Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشریح آخرین اقدامات برای بازسازی مناطق سیل زده خوزستان و گلستان، روحانی: آمریکایی ها ناچارند برگردند، مردم باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بورزند، تروریسم، افراط گرایی اصلی‌ترین تهدیدات منطقه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تشریح آخرین اقدامات  برای بازسازی مناطق سیل زده خوزستان و گلستان، روحانی: آمریکایی ها ناچارند برگردند،  مردم باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بورزند، تروریسم، افراط گرایی  اصلی‌ترین تهدیدات منطقه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۷ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی فاضلاب شهر اهواز برای جمع آوری آب‌های سطحی نبوده است

«غلامرضا شریعتی» شب گذشته (سه شنبه 26 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اکنون مناطق پراکنده‌ای در اهواز مشکل آب گرفتگی دارند، اما دستگاه‌های مختلف در حال تخلیه آب و کمک به مردم این مناطق هستند، گفت: شهرداری و دستگاه‌های اجرایی پمپ‌هایی را برای تخلیه آب به کار گرفته اند و آب و فاضلاب کشور نیز از تهران چند پمپ را برای آب و فاضلاب اهواز ارسال کرده است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه حجم بارش در چند ساعت در آبادان ۱۱۳ میلی متر و در اهواز ۹۰ میلی متر بود، گفت: به دلیل فرسوده بودن ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز و نبود شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در این شهر برای مردم مشکلاتی ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم در ۲۴ ساعت آینده مشکل آب گرفتگی رفع شود.

 

در خرمشهر مشکل فاضلاب وجود دارد و دولت پاسخگو نیست

«عبدالله سامری» شب گذشته (سه شنبه 26 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در خرمشهر مشکل فاضلاب وجود دارد و دولت پاسخگو نیست. پیش از تحریم‌ها نیز دولت‌ها به این مسأله توجه نداشتند.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان شبکه فاضلاب این شهر پول نیاز دارد، گفت: خرمشهر نباید منتظر فاینانس و ال سی باشد دولت باید برای آن دلسوزی کند.

 

در ادامه این برنامه خبری «غلامرضا شرفی»، نماینده مردم آبادان نیز گفت: فاضلاب آبادان ۵۰ ساله است و بخشی از آن در دوران جنگ تحمیلی تخریب شد و اگر بیش از ۲۴ میلی متر بارندگی شود فاضلاب آبادان ظرفیت انتقال آب‌های سطحی را ندارد.

 

اهواز، کارون، باوی و حمیدیه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی ندارند

«علی ساری» شب گذشته (سه شنبه 26 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی ندارند و شبکه فاضلاب نیز در برخی مناطق وجود ندارد، افزود: در سال ۹۶ که دولت طرح فاضلاب اهواز را مصوب کرد قرار بود در سال ۹۹ طرح تمام شود.

 

نماینده اهواز با اشاره به اینکه بخشی از کار آغاز شده است، اما مشخص نیست طرح فاضلاب اهواز تا سال آینده به اتمام برسد، گفت: شبکه فاضلاب اهواز قدیمی و ۵۵ درصد را پوشش می‌دهد و بیشتر از آن دچار ریزش می‌شود.

 

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مربوط بر کار‌های تعمیراتی به جای کار‌های توسعه‌ای در شبکه فاضلاب اهواز تمرکز کرده اند.

 

تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده خوزستان و گلستان

«غلامرضا شریعتی» شب گذشته (سه شنبه 26 آذر) در برنامه پیگیری شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: خرمشهر معابر عمومی باز شده است در آبادان نیز معابر عمومی و مسیرهای اصلی باز است و  تردد ادامه دارد اما  در اهواز مناطق مهمی همچنان دچار آبگرفتگی هستند و هر منطقه به یکی از دستگاه ها سپرده شده تا سرعت خارج کردن آب را بالا ببرند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرستان کارون و کوته عبدالله وضعیت حاد است و دستگاه های زیادی درگیر هستند و به  دنبال خارج کردن آب از مناطق مختلف هستند، گفت: با توجه به حجم بالای بارش (113 میلی متر در 2 ساعت و  نیم در آبادان  و 88 میلیمتر بارندگی در اهواز) رقم بالایی بوده است که سطح آبهای زیرزمینی را بالا آورده است به طوریکه آب از خود زمین هم بیرون میزند.

 

وی درباره کندی ساخت و ساز نیز گفت: در تابستان به علت مشکلات بتن ریزی، سرعت کار کم بود اما اکنون کار با سرعت بهتر انجام می شود و در وقت مقرر تا پایان سال کار ساخت و ساز به پایان خواهد رسید.

 

شمخانی: در صورت عدم اجرای تعهدات اروپا ناگزیر به برداشتن گام‌های بعدی هستیم

«دریابان علی شمخانی» صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ آذر) در دیدار «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدارسیون روسیه با وی، با توجه به سابقه موفق همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم بر ضرورت تقویت بیش از پیش اشتراک مساعی دو کشور در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی تشکیل دومین نشست گفت و گوی امنیت منطقه ای و حضور فعال روسیه و دیگر کشورهای حاضر در این نشست را نشان از توجه وثیق و اراده قاطع این کشورها برای بهره گیری از ظرفیت‌های بومی به منظور حفظ و گسترش صلح و امنیت در منطقه توصیف کرد.


شمخانی بروز هر گونه ناامنی در منطقه را خواست و اراده کشورهای فرا منطقه‌ای بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد؛ هوشیاری مستمر و تداوم همکاری‌های دسته جمعی منطقه ای می‌تواند ضمن دفع شرارت‌های دشمنان، تضمین کننده آرامش و ثبات باشد.

 

روحانی: تحریم به عنوان یک مسیر باخت باخت نمی تواند ادامه یابد و آمریکایی ها ناچارند برگردند

حجت الاسلام حسن روحانی که به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور به مالزی سفر کرده است، روز چهارشنبه در دیدار صمیمی با ایرانیان مقیم این کشور، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع ایرانیان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم خواست برای جهانیان روشن سازد که ابهامات و مشکلات با دیگر کشورها را از راه مذاکره قابل حل و فصل می دانیم.

 

روحانی ادامه داد: در ذهن برخی ها در داخل و خارج از کشور اینگونه مطرح بود که یا ایرانی ها یا طرف مقابل اهل گفت و گو نیستند و در دو طرف تردید وجود داشت، ما می خواستیم بگوییم از طرف ایران مشکلی نیست و ما آماده ایم مشکلات در منطقه و جهان را با گفت و گو حل و فصل کرده و روابط نزدیک تری با کشورها داشته باشیم.

 

رئیس جمهوری افزود: در موضوع مهم هسته ای به عنوان یک مسئله پیچیده بین المللی که شورای امنیت سازمان ملل هم وارد آن شده و منجر به صدور قطعنامه شده بود، ثابت کردیم که ایران اهل گفت‌و‌گو است.

 

روحانی اظهار داشت: در یک مقطعی طرف مقابل هم استقبال کرد و توانستیم با 6 کشور بزرگ جهان به توافقاتی دست یابیم و در مرحله بعد هم بعد از خروج یک طرفه آمریکا از برجام، نشان دادیم که ایران قول خود را زیر پا نگذاشته و ثابت کردیم که ما به تعهدات خود عمل می کنیم و به آن پایبند خواهیم بود البته تا جایی که طرف مقابل هم پایبند باشد.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: سال 97 آمریکایی ها بدون دلیل و بهانه ای به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شدند و توقع داشتند که همه کشورها از آنها پیروی کنند که خوشبختانه در این زمینه موفق نبودند و هم پیمانان آمریکا و طرفین مذاکره با ما، کار آمریکا را تایید نکرده و حتی آن را محکوم کردند.

 

مردم باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بورزند

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی هوایی ارتش که صبح امروز در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، گفت: خدای متعال از بی بندو باری و هر کار زشتی که عقل و فطرت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، مخالف است.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، افزود: بندگان خدا با اخلاق و کردار خوب خود، دین خدا را یاری و در چشم مردم زیبا و پسندیده جلوه می‌کنند، لذا افرادی که برای خدا کار می‌کنند، در واقع واسطه محبت بین مردم و پروردگار می‌شوند و جامعه را به سمت خیر و سعادت هدایت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مؤمنین باید متخلق به اخلاق حسنه باشند، گفت: برخی مؤمنان به گونه‌ای اخلاق و رفتار می‌کنند که مایه فخر دین و اولیاءالله شده و سبب می‌شوند که خداوند به واسطه رفتار خداجویانه آن‌ها پیش بندگانش محبوب ‌شود.

 صدیقی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد، جامعه‌ای پویاست و محیط آن انسان‌ساز و بسترساز تعالی، انس و الفت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمان دل‌ها را به هم وصل می‌کند، افزود: اگر کسی مؤمن باشد نسبت به جامعه مسلمین احساس مسئولیت می‌کند و در راستای سعادت و تعالی هموطنانش گام برمی‌دارد.

 

تروریسم، افراط گرایی و حضور زیان‌بار قدرت‌های خارجی، اصلی‌ترین تهدیدات منطقه است

دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با بیان اهداف برگزاری نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای، مواضع کشورمان در قبال ترویسم و افراطی گری را تشریح کرد. متن سخنرانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به شرح زیر است:

بسیار خوشوقتم که بار دیگر و در تهران، در قالب "گفت و گوهای امنیت منطقه ای" میزبان دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقام های عالی امنیتی هستم. امیدوارم این تعاملات و تداوم آنها برای منطقه و ملت های ما، امنیت و رفاه را به ارمغان آورد. در فاصله یک سالی که از نشست قبلی تاکنون گذشته است، منطقه ما شاهد اتفاقات و تحولات زیادی بوده که برخی از آنها در جهت اهداف و منافع کشورهای منطقه قرار داشته و برخی متاسفانه بر غم و اندوه و رنج های مردم این منطقه افزوده است.


در منطقه ی ما، تروریسم و افراط گرایی بلایی است که هنوز ادامه دارد و صلح، امنیت و رفاه همه ما را در کنار عوامل دیگر، تحت تاثیر قرار داده و ما نیز چاره ای نداریم که با همکاری و همراهی و شناخت درست از ریشه های پیدایش و ترویج این تهدید، در مقابل آن بایستیم. در کنار تروریسم، شاهد تداوم حضور زیان بار برخی طرف های فرامنطقه ای هستیم که هم بخشی مهم از دلایل ایجاد تروریسم و افراطی گری در این منطقه است و هم بر شدت آن افزوده است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد بارندگی و سیلاب کانون های مساجد وحدت حوزه و دانشگاه حوزه علمیه طرح ملی فهما فعالیت های مسجدی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی

دانشجویان اهوازی در محکومیت تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تجمع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امروز جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ های اهواز، در تجمعی دانشگاهی از خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

این تجمع در راستای حمایت از دانشجویان و اساتید آمریکایی معترض به اقدامات صهیونیستی جلوی درب اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

دانشگاهیان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین و معترض به صهیونیست‌ را محکوم کردند.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل