Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت روسیه برای کمک به بازسازی سوریه و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور از طریق برنامه‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی، تا پایان سال جاری (میلادی) مبلغی معادل ۱۷ میلیون دلار را به بخش‌های مختلف سازمان ملل خواهد پرداخت. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روسیه تا پایان سال جاری، حدود 17 میلیون دلار (1 میلیارد روبل) برای بازسازی سوریه به ساختارهای مختلف سازمان ملل پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله در حکمی در این رابطه که توسط "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه به امضاء رسیده و متن آن در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی دولت منتشر شده، آمده است.

مطابق این حکم، به بودجه برنامه توسعه سازمان ملل برای ارائه کمک به شهرهایی که در زمان جنگ بیشترین آسیب را دیده‌اند، مبلغ 5.8 میلیون دلار (حدود 363 میلیون روبل) اختصاص خواهد یافت و تا 5 میلیون دلار (حدود 313 میلیون روبل) نیز به صندوق کودکان سازمان ملل برای ترمیم سیستم آموزشی و بهداشت کودکان کمک خواهد شد. همچنین 3 میلیون دلار (حدود 188 میلیون روبل) به بودجه سازمان بهداشت جهانی و بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد واریز می شود.

علاوه بر این، به وزارت امور خارجه روسیه دستور داده شده تا دولت سوریه و ساختار سازمان ملل را از این تصمیم آگاه کند و همچنین با ارگان‌های مربوط سازمان ملل متحد درباره انتقال و استفاده از وجوه اختصاص یافته هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

در ماه سپتامبر، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یادآور شده بود که متاسفانه کشورهای غربی همیشه بهانه‌هایی برای امتناع از مشارکت در بازسازی زیرساختارهای سوریه پیدا می‌کنند.

غرب به دنبال بهانه برای عدم مشارکت در بازسازی سوریه استتأکید پوتین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین المللی به بازسازی سوریه

در همین رابطه، روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای برای ارائه کمک‌های بشر دوستانه فرامرزی به سوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده که قرار است رای گیری در این باره در تاریخ  19 دسامبر (28 آذر ماه) انجام شود. البته به موازات این اقدام روسیه، سه کشور: بلژیک، کویت و آلمان نیز پیش‌نویس قطعنامه‌ای در این زمینه را آماده کرد‌ه‌اند. طرف روسی این سند را غیرقابل قبول ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور