Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:30:40 GMT

اوپک دیگر نفوذ سابق را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۳۹۰۷

ساعت24-وزیر انرژی جدید آمریکا در اظهاراتی مدعی شد اوپک دیگر اهمیتی که یک نسل قبل در بازار نفت داشت را ندارد.

 در سپتامبر تاسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت که نیمی از تولید نفت این کشور را فلج کرد. از سوی دیگر اوپک و متحدانش ماه میلادی جاری با کاهش بیشتر تولید نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا گفت: رویدادهای اخیر در عربستان سعودی و رویدادهای اخیر مربوط به اوپک هیچ کدام روی بازار مرتبط با آنها تاثیر چشمگیر یا فوق العاده‌ای نداشته است. ما دیگر در معرض این نوع شوکهای قیمت که سابق بر این قرار داشتیم، نیستیم.

وزیر انرژی جدید آمریکا کندی رشد تولید نفت شیل آمریکا را کم اهمیت و موقتی قلمداد کرد و گفت دوران طلای شیل آمریکا هنوز به سر نیامده است. دن برویت اظهار کرد: رونق شیل کمک کرد آمریکا در سپتامبر به یک صادرکننده بزرگ نفت خام و محصولات نفتی تبدیل شود در حالی که یک دهه پیش، یک واردکننده بزرگ به شمار می‌رفت. حتی اگر روند رشد عرضه نفت شیل در سال میلادی آینده در منطقه پرمیان و نقاط دیگر به دلیل محدودیت هزینه شرکتهای حفاری نفت شیل به تقاضای سرمایه گذارانشان آهسته شود.

برویت که در ابتدای ماه میلادی جاری جانشین ریک پری شد، گفت: بهبود در فناوری حفاری به معنای آن است که شرکتها برای واکنش به نوسانات قیمت نسبت به گذشته آماده‌تر هستند و با توجه به موقعیت آمریکا به عنوان یک تولیدکننده بزرگ، قیمتها نوسان کمتری نسبت به سابق دارند.

وی گفت: یک ریسک برای رشد تولید و صادرات نفت آمریکا مربوط به الیزابت وارن و برنی ساندرز، نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری هستند که قول داده اند حفاری به شیوه شکاف هیدرولیکی را ممنوع کنند. اگر آنها واقعا چنین قصدی داشته باشند با توجه به این که رونق نفت شیل میلیاردها دلار صرفه جویی برای مصرف کنندگان آمریکایی به همراه داشته است، برای اقتصاد آمریکا مخرب خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه مشعل سوزی یک مشکل مانده است اما عدم وجود زیرساخت لازم به این مشکلات کمکی نکرده است. حتی اگر بتوان گازهای استخراج شده در کنار نفت خام را جمع کرد، روشن نیست که چگونه می‌توانیم آنها را به بازار برسانیم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا