Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:20:56 GMT

خدمت به معلولین وظیفه ذاتی تمامی مسئولین است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۲۱۴۴

خدمت به معلولین وظیفه ذاتی تمامی مسئولین است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل ار روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، حسین خوش اقبال در اولین جلسه نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت این استان با اشاره به ضرورت بهره مندی بیش از پیش معلولین و توانخواهان کردستانی از آموزش های مهارتی، گفت: خدمت به معلولین وظیفه ذاتی مسئولین است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر انجام کامل نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت در استان کردستان خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی ذیربط در این زمینه شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خدمت به معلولین را  وظیفه ذاتی مسئولین دانست و افزود: ایجاد اشتغال برای معلولین در استان کردستان باید با جدیت پیگیری و دنبال شود و با توجه به اهمیت موضوع جلسات باید به صورت فصلی برگزار و روند انجام کار در هر جلسه گزارش داده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این جلسه به وضعیت اشتغال معلولین در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاص این عزیزان بیشتر از سایر قشرها مشهود است که فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار ، نقش بسزایی در این زمینه ایفاء می کند.

سیدجمیل احمدی افزود: در کنار بعد اقتصادی ، نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار حائز اهمیت است که از جمله نتایج این آموزش ها کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی، توانمند سازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر ، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی می باشد.

وی ادامه داد: نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین تدوین شده است که ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای کارآموزان دارای معلولیت و ارتقاء اثربخشی و کارآیی آموزش های فنی و حرفه ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان داشت: این نظام نامه در ۱۵ ماده تدین شده است که ایجاد نگرش راهبردی، نظام مند و همسو سازی برنامه های توانمند سازی معلولین، تمرکز بر آموزش های مهارتی کوتاه مدت کاربردی با توجه با توجه به نیازهای بالقوه کارآموزان دارای معلولیت و متناسب با نیاز بازار کار حال و آینده، استفاده از منابع و ظرفیت های درون و برون سازمانی و توجه به رویکردها، مدل ها، روش ها، فناوری ها و تکنیک های نوین یادگیری مهارت از جمله راهبردهای آموزش کارآموزان دارای معلولیت در این نظام نامه است.

کد خبر 4801055

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام بارش برف گرگان قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی یاسوج خطبه های نماز جمعه هفته پژوهش بارش باران بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان