Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموزان سمای رشت دستاوردهای پژوهشی خود را به مناسبت هفته پژوهش به نمایش گذاشتند، دستاوردهایی که حاصل کار دانش‌آموزان خلاق و پژوهشگر با حمایت و پشتیبانی مسئولان است.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، اسماعیل فلاح؛ امسال نیز مانند سال‌های گذشته دبیرستان دوره دوم پسرانه سمای رشت میزبان دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان این مدرسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بدو ورود به این نمایشگاه شور، هیجان، خلاقیت و علاقه‌مندی خاصی بین دانش‌آموزانی که طرح و ایده خود را به نمایش گذاشته بودند، جلوه‌گری می‌کرد.

محصولات ارائه‌شده در این نمایشگاه هر کدامشان نشان‌دهنده تلاش و پشتکار دانش‌آموزانی بود که  با‌ شور و شعف وصف‌ناپذیری از طرح و ایده خود دفاع می‌کردند که گاهی باورناپذیر می‌آمد؛ اما خوب که دقت می‌کردی و آثار ارائه‌شده را می‌دیدی در عین سادگی در طراحی و ساخت می‌شد باور به آینده بهتر را در چهره یکا‌یک این دانش‌آموزان دید.

دانش‌آموزانی که قرار است سازنده باشند و آینده ایران اسلامی را آن‌گونه که شایسته مردمانش هست بسازند.

مدیر دبیرستان دوره دوم پسران سمای واحد رشت درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه به خبرنگار آنا می‌گوید: «یک سال برای برگزاری این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌شده و جلسه‌های مختلفی با دانش‌آموزان و دبیران برای پربارکردنش برگزار شده است.»

حسن رجب‌زاده ادامه می‌دهد: «دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه پژوهشی، کار‌آفرینی و مهارت‌آموزی به‌صورت فردی و تیمی یک ایده را تبدیل به طرح پژوهشی و این طرح را به مرحله اجرا گذاشتند که ماحصل آن آثاری است که در این نمایشگاه می‌بینید.»

وی مهم‌ترین بخش این نمایشگاه را بخش کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکاری می‌داند که دانش‌آموزان این مدرسه با تلاش و کوشش به درآمد‌زایی رسیده‌اند.

حمایت سما از دانش‌آموزان پژوهشگر

به گزارش آنا، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در بازدید از آثار دانش‌آموزان در این نمایشگاه با ابراز خرسندی از این‌همه خلاقیت و تلاش دانش‌آموزان می‌گوید: «دانش‌آموزان باید پیشگام حوزه‌های پژوهشی و فناوری باشند.»

محمد نیک‌پسند بر تقویت روحیه تحقیق و پژوهش بین دانش‌آموزان تأکید و اظهار می‌‌کند: «باید استعداد دانش‌آموزان را در حوزه‌های مختلف علوم شناسایی و تقویت کرد.»

وی می‌افزاید: «سما از دانش‌آموزانی که دارای استعداد در حوزه پژوهش‌های مختلف هستند، حمایت جدی می‌کند.»

اولویت آموزش‌و پرورش تقویت دانش‌آموزان پژوهشگر

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه اظهار می‌کند: «تقویت حوزه پژوهش و تربیت دانش‌آموزان پژوهش‌محور از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است.»

حمید آقاجانی می‌گوید: راه‌اندازی پژوهش‌سرا در مراکز آموزشی می‌تواند در توسعه و رشد علمی دانش‌آموزان مؤثر باشد.»

وی ادامه می‌دهد: «پژوهش‌سراها می‌تواند برای شکوفایی و بروز خلاقیت و ابتکارات دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.»

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان گیلان تصریح می‌کند: «برپایی نمایشگاه از دستاوردهای پژوهشی و معرفی ایده و طرح‌های دانش‌آموزان در این نمایشگاه باعث می‌شود فرآیند یادگیری و یاددهی به‌خوبی انجام شود.»

دانش‌آموزان دستاوردهای پژوهشی خود را معرفی کردند

آرین قربانی که سال گذشته با نگارش «چرا کتاب غمگین است» موفق به کسب مقام کشوری شده بود، امسال نیز با کتاب جدید خود به نام  «قلم ایثار» در این نمایشگاه حضور داشت که توسط معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رونمایی شد.

قربانی این کتاب را به‌عنوان یک دانش‌آموز به مادران و پدران شهدا که روزها و شب‌ها منتظر خبری از پاره تنشان هستند، تقدیم کرد.

قربانی می‌گوید: «باعث افتخار است که به‌عنوان عضوی کوچکی از خانواده بزرگ سما اثری برای قهرمانان واقعی ایران اسلامی خلق کرده باشم.»

نیما رمضانی با طرح برنامه کتابخانه با زبان برنامه‌نویسی سی شارپ در این نمایشگاه حضور داشت، در این برنامه که در کتابخانه‌‌های عمومی کاربرد دارد، ثبت کتاب‌ها را برای کاربرها بسیار ساده و راحت خواهد کرد.

طرح حجم سنج نیز توسط پویا عمویی ارائه شد که با استفاده از LEDهای موجود میزان آب در مخزن‌های بزرگ را بدون دید چشم اندازه‌گیری می‌کند.

طراحی سطل زباله هوشمند که توسط یک تیم حرفه‌ای متشکل از محمد‌مهدی کلانتری، رضا ذرات‌پرنور، آراد نجفی، امیرارسلان یوسف‌زاده و ابوالفضل دلیری طراحی و ساخته شد از دیگر محصولات نمایش داده در این نمایشگاه است.

در این طرح سطل زباله هوشمند با یک برد آردوینو برنامه‌نویسی و توسط یک ماژول آلترا سونیک تشخیص و توسط یک سرور موتور داخل سطل، باز می‌شود و هیچ آلودگی به دست‌ها نمی‌چسبد.

از کاربرد‌های این سطل هوشمند استفاده در مهد‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها می‌توان نام برد که با هزینه پنج‌میلیون ریالی طراحی و ساخته شد.

به گفته سازندگان آن تولید انبوه این سطل زباله هوشمند کمتر از  200 هزار تومان هزینه دارد.

آرش انصاری طرح پرتاپ کننده نجات غریق را در نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

وی می‌گوید: «این طرح سرعت پرتاپ بالایی دارد و نیاز به تخصص ندارد و عملیات نجات را آسان می‌سازد و از سه بخش مخزن، تخلیه کننده باد و لوله پرتاپ تیوپ نجات تشکیل شده که ساختار ساده‌ای دارد.

پشتی طبی هوشمند که سال گذشته ایده اولیه آن در نمایشگاه بود امسال تکمیل  شد و در نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفت.

طراح پشتی طبی هوشمند درباره عملکردش می‌گوید: «در همه مکان‌ها از جمله میز کار، ماشین و در هنگام رانندگی قابل استفاده است.»

محمدپیام رنجبر کسب مقام برتر جشنواره خوارزمی و کسب ایده برتر استان خراسان رضوی را از افتخارات خود در طراحی و ساخت این پشتی طبی هوشمند بیان می‌کند.

گرم‌کن خورشیدی پروژه‌ای بود که توسط فرزین لطیفی، پرهام محمد‌نژاد، باربد ثباتی در این نمایشگاه ارائه شده است.

از این طرح می‌توان در مکان‌های مرتفع یا خشک و یا مکان‌های که خورشید به‌صورت مستقیم به آن می‌تابد و امکان استفاده از باتری و یا کپسول گاز نیست بهره برد و در گرم‌کردن و پختن مواد غذایی قابلیت استفاده دارد.

در بخش اشتغالزایی و کارآفرینی نمایشگاه نیز از عکاس حرفه‌ای تا آهنگساز حضور دارند.

ارشیا نوبخت علاوه بر ورزش حرفه‌ای بسکتبال که به اردوهای تیم ملی نیز دعوت شده در کار تنظیم، آهنگسازی، میکس و مستر و ساخت موسیقی تبحر خاصی دارد و توانست درآمدزایی خوبی برای خود و دیگران ایجاد کند.

میعاد و محراب شعبانپور برادران دوقلوی این نمایشگاه در نقاشی، چرم و رشته‌دوزی، تذهیب مدت زیادی است که از نظر مالی به خودکفایی رسیده و خودشان خرج تحصیل و زندگی خود را در می‌آورند.

مجتبی صالحی دانش‌آموز پایه یازدهم دارای چند مقام استانی در مداحی که با فروش لوح‌های فشرده  مداحی خود کسب و کاری راه انداخته است.

تورج آفاقی، رادین رزمجو، علی جوانمردی و سامان محمد‌زاده که در حرفه عکاسی تبحر دارند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

ساخت نماهنگ مختص شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز از سوی مهدی قدسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال قرار گرفت.

غرفه ویژه این نمایشگاه متعلق بود به آرش داغلی قهرمان جهان و آسیا در رشته شطرنج قهرمانی که بالاترین افتخارات کشوری، آسیایی و جهانی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

مقام دوم زیر 16 سال جهان در هند، مقام اول زیر 14 سال آسیا در بخش برق آسا در ازبکستان، کسب سه مدال طلا انفرادی و تیمی زیر 14 سال آسیا 2016 در چین، اخذ درجه استادی فدراسیون جهانی شطرنج در سال 2017، مقام پنجم المپیاد تیمی زیر 16 سال جهان در ترکیه و بسیار مقام‌های ریز و درشت دیگر که با تواضع خاصی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه توضیح می‌داد.

این نمایشگاه تنها نمونه‌ای کوچک از استعداد‌های ناب نوجوانان و جوانان ایرانی است که به همت دبیرستان دوره دوم پسران سمای واحد رشت برای ثبت در حافظه ملت ایران و برای آیندگان برپاشد.

انتهای پیام/4117/4062/

نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش نمایش دستاوردهای دانش‌آموزان سمای رشت به مناسبت هفته پژوهش

منبع: آنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دستاوردهای پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم