Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه گفت این کشور قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار در بندر طرطوس سوریه سرمایه گذاری کند و یک قطب غلات برای تقویت حضورش در بازارهای خاورمیانه بسازد. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مریتایم پروفشنال، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه گفت این کشور قصد دارد 500 میلیون دلار در بندر طرطوس سوریه سرمایه گذاری کند و یک قطب غلات برای تقویت حضورش در بازارهای خاورمیانه بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روسیه، بزرگترین تولید کننده غلات جهان در سال های اخیر عرضه غلات به سوریه را افزایش داده است. این اقدام روسیه در جهت حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از زمان مداخله نظامی مسکو در جنگ داخلی سوریه در 2015 صورت گرفته است.

به گفته بوریسوف، ساخت زیرساخت های لازم در این بندر که روسیه آن را از 2017 به مدت 49 سال از مقامات سوریه اجاره کرده است، سال آینده آغاز می‌شود.

 سواحل مدیترانه سوریه در طول جنگ تحت کنترل شدید دولت بودند.

بوریسوف گفت:« روسیه قصد دارد  فعالیت در بندر قدیمی را ساماندهی کند و یک بندر تجاری جدید بسازد. میزان سرمایه‌گذاری برای 4 سال آینده 500 میلیون دلار خواهد بود».

 وی همچنین گفت مسکو 100 هزار تن غلات به صورت کمک بشردوستانه تا پایان دسامبر به سوریه تحویل می دهد. عرضه غلات تا سه ماهه دوم سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.

بندر کریمه که روسیه در 2014 از اوکراین الحاق کرده، در سال های اخیر مازاد غلات این شبه جزیره در دریای سیاه را به بندر طرطوس صادر کرده است تا یک منبع قابل اطمینان غذا برای سوریه باشد.

نیروی دریایی روسیه هم تاسیسات نظامی در بندر طرسوس دارد که تنها نیروی دریایی روسیه در مدیترانه است. روسیه قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد تاسیسات این بندر را توسعه دهد و به روز کند.

 روسیه همچنین یک پایگاه هوایی در استان ساحلی لاذقیه سوریه دارد که از آن برای حمله‌های هوایی علیه نیروهای مخالف اسد استفاده کرده است. ماه گذشته مسکو اعلام کرد یک پایگاه هلیکوپتر در فرودگاهی در شمال شرق سوریه راه اندازی کرده است.

سوریه قرارداد اکتشاف نفت با 2 شرکت روسی می‌بندداعزام کارشناسان مصری و سعودی توسط آمریکا به سوریه برای تولید نفت

 انتهای پیام/66

R7586/P/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی