Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا قیصری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این کارگاه تخصصی به مناسبت گرامیداشت روز پژوهش و به همت حوزه هنری فارس و همراهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: محمد قاسمی پور از پژوهشگران و مدیران ملی حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که تولیت این بخش را در ستاد حوزه هنری بر عهده داردبه عنوان مدرس هدایت این کارگاه را بر عهده داشت

کارشناس مسئول فرهنگ مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس ادامه داد: تقاضا برای حضور در این قبیل کارگاه‌ها هعمواره وجود داشته اما با توجه به جمیع جهات ۲۵ نفر از زبدگان جوان و باتجربه این عرصه را برای شرکت در این کارگاه دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه بر پژوهشگران شیرازی تنی چند از فعالان شهرستان‌های کازرون، مرودشت، فراشبند و فیروزآباد نیز در این کارگاه حضور یافتند که این امر برای خود ما نیز مسأله‌ای قابل توجه بود و نشان دهنده نیاز جدی به برگزاری این کارگاه‌ها در مناطق مختلف استان است.

دکتر قیصری در تشریح ویژگی‌های این کارگاه اظهار داشت: سطح کیفی کارگاه در حد مطلوبی بود و همین مساله سبب استقبال جدی مخاطبان شد و اعضای کارگاه از ساعت ۹ بامداد تا مغرب به جز وقت نماز و ناهار یکسره در جلسه حضور فعال داشتند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این کارگاه شناسایی فعالانی است که به صورت تخصصی در این عرصه کار می‌کنند و امیدواریم این مساله زمینه‌ای را فراهم آورد تا قالب تاریخ شفاهی در فارس نیز استقلال خویش را از سایر قالب‌ها به دست آورد.

کارشناس مسئول فرهنگ مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس افزود: در فارس تاکنون چنین بوده که عموماً فعالین سایر عرصه‌ها از جمله ادبیات داستانی که متکی بر ویژگی‌های هنری از جمله خیال انگیزی هستند وارد عرصه نگارش تاریخ شفاهی می‌شدند.

وی در پایان اظهار داشت: حال آنکه تاریخ شفاهی بایسته‌های فنی خاص و ویژه ای دارد از جمله تاکید بر استناد و دقت در بیان واقعی جزئیات یک حادثه. بدیهی است که تاریخ شفاهی از هنر و ادبیات منفک نیست بلکه می‌تواند دستمایه آفرینشگران هنری برای آفرینش خلاقه از جمله ادبیات داستانی یا سینما، نمایش و … باشد.

کد خبر 4801576

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فارس شیراز بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام بارش برف گرگان قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند بارش باران هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، افزود: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به‌عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چه شمال و جنوب آن چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را پیدا نمی‌کنیم؛ مدتی پیش در یکی از کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس بودم، چند موزه مهم داشتند که از این موزه‌ها بازدید کردم و هر توضیحاتی که می‌دادند چیزی جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما نبود.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حوزه فرهنگی در جنوب خلیج فارس هم متأثر از ایران فرهنگی است، ایران فرهنگی ما اساساً در مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند محصور باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 749047

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه