Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:37:49 GMT

چهارمین غول خودروسازی جهان به صحنه آمد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۸۰۷

چهارمین غول خودروسازی جهان به صحنه آمد

شورای اداری گروه خودروسازی پژو سیتروئن (پی‌اس‌اِی – PSA) سرانجام بعد از چند ماه مذاکره، برای ادغام با فیات کرایسلر با سهم هر کدام ۵۰ درصد موافقت کرد.

به گزارش دویچه‌وله، این توافق پیش از این در هفتم نوامبر/۱۶ آبان بین طرفین انجام شده بود اما تعیین سهم هر کدام در این ادغام به نظر شورای گروه خودروسازی پژو مربوط بود تا اینکه دیروز(سه‌شنبه ۲۶ آذر) نمایندگان مجموعه پژو موافقت خود را با این معامله ۵۰ میلیارد دلاری اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه خودروسازی پژو (پی‌اس‌ای) و فیات کرایسلر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کردند: مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده است که ۵۰ درصد از مالکیت آن با سهام داران گروه پی‌اس‌ای و ۵۰ درصد دیگر مالکیت هم با سهام‌داران گروه فیات کرایسلر خواهد بود.

گروه خودروسازی پی‌اس‌اِی - PSA  برندهایی همچون پژو، اُپل و سیتروئن تولید می‌کند.

پس از آغاز به کار شرکت جدید، ۴۰۰ هزار نفر در آن کار خواهند کرد که سالیانه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خوردرو به ارزشی معادل ۱۷۰ میلیارد یورو و با سود ۱۱ میلیارد یورویی روانه بازار می‌کنند.
این شرکت جدید خودروسازی پس از فولکس واگن، تویوتا و رنو- نیسان، چهارمین غول خودروسازی جهان خواهد شد.

فیات کرایسلر، شرکت هلدینگ خودروسازی ایتالیایی و چند ملیتی است که پس از خریداری صد درصد از سهام گروه کرایسلر توسط شرکت فیات در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در آمستردام هلند تاسیس شد. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس نیویورک و ایتالیا مبادله می‌شود.

شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن نیز از نخستین کمپانی‌های خودروسازی دنیاست که به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.


ادغامی که به سرانجام نرسید
پیش از این ادغام، چند ماه پیش نیز اعلام شده بود که خودروسازی رنو در حال مذاکره با گروه خودروسازی فیات کرایسلر برای ادغام است.
خردادماه امسال روزنامه فایننشال تایمز نوشت: این دو رقیب قدرتمند به دنبال مذاکرات پیشرفته برای ادغام بودند تا راه گروه خودروسازی نیسان و میتسوبیشی برای ادغام را پیش ببرند.
این رسانه همان زمان تاکید کرده بود که مطمئن نیست این ادغام به سرانجام برسد، بویژه آنکه گزینه‌های مختلفی برای این کار در دست مطالعه دو طرف قرار دارد.


اوضاع نامناسب برای پژو
اوضاع شرکت شرکت پژو-سیتروئن نیز در سالیان اخیر بویژه بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و خروج این شرکت، به نحوی پیش رفت که سبب افزایش مشکلات از جمله کاهش سود خود مواجه شد.
این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۶(مهرماه ۱۳۹۵) در نتیجه بحران سریالی در شرکت‌های خودروسازی فرانسه، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ بیش از دو هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند.
در سالیان گذشته بازار خودروی اروپا در نتیجه اثر بحران مالی جهانی افت چشمگیری را تجربه کرد و پس از آن، بحران بدهی منطقه یورو نیزاین بازار را بیش از پیش تحت تأثیر قرارداد.
2023

برچسب‌ها فرانسه ایتالیا خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه ایتالیا خودرو فرانسه ایتالیا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت