Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسلم بیات در جلسه امضای تفاهمنامه بین انجمن لوازم خانگی و سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه ارزیابی انطباق با استاندارد کالاها باید طی دو مرحله تولید و بازار صورت می‌گیرد، گفت: ابتدا به صورت رندم تجهیزات در کارخانه‌ها آزمون می‌شود، اما برای اطمینان از استمرار ویژگی‌های کیفی، مرحله دوم نظارت در بازار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به گستردگی بازار، رصد تمام بازار از سوی سازمان ملی استاندارد امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین انجمن‌های تخصصی که واحدهای دارای پروانه استاندارد را نیز می‌شناسند، می‌توانند در رصد ویژگی‌های کیفی در بازار به سازمان ملی استاندارد کمک کنند.

کالاهای وارداتی از مرزهای غیرمجاز استاندارد نیستند

به گفته معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد، تاکنون نامه‌های متعددی از سوی انجمن‌های تخصصی لوازم خانگی به سازمان ملی استاندارد رسیده که نشان می‌دهد برخی کالاهایی که از مرزهای غیرمجاز به کشور وارد شدند، با استاندارد این کالا انطباق ندارد و سلامت و ایمنی جامعه را به خطر می‌اندازد.

بیات بخش اول این تفاهم‌نامه را تبادل اطلاعات بین این دو نهاد، کنترل بازار و حفظ و ارتقاء ایمنی عنوان کرد و گفت: در بخش دوم این تفاهم‌نامه به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه آزمون کنترل کیفی پرداخته شده است.

وی افزود: ممکن است در مواردی علی‌رغم تلاش یک واحد صنعتی استانداردی برای آن اجرایی نباشد که در این زمینه مقرر شده دوره‌های تخصصی برای واحدهای تولید لوازم خانگی اجرا شود.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ممکن است در مواردی هم نتیجه کنترل کیفی از سوی مدیر کنترل کیفی کارخانه با نتایج آزمون انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد مغایرت داشته باشد، تصریح کرد: علت این مغایرت در موارد زیادی این است که روش‌های تست به درستی از سوی مدیران کنترل کیفی به کار گرفته نشده است‌ که در این زمینه نیز مقرر شده دوره‌های تخصصی برای واحدها برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد که طی انتقال دانش و تجربیات، امکان بازنگری در استانداردها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: لوازم خانگي استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت:  اینکه وزارت راه تلاش کرده است و این سامانه را راه اندازی کرده است اقدام خوبی است و فقط امیدواریم به سرنوشت سایر سامانه ها دچار نشود. این سامانه اگر شروع به کار کند و موجر و مستاجر در این سامانه ثبت نام کنند قاعدتا توافقاتی که هست باعث شفافیت مالیاتی می شود دولت می تواند براساس قراردادی که هست مالیات های مربوطه را اخذ کند.

وی اظهار کرد: با این سامانه  دست دلالان کوتاه می شود عامل افزایش اجاره بها دلالان هستند و اگر دست دلال ها کوتاه شود مردم ما آگاهانه قرارداد می بندند. قطعا اگر مردم بدانند این سامانه به نفع شان است برای اجاره از این طریق اقدام می کنند  و اتفاقا مالیات را نیز می پردازند.

وی افزود؛ دولت نیز باید این مالیات ها را برای زیر ساخت ها هزینه کند.  وقتی این مالیات از این طرف پرداخت می شودو از آن طرف برای رفاه مردم هزینه شود قطعا از این سامانه استقبال می شود.

شاوردیان تاکید کرد: با این سامانه امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد. در بعضی مناطق اجاره سلیقه ای اعمال می شود و از کوچه تا کوچه دیگر اختلاف قیمت وجود دارد که خود همین سردرگمی های را در بازار مسکن ایجاد کرده است. بنابراین با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد و پیش پرداخت ها و رهن و اجاره معقول تر می شود. از طرف دیگر مهم ترین موضوع در زمینه بازار اجاره، حذف واسطه و ایجاد اختیار برای مالک و مستاجر در عقد قرارداد بدون هزینه اضافی بر آنان خواهد بود که سامانه خودنویس این امکان کلیدی و مهم را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت اجاره با یک استاندارد مشخص باشد و دیدگاه سلیقه ای اعمال نشود به نفع مستاجرها است که امیدواریم موجرها نیز معقولانه قیمت ها را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود