Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی با اعلام این خبر افزود: بیستمین دوره جشنواره ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوم دی ماه برگزار می شود.

وی گفت: ۱۱۳ نفر در این جشنواره شرکت کرده که ۱۹ نفر آنها برای کسب مقام با یکدیگر رقابت می کنند و یک پژوهشگر موفق ملی در سطح کشور  و یک پژوهشگر ایرانی در سطح بین الملل معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرقی تاکید کرد: در بخشی از این مراسم از یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ۴۰ سال تلاش در حوزه آموزش و تربیت دانشجو، در قالب گرانت، تقدیر می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه از ۲ شرکت به ۷۷ شرکت رسیده است، از تجاری سازی ۴۶ محصول فناورانه این شرکت ها در شش سال اخیر خبر داد.

وی افزود: در دانشگاه به ازای هر عضو هیئت علمی، سه مقاله منتشر می شود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاهی ممتاز در عرصه پژوهش است.

زرقی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات به ایده های فناورانه، از راه اندازی اتاق مالکیت فکری در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر در دو بیمارستان دانشگاه، دفتر تکنولوژی وجود دارد که در این زمینه بسیار کمک کننده است.

وی سیاست دانشگاه را هدایت، حمایت و نظارت بر پژوهشها عنوان کرد و گفت: منابع مالی در حوزه فناوری را از حوزه پژوهشی جدا کردیم و اعتباراتی را در قالب وام به حوزه فناوری اختصاص دادیم، به طوری که تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان وام کم بهره به این حوزه تعلق گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین با برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه در حوزه هایی نظیر خطرپذیری، ارتباط با صنعت و محافظت از ایده در جهت آموزش گامی موثر برداشته ایم.

وی افزود: همچنین ۱۱۳ نمونه برای تجاری سازی معرفی و ۴۶ محصول تجاری سازی شد و  این شرکت ها تاکنون برای ۲۵۸ دانشجو کارآفرینی کرده اند.

زرقی از خلق ۳.۵ میلیارد تومان ثروت از طریق شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظرفیت افزایش شرکت های دانش بنیان تا ۲۵۰ شرکت و کسب ثروت ۱۰۰ میلیاردی را دارد.

کد خبر 4801592

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جشنواره ابوریحان هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه های ایران آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت مسعود سلیمانی روز دانشجو شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه پیام نور دانشجویان محمد مهدی طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند