Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا عسگری مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ سنجه‌های اعتباربخشی مراکز جراحی محدود برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پیش از این فقط بیمارستان‌ها اعتباربخشی می‌شدند، اما با توجه به این‌که مراکز جراحی محدود سهم قابل ملاحظه‌ای در درمان مردم دارند، سند اعتباربخشی این مراکز بر اساس الگوهای بین‌المللی و چالش‌ها، نکات و استانداردهای وزارت بهداشت تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به ایمنی بیمار در نسل چهارم اعتباربخشی 

عسگری با اشاره به آغاز اجرای نسل چهارم اعتباربخشی بیمارستان‌ها که در ابتدای سال جاری ابلاغ شده بود، اظهار کرد: به‌ طور کلی، در نسل چهارم اعتباربخشی به ایمنی بیمار توجه زیادی داریم.  باید بپذیریم که اگر ایمنی در درمان بیماران در مراکز درمانی رعایت نشود، ‌ هم بیمار متحمل ضربات روحی و جسمی بسیار می‌شود و هم ممکن است هزینه‌های سرسام‌آوری برای نظام سلامت ایجاد شود. بنابراین یکی از موضوعات اصلی مورد تاکید ما در اعتباربخشی نسل چهارم و در برنامه‌های نظارتی‌مان تضمین کیفیت خدمات با تاکید بر ایمنی بیمار است. 

نسخه وزارت بهداشت برای کاهش اشتباهات درمانی

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: یکی از تهدیدها برای بیماران در تمام دنیا اشتباهاتی است که حین درمان پیش می‌آید و ممکن است انگیزه‌ای از سوی بیمارستان‌ها برای گزارش و رفع این اشتباهات وجود نداشته باشد چراکه به هر حال اقرار به اشتباه است.

وی ادامه داد: بر این اساس، از ۲ سال پیش بر اجرای نظام گزارش وقایع ناخواسته تاکید کردیم و این نظام وارد اعتباربخشی شد و در عین حال در حوزه‌های نظارتی هم این کار را پیگیری می‌کنیم. باید در نظارت‌هایمان نیز به ایمنی بیمار توجه کنیم.

۶ رتبه اعتباربخشی بیمارستان‌ها

عسگری با بیان این‌که به طور کلی در نسل چهارم اعتباربخشی همه بیمارستان‌ها را اعم از خصوصی، دولتی، عمومی غیردولتی و... که بالغ بر هزار باب هستند اعتباربخشی می‌کنیم، گفت: امیدواریم نسل چهارم اعتباربخشی در ۳ ماه اول سال آینده به طور کامل تمام و نتایج آن ارائه شود. در این نسل از اعتباربخشی، رتبه‌بندی بیمارستان‌ها شامل یکِ عالی، یکِ نمونه، یک، ۲، ۳ و ۴ است.

نتایج آخرین اعتباربخشی

عسگری پیش‌تر اعلام کرده بود که در نسخه جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها ایمنی بیماران ستاره‌دار شده و وزنی تا ۲ برابر بیشتر برای سنجه‌ها در این زمینه در نظر گرفته‌ شده است. ویرایش چهارم اعتباربخشی به‌ طور کلی دارای ٥١٤ سنجه بوده و شامل ٢١٤ سنجه سطح یک، ٢١٤ سنجه سطح ۲ و ٨٦ سنجه سطح ۳ در ١٩ محور و در قالب ١١٠ استاندارد تعریف شده است.

وی درباره نتایج نسل سوم اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفته بود: آخرین اعتباربخشی بیمارستان‌ها سال ١٣٩٥ در ۸۸۰ بیمارستان اعم از دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی انجام شد و بر اساس آن نزدیک به ۱۹۲ بیمارستان کشور درجه ۲ و ۳ گرفتند. همچنین ۵ بیمارستان درجه ۴ و ۴ بیمارستان هم زیر استانداردهای تعیین‌شده از سوی وزارت بهداشت تعیین شدند. در عین حال، ۶ بیمارستان درجه عالی و ۶۷۳ بیمارستان هم درجه یک را دریافت کردند.

کد خبر 471219 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)