Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس، خواستار لغو هدفمند مالیات سلبریتی‌ها و مافیای کنکور شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) طی نامه ای خواستار لغو هدفمند مالیات سلبریتی‌ها و مافیای کنکور شد.   متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

در هفته‌های گذشته پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براساس این پیش‌نویس و با تصویب احتمالی آن، لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی- هنری در حوزه‌هایی مانند انتشارات کمک درسی، سینما و موسیقی، حراج‌های غیرشفاف، آثار تجسمی با گردش‌های مالی بالا که پیش از این در قانون وجود داشت اعمال خواهد شد و از این پس صنعت فرهنگ و هنر نیز به صف مالیات‌دهندگان خواهد پیوست، اما بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) بر خود لازم می‌داند تا نکات و سؤالاتی درباره آنچه در عمل بر سر این قانون آمده است در چند بند بیان نماید تا زمینه اجرای صحیح این قانون فراهم آید.

۱-در این پیش‌نویس پیشنهاد شده است که بند «ل» از ماده ۱۳۹ مالیات‌های مستقیم حذف شود. اما با دستور فوری دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، این بند حذف شد. اما ماده ۱۳۹ -که چندان در قانون مالیات باز نشده است- طی یک دستورالعمل به امضای عیسی شهسوار خجسته، رئیس کل وقت سازمان امور مالیاتی کشور و احمد مسجدجامعی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل مبسوطی تعریف شده است. طبق این دستورالعمل و جدول ارائه شده بخش وسیعی از فعالان فرهنگی مشمول معافیت می‌شود. اگر چه برخی از فعالان فرهنگی مانند ناشران کتاب که با مشکلات عدید‌های در این شرایط اقتصادی روبرو هستند، شایسته معافیت مالیاتی هستند، اما کارشناسان معتقدند این معافیت قابل تعمیم به همه کسانی که ذینفع اقتصاد فرهنگ و هنر هستند، نیست. چنانکه بسیاری از بازیگران و خوانندگان و اصطلاحا سلبریتی‌ها و همچنین ناشران کتب کمک آموزشی یا همان مافیای کنکور با وجود دستمزد‌های قابل توجه، درآمد‌ها و گردش مالی میلیاردی به طور کلی مالیات پرداخت نمی‌کنند!

سؤال اصلی این‌جاست که چرا دولت همچنان بر دادن معافیت مالیاتی به سلبریتی‌های اجاره‌ای و مافیای کنکور اصرار دارد؟

۲-معافیت دیمی و کلی چنین رسته‌های شغلی با فعالیت‌های گسترده معنادار و متنوع، معقول و منطقی نیست. چرا که با چنین معافیت دیمیای تمایل سودجویان به این حوزه بیشتر خواهد شد تا پول‌های مبهم خود را وارد عرصه سینما، کتاب، مجله، روزنامه و ... کنند و اقدام به پولشویی‌های گستره نمایند، هر چند اسمش را «خدمت به فرهنگ و تربیت، کمک به عدالت آموزشی و یا مسئولیت اجتماعی» بگذارنند.   باید مراقب پول‌ها و دست‌های آلوده به قلمرو فرهنگ و تربیت بود، حتی که با عنوان‌های جذابی مثل مسئولیت اجتماعی، عدالت آموزشی یا حمایت از فرهنگ باشد. به عنوان نمونه سید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد، از متهمین فساد هزاران میلیاردی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که در رابطه با این پرونده بازداشت هم شده است، در ۵ سال اخیر هیچ پاسخ روشنی در مورد منابع مالی و هزینه تولید این سریال در جهت شفاف سازی ارائه نکرده‌است. در واقع معافیت مالیاتی عرصه فیلم و سریال، جولانگاهی را برای سودجویان و اختلاسگران پدید آورده است تا به غارت بیتالمال بپردازند و از عایدی آن هم درآمد‌های میلیاردی‌ای نصیب سلبریتی‌های اجار‌های مینمایند! سلبریتی‌هایی که نقش مهمی را در پدید آوردن وضع دشوار معیشتی این روز‌ها به سبب حمایت از دولت تدبیر و امید داشته اند، اما اکنون مدعی حمایت از حقوق مردم شدهاند!

۳-از سوی دیگر در حوزه نشر کشور، پرتیراژترین و البته پررونق‌ترین و سودآورترین قلمرو به کتاب‌های کنکوری و به اصطلاح کمک آموزشی (از پیش از دبستان تا دکتری و بالاتر) اختصاص دارد. گذشته از ابهام و تردید اساسی در کمکی که این کتاب‌ها به تحقق اهداف آموزشی و پرورشی کشور می‌کند، به یقین می‌توان ادعا کرد که این انتشاراتی‌ها عمدتاً اثرات منفی بنیادین که بر شیوه‌ی آموزش و یادگیری دروس داشته‌اند و ارزشیابی و سبک تدریس معلمان را هم تحت شعاع کنکور به انحراف برده‌اند. حال چرا این بخش از صنعت نشر که غالباً نگاه اقتصادی و بازاری دارند، باید معاف از مالیات باشند؟

حال سوال این است، دولتی که با یک دستور ساده، جلوی لغو معافیت مالیاتی سلبریتی‌های اجار‌ه‌ای و مافیای کنکور را بگیرد و بر ثروت ثروتمندان بیفزاید، با چه رویی دم از کسری بودجه میزند؟! دم خروستان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

در پایان از شما مسئولان محترم مصرانه خواستار لغو هدفمند معافیت‌های مالیاتی، مخصوصاً از سلبریتی‌های پردرامد و صاحب حقوق‌های نامتعارف و مافیای کنکور بوده و لازم به ذکر این که جنبش دانشجویی به عنوان چشمان همیشه بیدار انقلاب و مرد، تا اجرای کامل قانون عملکرد شما را رصد خواهد کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق مالیات سلبریتی ها کسری بودجه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی