است و در طول انجام تمرینات ورزشی خم نشده است.

 آهسته دویدن برای افرادی که دچار درد کمر هستند ضرر دارد

اگرچه تمرینات ایروبیک برای افرادی که دچار درد کمر هستند مفید است تمرینات سنگین ایروبیک باید با احتیاط انجام شود. برخی از تمرینات سنگین ایروبیک عبارت است از آهسته دویدن، دویدن روی سطح سفت، تنیس، برخی از انواع رقص و هر نوع تمرین ورزشی که با چرخش ستون فقرات همراه است و باعث احساس درد می‌شود. اگر شما نتوانید در هنگام انجام تمرینات ورزشی مخصوص درد کمر، ستون فقرات خود را در حالت خنثی قرار دهید نمی‌توانید از درد کمر پیشگیری کنید و به این ترتیب کمر شما بیشتر آسیب خواهد دید. پس از انجام دادن هر نوع تمرینات ورزشی که تماس جسمانی بالایی دارند از قبیل والیبال، فوتبال، بسکتبال و مواردی از این قبیل خودداری کنید زیرا این تمرینات فشار زیادی را به ستون فقرات وارد می‌کند و باعث بروز درد کمر یا درد پایین کمر پس از انجام تمرینات ورزشی خواهد شد.

با انجام دادن تمرینات مخصوص کنترل درد کمر از کمر خود محافظت کنید

 شما باید از عضلات مرکزی خود که وظیفه محافظت از ستون فقرات را برعهده دارند مراقبت کنید. تمرینات ورزشی متعددی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام دادن آنها به بهبود درد کمر خود کمک کنید. پزشک یا درمانگر شما باید بتواند توصیه‌های لازم و آموزش‌های خاص را در خصوص وضعیت خاص کمر شما ارائه دهد تا از بروز درد کمر پیشگیری گردد. چرخش لگن یکی از نمونه‌های بسیار خوب از تمرینات ورزشی تقویت کننده عضلات کمر محسوب می‌شود. برای انجام دادن این تمرین باید به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و عضلات شکم خود را منقبض نمایید تا بتوانید بخش کوچکی از کمر خود را به صورت صاف روی زمین قرار دهید. حدود 5 ثانیه در این حالت بمانید و 10 بار به انجام تمرین بپردازید.

 تمریناتی که باید از انجام دادن آنها خودداری کنید

 شما باید از انجام دادن هر نوع تمرینی که باعث بروز درد و ناراحتی به مدت طولانی می‌شود خودداری کنید به ویژه اگر در گذشته سابقه بروز درد کمر را داشته باشید. در بخش زیر نگاهی به برخی از تمرینات ورزشی می‌‌اندازیم که باید از انجام دادن آنها خودداری کنید.

 تمرینات پر قدرت ایروبیک

 سنگین بودن برخی از تمرینات ورزشی باعث می‌شود که فشار زیادی به کمر شما وارد شود و شما دچار درد در این ناحیه شوید. این تمرینات عبارتند از دویدن، پریدن، رقصیدن، یورتمه رفتن و تمرینات ایروبیک. تکرار کردن مداوم حرکات ورزشی با سرعت بالا می‌‌تواند به قسمت پایین کمر فشار وارد کند و علائم و نشانه‌های شما را بدتر کند و زمینه بروز آسیب دیدگی بیشتری کمر را فراهم نماید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ورزش کمردرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید