Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:04:55 GMT

ایران رتبه برتر «علوم اعصاب» در منطقه را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۲۶۶۳

ایران رتبه برتر «علوم اعصاب» در منطقه را دارد

قائم مقام معاونت تحقیقات وزارت بهداشت گفت: ایران رتبه نخست رشته علوم اعصاب در منطقه را دارد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، شاهین آخوند زاده، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بیان داشت: برای تربیت یک دانشجوی PHD در رشته علوم اعصاب، باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه رشته علوم اعصاب ایران در جهان و منطقه، گفت: ایران رتبه ۱۶ مقالات پزشکی در دنیا را دارد اما رشته علوم اعصاب رتبه ۲۱ را دارد که بخشی از این مسئله ناشی از منابع محدود مالی برای هزینه کردن در این رشته است. 

آخوندزاده به رتبه نخست رشته علوم اعصاب ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: رتبه دوم را رژیم صهیونیستی دارد که بخشی از مقالات آنها در آمریکا تولید می‌شود. 

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر اهمیت ورود همکاران بالین به تحقیقات رشته علوم اعصاب تاکید کرد و گفت: رشته علوم اعصاب موقعی پویاتر می‌شود که همکاران بالینی وارد این حیطه شوند. 

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در تولید مقالات در حوزه علوم اعصاب، افزود: علوم اعصاب، رشته‌ای است که دولتها بایدبرای آن  پول خرج کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی علوم اعصاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی