Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح توسعه پایدار روستایی در استان گفت: نظارت کافی بر پرداخت تسهیلات در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا اعظمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان که با حضور مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: طرح کمربند سبز در شهر سنندج با هدف جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و شناسایی اراضی در معرض تخریب و تصرف اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظمی افزود: در راستای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با مشاورین املاک متخلف در استان برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای جلوگیری از حاشینه‌نشینی و تعدی به اراضی ملی در استان نیاز به اقدامات پیشگیرانه بیشتری با هماهنگی دستگاه‌های متولی است، خاطرنشان کرد: تعامل بین دستگاه‌های متولی در این حوزه می‌توند زمینه تحقق بیش از پیش اهداف را در مقابله با گسترش فضای ناکارآمد شهری و حاشیه‌نشینی فراهم سازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان اضافه کرد: هدف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین این دستگاه‌ها برای اجرای قانون در راستای حراست از اراضی ملی است.

وی عنوان کرد: ماده ۹ حفاظت از اراضی تاثیرگذارترین قانون در زمینه پیشبرد و موفقیت دستگاه‌ها در اجرای قانون است، اما متاسفانه به دلیل کم کاری و نبود وحدت رویه و اهتمام جدی بین دستگاه‌های متولی در این زمینه کردستان هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تحویل 146 هکتار اراضی که با کاربری فضای سبز از سوی راه و شهرسازی به شهرداری سنندج تحویل داده شده نیز مشکل معارض وجود دارد.

وی افزود: اراضی که از سوی راه و شهرسازی با کاربری فضای سبز تحویل شهرداری سنندج داده می‌شود، اگر معارض دارند باید به ما اعلام و دستگاه متولی پیگیری معارض مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات کمربندی سبز سنندج انجام شده حتی بحث مطالعات و نقشه آب مورد نیاز آن نیز وجود دارد.

وی از نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح توسعه پایدار روستایی در استان هم انتقاد کرد و گفت: نظارت بر پرداخت تسهیلات انگونه که باید انجام نشده و این تسهیلات به صورت هدفمند به گونه‌ای که به توانمندسازی روستاها تبدیل شود پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: تسهیلات اشتغال به عنوان مختلف توسعه گلخانه و واحد تولیدی و غیره به نام روستاها پرداخت شده اما در اصل داخل شهر صرف کار دیگری شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان اشتغال توسعه پایدار تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها

علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال این شهرستان  تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:از محل تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفرتسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود:تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

وی از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر بفرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود:دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی در راستای شناسایی و معرفی آنها برای تسهیلات مورد نیازاقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است