Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی مقام سوم ترانزیتی کشور را کسب کرده و بیش از ۱۰ درصد ترانزیت‌ها از طریق استان صورت می‌گیرد. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ارسلان شکری در جمع اصحاب رسانه با بیان این که حمل و نقل از مولفه‌های اساسی توسعه اقتصادی است اظهار داشت: بیش از 200 هزار نفر خانواده راهداری و حمل و نقل را در آذربایجان غربی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری با اشاره به 6 پایانه رسمی در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 25 درصد پایانه‌های مرزی در استان مستقر شده و آذربایجان‌غربی مقام سوم ترانزیتی کشور را کسب کرده به گونه‌ای که بیش از 10 درصد ترانزیت‌ها از طریق استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سیلاب‌های به وقوع پیوسته در استان گفت: طول کل راه‌های استان 12 هزار و 518 کیلومتر می‌باشد که معادل 18 هزار و 554 کیلومتر راه همسنگ است.

شکری افزود: شامل 956 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 2 هزار و 233 کیلومتر راه فرعی، 7 هزار و 834 کیلومتر راه روستایی و همچنین یک هزار و 495 کیلومتر راه دسترسی مرزی و فاقد آزادراه است.

5 تفاهمنامه توسعه ترانزیت ریلی امضا شدگیلان مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از شرق آسیا تا اروپا استچالش‌های ترانزیتی چابهار| آیا انتقال تجهیزات استراتژیک بندر چابهار به بندر امام‌ قانونی‌ است؟

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت ناوگان جاده‌ای استان گفت: ناوگان باری استان با 17 هزار 246 دستگاه و متوسط عمر 16.23 و 2811 دستگاه با متوسط عمر 15.65 سال در وضعیت نسبتا متوسطی قرار دارد.

شکری با بیان اشاره به هزینه آماده سازی راه‌های روستایی تأکید کرد: این رقم برای هر کیلومتر بیش از 600 میلیون تومان برآورد شده که با انتقال اقدامات به اداره کل راهداری و حمل و نقل صرفه جویی‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: اقدامات مرز پایانه رازی رو به پایان است که پیشرفت کاری بیش از 95 درصد به ثبت رسیده است، سالن مرزی رازی با 65 میلیارد تومان آغاز شده و کارهای اجرایی در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری در شبکه راه‌ها و تعداد کل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی گفت: تعداد مجتمع‌های در حال بهره‌برداری 29 مورد و در حال تکامل 27 مورد است که پس از اتمام 59 مجتمع آماده خدمات رسانی در سطح استان هستند.

وی از اعزام 6 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: امسال نزدیک به 6 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جهت حمل کالا‌های اساسی از بنادر جنوبی کشور به آذربایجان غربی و سایر استان‌ها اعزام شده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان گفت: امروز در نتیجه این تلاش رانندگان و سیستم حمل و نقلی شاهد تکمیل ظرفیت انبار‌های غذایی و نهاده‌های دامی جهت رفع نیازمندی‌های مردم هستیم.

شکری عنوان کرد: 18 هزار دستگاه و 32 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و بیش از 3500 دستگاه و 4 هزار راننده در بخش مسافری استان وظیفه خطیر جابجایی‌ها را عهده دار هستند.

به گزارش تسنیم، در هشت ماهه گذشته بالغ بر 320 کیلومتر در سطح کلیه محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد تومان اجرایی شده است.

انتهای پیام/7548/ز

R7548/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی