Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:47:13 GMT

اجازه ورود ملخ‌های صحرایی را به مزارع نمی‌دهیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۸۲۶

اجازه ورود ملخ‌های صحرایی را به مزارع نمی‌دهیم

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آماده‌باش شبکه مراقبت و پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان  در بحث ملخ صحرایی خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری پس از مشاهده یک دسته ملخ صحرایی در منطقه کهنو شهرستان نهبندان توسط کارشناسان شبکه مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ستاد پایش ملخ استان تشکیل و عملیات اجرایی مبارزه در کانون آلوده انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عصمتی پور، امروز چهارشنبه 27 آذر افزود: با  توجه به اینکه آفت دارای فاز مهاجری بوده و تقریبا می‌تواند با حمله به هر نوع گیاهی از آن تغذیه کرده و خسارت بسیار شدیدی را وارد کند، نیاز به رصد و پایش مستمر این منطقه و سایر مناطق استان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی ادامه داد: این امر در اولویت دستور کار شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی استان قرار گرفته و طی شش ماهه نخست سال جاری حدود 1400 هکتار مبارزه با این آفت در کانون‌های آلودگی در شهرستان نهبندان انجام گرفت که این کار باعث پیشگیری از انتشار و جابجایی آفت به سایر نقاط استان شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی در استان و بررسی ابعاد مسئله، در حال حاضر سموم مورد نیاز جهت هجوم احتمالی آفت تهیه و ناوگان سمپاشی آماده بکار است.

عصمتی پور خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ارتقاء دانش کارشناسان فنی و بخش خدمات سه نفر از کارشناسان بخش مبارزه با آفات عمومی و شش نفر از همکاران تیم سمپاشی جهت آمادگی هر چه بیشتر، دوره‌های آموزشی لازم را در استان‌های فارس و بوشهر گذرانیده‌اند که متعاقب آن برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی بهره برداران بخش کشاورزی و سایر نیروهای کارشناسی و بومی مناطق در شهرستان‌های استان با اولویت شهرستان‌های مرزی انجام و در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن