Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای کلیوی هشدار داد: در کشور ما به اندازه کل کشورهای اروپایی تصویربرداری پزشکی انجام می‌‌شود که باعث تحمیل هزینه به مردم و جامعه می‌‌شود؛ اجرای گایدلاین‌‌های درمانی بیماران را از قرار گرفتن در معرض "اشعه‌‌های مضر" حفظ می‌‌کند. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر عباس بصیری در میزگرد پژوهشی «حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم» که به مناسبت هفته پژوهش دردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به تهیه گایدلاین‌‌های درمانی در این مرکز اظهار کرد: در کشور ما به اندازه کل کشورهای اروپایی تصویربرداری پزشکی انجام می‌‌شود و این موضوع باعث تحمیل هزینه به مردم و جامعه می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از گایدلاین‌‌های درمانی در کاهش هزینه‌‌های اضافی تصریح کرد: اجرای این گایدلاین‌‌ها، می‌‌تواند بیماران را از قرار گرفتن در معرض اشعه‌‌های مضر نیز حفظ کند.

بصیری از طراحی «سیمولاتور» در این مرکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: دستیاران پزشکان باید قبل از درمان انسان‌‌ها با مولاژها کار کنند و مهارت آنان افزایش یابد.

ایران روی کمربند سنگ کلیه

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌‌های کلیوی، بیماریابی را یکی دیگر از موضوعات مهم عنوان و خاطرنشان کرد: سنگ کلیه یکی از شایع‌‌ترین بیماری‌‌های اورولوژی است که به شکل سنتی در ایران وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ایران در کمربند سنگ‌‌سازی کلیه قرار دارد، متذکر شد: در کشور نقاط سنگ‌‌ساز را شناسایی و ارتباط آن را با تغذیه، شغل و عادات افراد بررسی و داروی مناسب برای درمان آن را تولید کرده‌‌ایم.

تجاری‌‌سازی 46 محصول فناورانه در 6 سال اخیر

دکتر افشین زرقی؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز درباره شرکت های مستقر در دانشکده فناوری‌‌های نوین دانشگاه اظهار کرد: در سال 92، در دانشگاه دو شرکت دانش بنیان وجود داشت اما در سال 98، تعداد این شرکت ها به 77 مورد رسید.

وی ادامه داد: همچنین113 نمونه برای تجاری‌‌سازی معرفی و 46 محصول تجاری سازی شد و این شرکت‌‌ها تاکنون برای 258 دانشجو کارآفرینی کرده‌‌اند.

زرقی با بیان اینکه 3,5 میلیارد تومان ثروت از طریق شرکت‌‌های دانش بنیان به دست آمده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظرفیت افزایش شرکت‌‌های دانش بنیان تا 250 شرکت و کسب ثروت 100 میلیاردی را دارد.

وی از برگزاری بیستمین دوره جشنواره ابوریحان در دوم دی‌‌ماه خبر داد و تصریح کرد: 113 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌‌اند که 19 نفر آنها برای کسب مقام با یکدیگر رقابت خواهند کرد و یک پژوهشگر موفق ملی در سطح کشور و یک پژوهشگر ایرانی در سطح بین‌‌الملل معرفی خواهد شد؛ همچنین در بخشی از این مراسم نیز از یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه به دلیل 40 سال تلاش در حوزه آموزش و تربیت دانشجو، در قالب گرانت، تقدیر خواهد شد.

تحقق کمتر از یک درصد سهم ناخالص ملی در حوزه پژوهش

دکتر فریدون عزیزی؛ رئیس پژوهشکده غدد درون‌‌ریز نیز در این میزگرد با انتقاد از وضعیت بودجه پژوهش کشور، اظهار کرد: از برنامه سوم پنج‌‌ساله مجلس تاکنون، هرسال بر تخصیص دو تا سه درصد GDP به پژوهش تاکید شده ولی متاسفانه این مسئله تا امروز محقق نشده و این رقم بین 0.4 تا 0.6 درصد متغییر است و سهم بخش خصوصی در زمینه تخصیص بودجه پژوهش نیز بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه در کشور ما به دانشمند و نخبه اعتماد و اطمینانی وجود ندارد، متذکر شد: مسئولان عمدتاً نیازهای خود را از بیرون خریداری می‌‌کنند و از دانشگاه تامین نمی‌کنند.

عزیزی با اشاره به رشد مطلوب دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پنج پروژه تحقیقاتی در سال 64 به 2000 پروژه تا به امروز رسیده‌‌ایم که رشد خوبی است؛ با این‌‌حال باید علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها و تامین بودجه، اطمینان و اعتماد به دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

ایرانی‌ها در یک سال "23هزار میلیارد تومان" دارو مصرف کردند!کشف داروی جدید برای دفع راحت‌تر "سنگ کلیه"چند راهکار ساده برای دفع سریع "سنگ کلیه"چه کسانی می‌توانند کاندید اهدای کلیه شوند؟ثبت رکورد بیشترین عمل پیوند کلیه جهان توسط پزشک بیمارستان سپاه

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از انجمن رادیولوژی ایران، دکتر لیلا آقا قزوینی، متخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ارایه خدمات پزشکی در بیماران مراجعه کننده به اورژانس‌ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته‌های مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی، چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محور‌های مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات‌ها و چت جی پی تی (Chat GPT) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش‌های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکار‌ها در این حوزه ارایه خواهد شد.

 دکتر آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویر برداری برای دریافت گزارش‌های اصولی و کاربردی تصویربرداری یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوط در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می‌رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست‌ها و سایر رشته‌های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن‌ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته‌ها قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست‌ها، دستیاران رادیولوژی و رشته‌های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاورد‌های علم تصویربرداری می‌پردازد.

گفتنی است، همزمان با سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، نمایشگاه‌های تجهیزات پزشکی در چهار سالن مجزا در محل هتل المپیک تهران به ارایه آخرین دستاورد‌های تجهیزات رشته تصویربرداری خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله