Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@02:36:24 GMT

حمام پیرحصار در محاصره سگ‌های ولگرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۶۲۱۱

حمام پیرحصار در محاصره سگ‌های ولگرد

حمام تاریخی پیرحصار در معرض تخریب قرار گرفته و سگ‌هایی که در آن نگهداری می‌شود، آسایش ساکنین را سلب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حمام تاریخی پیرحصار در منطقه تهران قدیم قزوین واقع شده و سال‌هاست بر اثر بی‌توجهی صاحبان و مسئولین نیز به حال خود رها شده و در معرض تخریب قرار دارد که مشکلاتی را هم برای ساکنین این منطقه به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنین این محل در سال ۹۵ نامه نگاری‌هایی را به شهرداری جهت رسیدگی و ساماندهی به این مکان را داشتند؛ ضمن اینکه طی چند گزارش مشکلات ساکنان این منطقه منتشر و دغدغه و مشکلات ساکنین بیان شده است اما این مشکلات همچنان پابرجاست و تغییری در وضعیت نامناسب حمام پیرحصار رخ نداده است.

مهمترین معضلی که اکنون دامن‌گیر ساکنین شده مربوط به چند قلاده سگ است که توسط صاحب این حمام در داخل بنا نگهداری می‌شود که بارها موجب گازگرفتی ساکنین شده که طبق آخرین گزارش ما تاکنون به هفت مورد می‌رسد.

کودکان در این محل امنیت جانی ندارند چراکه وقتی برای بازی از منزل خارج می‌شوند، خطر گازگرفته شدن توسط سگ‌ها، آن‌ها را تهدید می‌کند و در معرض آسیب هستند و حتی ساکنین محل برای استفاده از عابر بانکی که کنار دیوار این حمام قرار دارد واهمه دارند؛ چراکه تاکنون شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان توسط این سگ‌ها بودند.

 

افراد سالمندی که در این محل زندگی می‌کنند برای رفتن به امامزاده علی(ع) که در این منطقه واقع شده با مشکلاتی از قبیل حمله سگ به سمت آن‌ها مواجه هستند.

از طرفی با توجه به اینکه دیوارهای حمام تخریب شده نیز اکنون به طور نامناسبی پوشانده شده‌ که چهره زشتی را به کوچه و خیابان داده و با توجه به مدارسی که در این محل واقع شده نیز زمانی که بچه‌ها برای رفتن به مدرسه از این مسیر رفت و آمد می‌کنند، هوای نامطبوع و آلودگی ایجاد شده در این مکان باعث بیماری آن‌ها می‌شود.

سید مرتضی بهبهان‌نیا دراین‌باره اظهار کرد: شهرداری قزوین چندین بار جهت رسیدگی به مشکل این منطقه مراجعه کرده است اما باتوجه به عدم همکاری مالک این حمام، نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی افزود: شهرداری مسئول جمع‌آوری و رسیدگی به سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در سطح شهر است لذا برای جمع‌آوری سگ‌هایی که دارای صاحب هستند نمی‌تواند ورود کند از این رو درباره سگ‌هایی که توسط صاحب این ملک نگهداری می‌شود نمی‌توان اقدامی کرد مگر اینکه حکم قضائی وجود داشته باشد.

مسئول سامانه ۱۳۷ سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: اگر ساکنین نسبت به این شرایط به مراجع قضایی شکایت کنند نیز در صورت حکم قضایی می‌توان اقدام کرد اما اکنون با عدم همکاری صاحب ملک مواجه هستیم.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین نیز در این باره اظهار کرد: این ملک دارای مالک خصوصی است و با توجه به بخشنامه “مرمت مشارکتی” نیز این آمادگی را داریم که اگر مالک تمایل داشته باشد، برای بازسازی این حمام اقدام ‌کنیم.

وی افزود: اکنون مشکلی بین میراث فرهنگی و شهرداری برای بازسازی حمام پیرحصار وجود ندارد و چندین بار با مالک حمام هم صحبت کردیم اما برای مرمت این بنای تاریخی همکاری نمی‌کند.

ارجمند با بیان اینکه حمام پیرحصار مربوط به حوزه میراث فرهنگی است، گفت: این امکان وجود ندارد که بدون همکاری مالک خصوصی نیز اقدامی انجام دهیم؛ مگر اینکه این مالک مشارکت کند و با همکاری نیز به صورت پنجاه درصد مالک و پنجاه درصد میراث فرهنگی، این بنا را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج

از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

به گزارش فارس، بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

او از ناحیه صورت (لب، بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود