Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@06:28:54 GMT

ماجرای قطار خصوصی نمایندگان سبزوار به تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۳۰۴۵

ماجرای قطار خصوصی نمایندگان سبزوار به تهران

روزهای پایانی مجلس دهم است و خبری از راه‌اندازی راه‌آهن برای مردم سبزوار نشد؛ گویی این قطار گنجایش دو نفر را دارد، از مبدأ سبزوار به مقصد مجلس، تا در زمان مناسب باز با کوله باری از نامه و وعده از ابتدای مسیر خود حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کلنگ پروژه راه‌آهن سبزوار از سال 1390 به زمین زده شد تا بتواند راه‌گشای مشکلات مردم شهر در زمینه‌های مختلف باشد هرچند که این پروژه قدمتی به‌مراتب بیشتر از این سال داشته اما ازآنجاکه مراسم کلنگ‌زنی برای مسئولین امری است مفرح و نشاط‌‌ آور در این سال نیز کلنگی بر زمین زده شد، با تمام این مسائل از آن سال تاکنون تنها قطار وعده‌ها است که بر روی ریل آن حرکت می‌کند و مسئولین وقت در زمان‌های مختلف بر آن سوار شده و هرکدام را به مقصد مطلوب خود می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به عملکرد مسئولین و نمایندگان شهر این موضوع کمی شفاف‌تر می‌شود معمولاً این پروژه در روزهای منتهی به انتخابات مجلس سوژه خوبی است تا از تنور آن نانی برای نمایندگان و یا افرادی که قصد حضور در دوره بعدی دارند دربیاورد .

حدود چهار سال پیش و در چنین ایامی یکی از نمایندگان مجلس با برگزاری طرح بازدید از پروژه نیمه‌تمام راه‌آهن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به رسانه‌ها گفت: بنویسید "راه‌آهن به سبزوار رسید."

انتخابات مجلس در دور دهم به پایان رسید و خبری از راه آهنی برای مردم سبزوار نشد و این قطار که گویی گنجایش دو نفر را دارد از مبدأ سبزوار به مقصد مجلس و با همان دو نفر به راه افتاد و در ایستگاه پایانی توقف کرد تا در موقع مناسب باز با کوله باری از نامه و وعده از ابتدای مسیر خود حرکت کند.

اما وعده‌های راه آهنی برای نمایندگان و برخی مسئولین به همین‌جا ختم نمی‌شود به‌طوری‌که نمایندگان خوش‌ذوق در مدت نمایندگی خود با استفاده از جملاتی نظیر شنیده شدن صدای سوت قطار در سبزوار به میان مردم آمده و تاریخ این وعده را به عقب می‌اندازند و هر بار نیز مسئولین بالادستی و عدم تخصیص بودجه را مانعی برای این تکمیل شدن این پروژه می‌دانند.

موضوع مهم دیگر کش مکشی است که نمایندگان در طول دوره نمایندگی خود بر سر اعلام زمان تکمیل پروژه و جذب اعتبارات داشته، به‌گونه‌ای که در پس کلامشان خود را پدر معنوی راه آهن دانسته و به‌نوعی سعی می‌کنند کمترین پیشرفت در این خط را به نام خود بزنند.

در طول این چهار سال تقریباً سالی نبوده که در شش ماه اول و یا دوم سال وعده شنیدن صدای سوت قطار به مردم سبزوار داده نشده باشد:

۶بهمن۹۳، رمضانعلی سبحانی فر: «سال آینده مرحله ریل‌گذاری راه‌آهن سبزوار به پایان می‌رسد»

۱۴ دی ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «در ادامه عملیات اجرائی ایستگاه راه‌آهن سبزوار، ایستگاه راه‌آهن در روستای ایزی کلنگ زنی شد» / «تا سه ماه آینده مسیر راه‌آهن سبزوار آماده ریل‌گذاری می‌شود»

۱۲ شهریور ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «برای تأمین اعتبار مسئولان قول پیگیری جدی را داده‌اند که اگر این امر نهایی شود، راه‌آهن سبزوار تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد»

۱۵ آبان ۹۶، سورمه، پیمانکار پروژه راه‌آهن سبزوار: «تا پایان خرداد ۹۷ خط ریل راه‌آهن سبزوار به اتمام می‌رسد«

۱۵ آبان ۹۶، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه دو کشور: «راه‌آهن سبزوار سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد»

۸ اسفند ۹۶، حسین مقصودی: «تابستان ۹۷ کار راه‌آهن سبزوار به اتمام می‌رسد»

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، حسین مقصودی: «سال ۹۸، پایان عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن سبزوار است»؛ تنها گوشه‌ای از وعده‌هایی است که مسئولین برای راه‌آهن سبزوار داده‌اند.

این موضوع در سال جاری و این روزها رنگ و بوی دیگر به خود گرفته و نمایندگان از ساخت ایستگاه راه‌آهن در حاشیه کمربندی شرق سبزوار سخن به میان می‌آورند و این نوید را به مردم می‌دهند که این بار موضوع با دفعات قبل فرق داشته و سبزوار دارای ایستگاه راه‌آهن شده و دیری نباشد که قطار در سبزوار رؤیت شود.

اما موضوع جایی دردناک می‌شود که علی‌رغم تمام تلاش‌های و وعده‌ها برای اتمام این پروژه در پایان سال 97-98 و در آخرین وعده در سال 99 نامه‌ای در خصوص این پروژه در رسانه‌ها منتشر شده است که اتمام این پروژه را با توجه به پیشرفت 35 درصدی از ابتدای شروع آن در سال 90تاکنون را امری غیرممکن و دور از تصور حتی در پایان سال 99 دانسته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!

به نظر می‌رسد تیم قالیباف با اسکان لاکچری و خارج از عرف منتخبان مجلس دوازدهم در مرکز پایتخت درصدد نمک‌گیر کردن آن‌ها برای اخذ رای به ریاست مجدد قالیباف بر مجلس هستند، آن هم از جیب بیت‌المال و به اسم آموزش منتخبان.

به گزارش فراز، هتل بزرگ تهران، چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته را میزبان منتخبان مجلس دوازدهم است. ضیافتی که از ۲۴ ساعت مانده به برگزاریش خبرساز شده و داد منتقدان محمدباقر قالیباف را بلند کرده است.

اگرچه ظاهرا منتخبان با هدف آشنایی با روند حضور در مجلس و وظایف نمایندگی به این گردهمایی دعوت شدند، اما اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد معاونت اجرایی مجلس اقامتی لاکچری و با برنامه‌های غیر معمول پارلمانی زیر تابلو انتخاباتی شانا برایشان تدارک دیده است.

مراسم آشنایی با وظایف نمایندگی در ادوار قبل نیز برگزار می‌شد و منتخبان برای اسکان و جایابی و آموزش‌های اولیه به دعوت مجلس گرد هم می‌آمدند. این بار، اما گردهمایی تفاوت‌ها مهمی با دوره‌های پیشین دارد؛ منتخبان یک ماه زودتر و به شکل بسیار مجلل‌تری مورد استقبال قرار گرفتند. تاجایی که حتی راننده در اختیار نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده که در نوع خود بی‌سابقه است و این امکان پیش از این فقط برای منتخبانی بود که کار خود را به شکل رسمی به عنوان نماینده مجلس آغاز می‌کردند.

به نظر می‌رسد تیم قالیباف با اسکان لاکچری و خارج از عرف منتخبان مجلس دوازدهم در مرکز پایتخت درصدد نمک‌گیر کردن آن‌ها برای اخذ رای به ریاست مجدد قالیباف بر مجلس هستند، آن هم از جیب بیت‌المال و به اسم آموزش منتخبان.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه یک شب اقامت در هتل بزرگ تهران ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است که با توجه به تعداد منتخبان و دو شب اقامت آن‌ها عدد سر بزرگی خواهد بود.

البته این همه ماجرا نیست و اطلاعات دیگری نیز نشان می‌دهد که هدف مستتر در گردهمایی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه هتل بزرگ تهران، ضیافت تعیین ریاست در هتل بزرگ تهران است که اهداف انتخاباتی دور دومی‌ها را هم دنبال می‌کند.

چه کسانی پشت گردهمایی گراندهتل هستند؟

برگزارکننده مراسم این دوره به روال و سیاق ادوار مجلس معاونت اجرایی مجلس است که مسئولیت اسکان و جانمایی منتخبان و البته آموزش اولیه آن‌ها را دارد؛ بنابراین عملا دفتر رئیس مجلس با ریاست محمد جواد شوشتری، علیرضا شریفی معاون اجرایی قالیباف است و سیدضیا نورالدینی جانشین معاون اجرایی برگزار کننده این ضیافت دو روزه هستند.

گفته می‌شود که نورالدینی بیشترین تماس‌ها را با منتخبان داشته است. به گفته منتخبان و کسانی که سابقه حضور در ادوار مجلس را داشتند این بار اسکان و پذیرایی در هتل بسیار مجلل‌تر از ادوار سابق بوده است و تماس‌های بیشتری هم با آن‌ها گرفته شده. به همه زنان و مردان منتخب در هتل بزرگ تهران دعوت به حضور و اقامت شده‌اند.

لابی گری پیش از اعلام موجودیت فراکسیون‌های سیاسی مجلس دوازدهم

براساس داده‌های موجود به نظر می‌رسد که قالیباف و تیم او تلاش دارند تا پیش از آغاز به کار رسمی مجلس دوازدهم و تشکیل رسمی فراکسیون‌های سیاسی، روی موج منتخبان نورسیده و عدم شناخت آن‌ها از سازوکار‌های درون پارلمانی استفاده کنند تا سبد رای او از همین حالا تثبیت شود.

چراکه پس از افتتاح مجلس تشکیلات چارچوب‌مندی و قوام یافته مثل فراکسیون‌ها شکل خواهد گرفت و رایزنی‌ها مشخص و درون پارلمانی خواهد بود و احتمالا نیرو‌های موسم به انقلابی باید در فراکسیون انقلاب گرد هم آیند و به تصمیم‌گیری بپردازند. جایی که ممکن است کار برای رایزنی و لابی چندان راحت نباشد. این در حالی است که به گفته یکی از منتخبان به غیر از اسکان و تخصیص خودرو هر رویداد دیگری در گرهمایی نمایندگان غیرطبیعی است و در دوره‌های پیشین وجود نداشته است.

نشست با حدادعادل همزمان با گردهمایی گراندهتل

با توجه به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در آینده نزدیک، ضیافت ریاست مجلس رنگ‌وبوی انتخاباتی هم دارد. گفته شده که همزمان با گردهمایی، شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) نشستی در مسجدی نزدیک به هتل استقرار منتخبان مجلس تدارک دیده شده که قرار است محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل در آن سخنرانی کنند. این در حالی است که شانا لیست واحدی هم برای دور دوم انتخابات مجلس تهران نداده و به نظر می‌رسد که در تلاش برای تصاحب کرسی‌های باقی‌مانده و البته مدیریت هیات رئیسه مجلس به واسطه گعده‌های غیررسمی است.

ضیافت گراند هتل تهران اهداف فراتری از آشنایی نمایندگان با مجلس و اسکان آن‌ها را دنبال می‌کند و در ادامه تقلا برای کسب کرسی ریاست مجلس دوازدهم است که از نوروز امسال آغاز شده بود. با این همه باید دید که سرنوشت کرسی‌های باقی‌مانده مجلس چه خواهد شد و کدام گروه در این گعده‌ها و لابی‌های غیررسمی سرانجام دست بالا را به دست خواهد آورد.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • پرونده نیکا شاکرمی؛ ماجرای مرگ نیکا چه بود؟
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!