Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:28:03 GMT

تمام حقایق یک مسابقه جنجالی شطرنج

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۶۶۹۰

تمام حقایق یک مسابقه جنجالی شطرنج

تصاویری که از مسابقات بخش رعدآسا مسابقات سیتجس منتشر شده، نشان می‌دهد که اظهارات استاد بزرگ شطرنج ایران دور از واقعیت هم نیست.

به گزارش مشرق، امروز حاشیه‌ای عجیب شطرنج ایران را تحت تاثیر خود قرار داد؛ حاشیه‌ای که پرهام مقصودلو درخصوص آن اظهار داشت: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده‌ شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ملیت‌شان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم.

بیشتر بخوانید: ماجرای رویارویی شطرنج بازان ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی

یکی از تصاویری که از مسابقات بخش رعدآسا مسابقات سیتجس مربوط به دیدار میز یک دور چهارم بین پرهام مقصودلو و لارنس ترنت، استاد بین‌المللی منتشر شده، نشان می‌دهد که اظهارات استاد بزرگ شطرنج ایران دور از واقعیت هم نیست.

معمولاً در برگه‌های قرعه‌کشی بخش بلیتس یا برق‌آسا مسابقات که در حاشیه بخش اصلی است، 9 دور در مدت زمان 2 یا 3 ساعت برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها خبری از پرچم یا نام کشور حریف نیست و دیدارها به فاصله زمانی بسیار کوتاهی پشت سرهم برگزار می‌شوند. حتی به میز برگزاری مسابقه نیز لیبل و نام و نشان شطرنج‌بازان الصاق نشده و تنها نکته‌ای که در برگزاری این رقابت‌ها اولویت دارد، زمان است.

نماینده شطرنج ایران برای حضور در این تورنمنتِ آزاد با هزینه شخصی اعزام شده بود و هیچ فردی را به عنوان مربی یا سرپرست همراه خود نداشت. معمولا در مسابقات شطرنج مربی وظیفه بررسی جدول و پیش بینی حریفان آتی را بر عهده دارد اما در این مسابقات هیچ فردی مقصودلو را همراهی نمی‌کرده است. 

به این ترتیب به احتمال فراوان پرهام متوجه این مسئله نشده؛ ضمن اینکه حریف رژیم صهیونیستی هم جز شطرنج‌بازان سرشناس جهان نبوده که بتوان او را از قبل شناخت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین شطرنج پرهام مقصودلو رژیم صهیونیستی مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی، مهاجم استقلال، در بازی مقابل شمس‌آذر قزوین به ترکیب اصلی این تیم بازگشت و در این مسابقه دو گل هم به ثمر رساند.

او در بازی با شمس‌آذر جلوتر از تمام بازیکنان استقلال به عنوان مهاجمی که تمام توپ‌ها در محور حرکت او و فضایی که استارت می‌زد ارسال می‌شد ایفای نقش کرد و زوج خوبی با گوستاوو بلانکو شکل داد.

انگیزه بالا و آمادگی که محمدی در آن مسابقه نشان داد او را تبدیل به بازیکنی تاثیرگذار در بازی با تراکتور کرده و البته به چالش کشیدن خود با مدافعان باکیفیتی مانند شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی، هر دو مدافع تراکتور از سرعت و بازیخوانی بالایی بهره‌مند هستند و نفوذ به قلب دفاعی این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.

باتوجه به خط هافبک قدرتمنی که تراکتور در اختیار دارد استقلال به احتمال زیاد در دقایقی از مسابقه رو به بازی مستقیم و حذف کردن هافبک‌ها از جریان مسابقه بپردازد و با دخالت کردن بلانکو و فرارهای ناگهانی محمدی به دنبال گلزنی در این مسابقه باشد.

محمدی در این فصل 6 گل به ثمر رسانده و در این مسابقه می‌تواند آمار گل‌های زده خود را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • پس از درگیری جنجالی با کلوپ؛ محمد صلاح: اگر حرف بزنم، آتش به پا خواهد شد!