Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مجلس گفت: احتمالا میزان قانون‌های تصویب شده در طی انقلاب اسلامی بیشتر از مجالس مشروطه تا قبل از انقلاب است.

مجتبی رحماندوست، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیرامون اولویت‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی دارای دو بعد «قانونگذاری» و «نظارت» است و در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس از نظر میزان قانونگذاری در حال انفجار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای حل مسائل سازمان خود، قانون همراه با منفعت ‌را پیدا کنند. مجلس برای هر موضوعی فورا یک قانون تصویب کرده است.

رحماندوست تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مجلس تراز این است که به کاستن، پالایش و ساده‌سازی قوانین بپردازد و نمایندگان مجلس آینده نیز باید به دنبال کاهش قوانین باشند البته پیرامون بحث نظارت در مجلس، بسیار کم بفروشی صورت گرفته و مهم‌ترین وظیفه مجلس یازدهم نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی پیرامون حل مشکلات اقتصادی از جانب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید قوانینی که در جهت کاهش مشکلات معشیتی مردم است و می‌تواند موثر واقع شود، عمل و اجرا گردد. برای مثال یکی از راه‌های غلبه بر مشکلات معیشتی و بیکاری توجه به رونق تولید است.

نماینده سابق مجلس در پایان تاکید کرد: قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید باید برداشته شود و نظارت برای حسن اجرا قوانین صورت گیرد، با تحقق این موارد، زمینه‌های توسعه اشتغال، ایجاد کارگاه کوچک و مشاغل خانگی را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحماندوست مجلس شورای اسلامی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم