Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:32:14 GMT

لبنان|احتمال تعویق رایزنی‌های پارلمانی فردا

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۴۹۸۳

لبنان|احتمال تعویق رایزنی‌های پارلمانی فردا

با توجه به نتایج مذاکرات نبیه بری و سعد حریری و صحبت‌هایی که میان آنها مطرح شد امکان به تعویق افتادن زمان رایزنی‌های پارلمانی فردا برای انتخاب مامور تشکیل کابینه وجود دارد. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ٬ الاخبار نوشت :دیروز سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در تلاش برای رسیدن به یک سازش به دیدار نبیه‌بری رئیس پارلمان این کشور رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که موضع جریان آزاد ملی بر عدم مشارکت در دولتی با نخست‌وزیری حریری و البته با شروط وی تاکید می‌کند٬ صحبت از امکان به تعویق افتادن مجدد زمان رایزنی‌های پارلمانی فردا برای انتخاب مامور تشکیل دولت به درخواست حریری است.

طبق اطلاعات منابع٬ بری و حریری درباره تحولات اخیر لبنان صحبت کردند و بری به حریری اعلام کرد که اگر مایل به تشکیل دولت جدید لبنان است باید شروط خود را به این منظور کاهش دهد و یا حداقل شخصی را به عنوان مامور تشکیل کابینه معرفی کند. بری هم‌چنین با اشاره به اینکه تشکیل دولت ممکن است زیاد طول بکشد خواستار احیا و بازسازی دولت قبلی شد.

روزنامه البناء نیز دراین خصوص نوشت که مذاکرات سعد حریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور نشان می‌دهد که برای تشکیل کابینه جدید لبنان گزینه‌ای به جز حریری وجود ندارد.

روزنامه الجمهوریه نیز در این راستا گزارش داد که صحبت‌هایی که بری برای حریری مطرح کرد٬ مربوط به موضع کنونی جریان آزادملی در عدم مشارکت در دولت آینده با نخست‌وزیری حریری و نیز از سرگیری رابطه حریری با جبران باسیل رئیس این جریان بود.

همچنین منابع احتمال داده‌اند که ممکن است حریری در آستانه رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه٬ به صورت علنی یا غیرعلنی به کاخ ریاست‌جمهوری برود. همچنین طبق اطلاعات منابع با توجه به نتایج دیدار حریری و بری و آنچه که موسوم به ضرورت حفظ روابط احزاب است٬ احتمال به تعویق افتادن رایزنی‌ها وجود دارد.

لبنان|جریان آزاد ملی: هرگز در دولت حریری مشارکت نمی‌کنیملبنان|شکست تلاش‌های آمریکا برای فراری دادن «قصاب الخیام»لبنان| تاکید بری و حریری بر ضرورت حفظ هوشیاری مردم در برابر فتنه‌ها

در میان تلاش‌های حریری برای بازگشت به دولت٬ برخی محافل سیاسی از نام‌های جایگزین وی صحبت و به گزینه‌های قبلی مانند سمیر خطیب و تمام سلام اشاره می‌کنند و البته نام خالد قبانی وزیر سابق لبنانی نیز مطرح شده؛ اما هنوز چیزی قطعی نیست.

روزنامه اللواء نیز در این خصوص به اعتراضات و تحرکات در خیابان‌ها در آستانه رایزنی‌های ضروری پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه اشاره کرده است.

منابع گزارش داده‌اند که میشل‌عون خواستار انجام رایزنی‌های پارلمانی در روز پنجشنبه است؛ اما اگر حریری به تعویق انداختن آن را از عون بخواهد٬ او نمی‌تواند قبول نکند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود