Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: گزارش تصرفات غیرقانونی سواحل دریای خزر از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی (اعم از بخش های دولتی، غیردولتی، نهادها و....) با دستور وزیر کشور و همکاری استانداری های ذیربط، به صورت کامل تدوین و با دستور رئیس جمهور، روند آزادسازی از تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی دریای خزر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اعلام این خبر گفت: در این گزارش، تصرفات دستگاه ها و نهادهای تابعه قوای سه گانه، نیروهای مسلح، سازمان ها و نهادهای عمومی غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی، در نوار ساحلی دریای خزر به تفکیک معین شده است.
دین پرست اضافه کرد: بر اساس این گزارش، همه تصرفات غیرقانونی مذکور، در سرتاسر890 کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در سه استان گیلان، مازندران و گلستان، به تفکیک و با تعیین مشخصات دقیق متصرفین غیرقانونی احصاء و همچنین وسعت ورود به حریم اراضی ساحلی پایین تر از کد امن ارتفاعی ابلاغی وزارت نیرو و حاشیه 60 متری آن نیز، برای نخستین بار در کشور و در قالب یک بانک اطلاعاتی متمرکز، احصا و تعیین شده است.
معاون وزیر کشور تأکید کرد: بر اساس نتایج گزارش تدوین شده، همه موارد تصرفات غیرقانونی برای اقدام قانونی و رفع تصرف و آزادسازی، به بالاترین مقام دستگاههای اجرایی و سازمانهای تابعه دولت، سایر قوا، ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر دستگاهها و نهادهای مرتبط ابلاغ شده و حداکثر 6 ماه زمان برای رفع تصرف و آزاد سازی اراضی تحت تصرف ، تعیین شده است. همچنین استانداری های ساحلی نیز به عنوان مسئول پیگیری رفع تصرفات غیر قانونی بخش های خصوصی، غیردولتی و شهرداری ها تعیین شده اند.
دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در روند رفع تصرفات، کارگروه ویژه آزادسازی حریم دریای خزر با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دادستانی کل کشور، وزارت خانه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نیرو و سازمانهای برنامه و بودجه، محیط زیست و بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و نیروی انتظامی، در وزارت کشور تشکیل شده و طی روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد.
وی تاکید کرد: همچنین تمامی وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و سایر قوای نظامی و انتظامی و نهاد های عمومی غیردولتی که در اجرای تکالیف و‌ ماموریت های قانونی و اجتناب ناپذیر خود، طی سنوات قبل  نسبت به ایجاد، احداث و راه اندازی تاسیسات و مستحدثات ویژه در اراضی مذکور اقدام نموده اند، موظف گردیدند، مستندات قانونی مربوط به تصرفات خود را جهت بررسی لازم و حصول اطمینان از طی تشریفات قانونی ، به استانداری مربوطه ارائه نمایند.
دین پرست خاطرنشان كرد‌:‌ خوشبختانه اراده قاطع وزیر محترم كشور برای آزادسازی سواحل خزر، با استقبال دستگاه های ذیربط مواجه شده و تاكنون گزارش مثبت 4 دستگاه اجرایی در این عرصه واصل شده و در آینده نزدیك نیز گزارش آزادسازی‌های مترتب بر این همكاری اعلام خواهد شد.
وی همچنین پیگیری‌های جدی سازمان بازرسی كل كشور و همكاری مجدانه وزارتخانه‌های مرتبط، از جمله جهاد كشاورزی، نیرو و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را در روند پیگیری ها در این پرونده، شایسته تقدیر دانست و گفت: پیش از این با توجه
معاون وزیر کشور تصریح كرد: در صورت عدم همكاری و یا مقاومت هر یك از دستگاه‌ها ، نهادها ، سازمان ها و یا دیگر متصرفین غیرقانونی بخش خصوصی در قبال اقدامات قانونی در این عرصه، ضمن ارجاع موضوع به دستگاه قضائی، اطلاع‌رسانی لازم و مؤثر صورت خواهد گرفت.
معاون اقتصادی وزیر كشور افزود: با توجه به تجربه مثبت مستندسازی دقیق تصرفات غیر قانونی در سواحل شمالی كشور و اتخاذ تمهیدات قانونی برای رفع این تصرفات، در اقدام مشابهی، تمامی اراضی ساحلی در نوار جنوبی كشور در 4 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته كه گزارش آن در روزهای آینده نهایی و به استحضار رئیس محترم جمهوری، برای صدور دستور اقدام مشابه ارسال خواهد شد.
معاون وزیر کشور در پایان اعلام کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در حال تدوین دو سند مهم « تصویب نامه حفاظت از حریم سواحل دریای خزر» و گ لایحه پیشنهادی ساماندهی سواحل» است که موجب پیشگیری از تصرفات غیر قانونی آتی خواهد بود و تا آن زمان نیز به استانداران استان‌های مشمول و همچنین مسئولین دستگاههای مسئول با پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ گردیده است، تا از صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی ساحلی، جدا پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دین پرست وزیر کشور آزاد سازی تصرفات غیرقانونی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور چالش اصلی این شهرستان را مانند دیگر استان‌های شمالی، پسماند دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای ساحلی در حوزه پساب‌ها دچار چالش هستیم، البته پایش‌ها توسط همکاران به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مکان‌هایی که دچار مشکل هستند جهت مدیریت پساب اخطار صادر می‌شود تا نسبت به سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.

یاسر سالار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شعار امسال هفته‌ی زمین پاک «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در هفته‌ی زمین پاک برای ایجاد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود، افزود: در روز جهانی زمین با مشارکت جوامع محلی و همکاران محیطبان به صورت‌ نمادین پاکسازی سواحل با هدف فرهنگ سازی انجام می‌شود تا محیط پیرامونی عاری از هرگونه زباله باشد.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور به طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس جهت آشنایی دانش‌ آموزان با محیط زیست و پیرامون آن به صورت مستمر را از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید آینده‌ای به دور از زباله داشته باشیم.

سالار افزود: محیط زیست مختص یک اداره و یا نهاد خاصی نیست، بلکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و در همین راستا دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها هم می‌توانند جهت تنویر افکار عمومی بین جوامع محلی برای داشتن زمینی پاک اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌لازم را انجام دهند.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور یادآور شد: مردم می‌توانند با انجام کارهای کوچکی چون رها نکردن زباله در داخل رودخانه‌ها، جوی آب‌، جنگل، دریا و یا جایگزین کردم کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و خیلی از کارهای دیگر به داشتن محیط زیستی سالم کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی