Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:30:08 GMT

۷۵ درصد تریاک و مرفین جهان در ایران کشف می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۳۹۰۹

۷۵ درصد تریاک و مرفین جهان در ایران کشف می شود

پزشکیان با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد تریاک و مرفین جهان در ایران کشف می شود گفت: تا زمانی که دولت عرضه کننده مواد نشود، در مقابل اعتیاد نمی‌توانیم بایستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مسعود پزشکیان» امروز چهارشنبه بیست و هفتم آذر در مراسم معرفی مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه ای ظرفیت سازی و پژوهش در درمان اختلالات مصرف مواد گفت: بیشتر برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه اعتیاد زمانی که بنده وزیر بودم، صورت گرفته است و ما بر اساس برنامه های انجام شده تلاش کردیم اعتیاد را از حالت جرم انگاری خارج و آن را به عنوان یک بیماری مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتیاد از لحاظ اقتصادی یک مشکل عرضه و تقاضا است، تلاش کردیم قوانین و سیاست‌های اعتیاد را تغییر دهیم و با عرضه کنندگان مبارزه کنیم؛ اگر دولت بتواند عرضه موادمخدر را بر عهده گیرد، اشخاص نیازمند به دارو را می‌توانیم به راحتی درمان کنیم، اما هنوز نتوانستیم این کار را عملیاتی کنیم لذا تا زمانی که نیاز در جامعه وجود دارد، این مشکل هم در جامعه است؛ بنابراین باید با عرضه کنندگان به شدت برخورد کنیم و از سوی دیگر حاکمیت هم برخوردهای لازم را با فروشندگان و خرده فروشان مواد مخدر داشته باشند.

 

پزشکیان با بیان اینکه لایحه فقط نوشته شد و در مجلس ماند و پیگیری نشد افزود: با این لایحه می توانستیم تمام معتادان را تحت پوشش قرار دهیم و مواد را تحت نظر متخصص در اختیارشان قرار دهیم و بعد درمان کنیم.

 

خاطرنشان کرد: اگر ما می توانستیم مشکل عرضه را حل کنیم، خود به خود تمام مصرف کنندگان را هم می توانستیم شناسایی و برنامه های لازم را هم برای درمان آنها اتخاذ کنیم، ولی هنوز در این زمینه موفق نشدیم.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ما تصمیم گرفته بودیم که حاکمیت عرضه کننده باشد. بر همین اساس افرادی هم که واردکننده مواد مخدر به کشور بودند با خطر جدی مواجه می شدند و از سوی دیگر تقاضایی در بازار وجود نداشت؛ بنابراین وقتی مشتری در بازار نباشد، خود به خود این مسئله حل می شود؛ ضمن اینکه بخشی از این تصمیم اجرایی شد ولی نه به صورت کامل.

 

وی ضمن تشکر از دکتر اسکندر مومنی جهت تلاش ها و اقدامات شان در راستای مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم مدیریت بازار را بر عهده بگیریم، بسیاری از مشکلات توزیع مواد مخدر در جامعه حل می شود بنابراین تا زمانی که دولت عرضه کننده مواد نشود، در مقابل اعتیاد نمی‌توانیم بایستیم.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بارندگی و سیلاب کانون های مساجد مسجد وحدت حوزه و دانشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه حوزه علمیه مدیریت بازار پزشکیان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!