Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ برای نخستین بار مركز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس به‌منظور معرفی مفاخر دفاع مقدس این استان و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان حضور دارد.

میلاد امیری‌نژاد، دبیر کمیته راه‌اندازی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز گفت: به یاری خدا امسال برای نخستین بار، مركز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان فارس در این نمایشگاه شركت كرده است تا بتواند مفاخر دفاع مقدس استان را معرفی كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینكه مركز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس فارس می‌تواند به‌عنوان یكی از ظرفیت‌های گردشگری شیراز و استان مطرح شود، گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس این است كه بتوانیم این مركز را به‌عنوان یكی از محورهای گردشگری شهر شیراز در كنار سایر مفاخر مذهبی، دینی و باستانی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی كنیم.
امیری‌نژاد‌ همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه عنوان كرد و گفت: در نخستین روز برپایی نمایشگاه گردشگری پارس، غرفه مركز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس فارس مورد استقبال بازدیدكنندگان قرار گرفت و همه از حضور چنین مركزی برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جوان ابراز خرسندی كردند.
دبیر کمیته راه‌اندازی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان فارس گفت: تلاش می‌كنیم تا به نسل جوان این پیام را برسانیم كه زمانی افرادی بودند كه برای حفظ تمامیت ارضی این كشور در مقابل تمام كشورهای دنیا ایستادند و در این راه جان دادند تا ما امروز بتوانیم در كشورمان به راحتی زندگی كنیم.
وی با ابراز امیدواری از اینكه بتوان در این نمایشگاه موفق‌تر و قوی‌تر وارد شد و به آن اهداف مورد نظر دست یافت، گفت: می‌خواهیم به نسل جوان بگوییم كه در دوران دفاع مقدس قریب 80 كشور با ما در جنگ بودند اما جوانان ایران از تمام قومیت‌ها و اقلیت‌ها در مقابل آن‌ها ایستادند و توانستند دفاعی مقدس و جانانه را به منصه ظهور برسانند و نتیجه آن هم اقتدار و آزادی كنونی كشورمان است.
امیری‌نژاد با بیان اینكه فازهای بعدی باغ موزه دفاع مقدس فارس در حوزه‌های مختلف افتتاح می‌شود، گفت: اقشار مختلف مردم اعم از گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند به این مركز به‌عنوان یكی از مراكز گردشگری شیراز قدم بگذارند و از آن بازدید كنند.
وی همچنین یادآور شد: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس به لحاظ قرارگرفتن در مجاورت اماکن تاریخی و گردشگری شهر شیراز از جمله حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع)، موزه تاریخ طبیعی استان، خانه زینت‌الملک، باغ قوام و ... ظرفیت جدیدی جهت گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.
امیری‌نژاد گفت: یکی از پر بیننده‌ترین موزه‌های گردشگران در دنیا، موزه‌های جنگ است که از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه جنگ روسیه، لبنان، کره شمالی و غیره اشاره کرد.
یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با حضور 140 شركت و 100 غرفه گردشگری از 27 استان كشورمان طی روزهای 26 تا 29 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز دائر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي باغ موزه دفاع مقدس فارس نمايشگاه گردشگري پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود