Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@03:38:05 GMT

حضور مافیا در واردات چادر مشکی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۷۱۳۶

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت:‌ سابقه تولید چادر مشکی در ایران باعث شده که سرمایه‌گذاران فکر کنند حمایت از تولید در این بخش مقطعی است و نسبت به ورود به این حوزه ترس داشته باشند. ناطقان: حسن نیل‌فروش زاده با بیان اینکه واردات چادر مشکی توسط عده معدودی انجام می‌شود و منافع آن‌ها ایجاب می‌کند که این کالا از خارج کشور وارد شود، اظهار کرد: تایید می‌کنم که مافیا در بخش واردات چادر مشکی حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در دهه ۷۰ که پروژه واحد حجاب شهرکرد توسط اینجانب پایه‌گذاری شد، دلار بخش صنعت ۷۴۰ تومان بود، اما با بهانه کمبود چادر مشکی، برای واردات، دلار ۳۰۰ تومانی اختصاص داده شد.

نیل‌فروش زاده تولید مواد اولیه چادر مشکی در کارخانه‌های پلیمری را از جمله مزیت‌های این صنعت عنوان کرد که در گذشته وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بافت نیز مشکلی وجود ندارد، اما در بخش رنگرزی ضعف‌هایی داریم که در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود آن آغاز شده است.

او با اشاره به لزوم ادامه سیاست‌های حمایتی دولت در این صنعت، تصریح کرد: سیاست‌گذاری دولت در تولید چادر مشکی باید ثابت باشد، اما چیزی که تاکنون شاهد آن بودیم این است که در هر مقطعی مذاکراتی در ظاهر انجام می‌شود و مجدداً همه چیز فراموش می‌شود.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به تولید سالانه ۸ تا ۱۰ میلیون متر چادر مشکلی در واحد شهرکرد، از برنامه‌ریزی برای واردات ماشین‌آلات و تامین منابع از بانک مرکزی خبر داد و گفت: اگر این برنامه‌ها عملی و پروژه‌های جدید اجرایی شود، تا دو سال آینده همه نیاز کشور در داخل تامین خواهد شد.

نیاز سالانه ایران به پارچه چادر مشکی حدود ۸۰ میلیون متر است که در حال حاضر تنها ۱۰ میلیون متر از آن در واحد حجاب شهرکرد تولید و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

در این میان با وجود آنکه پیش‌تر هم مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، حضور مافیا در واردات چادر مشکی را تایید کرده بود، حسین مدرس خیابانی،‌ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) معتقد است که " وقتی ۱۲ واردکننده در زمینه واردات چادر مشکی وجود دارد، یعنی انحصاری وجود ندارد و این ۱۲ شرکت می‌توانند با هم رقابت کنند و انحصار را بشکنند". منبع: ایسنا برچسب ها: مافیا ، واردات ، چادر مشکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مافیا واردات چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند شهر ملی شیشه گری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در جشن روز میمند حضور داشت با برشمردن ظرفیت شهر میمند در صنعت شیشه گری و اینکه شیشه گری یک مهارت اصیل در کنار گلاب گیری است، از تبدیل شهر میمند به شهر ملی شیشه گری خبر داد.
دکتر جلالی افزود: صنعت شیشه گری هم دوستدار محیط زیست است هم قابل بازیافت و هنری دستی و اصیل است که می‌تواند به ترویج صنعت گلاب گیری کمک کند.
وی گفت: عزم مسئولین محلی برای ایجاد کارگاه‌های شیشه گری در میمند و فراهم کردن شاخص‌های شهرملی شیشه گری زمینه تکمیل پرونده شهرملی شیشه گری را برای این شهردرآینده نزدیک فراهم می‌کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد هم در مراسم جشن روز میمند گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۰ هزار هکتار گلزار گل محمدی کشور در فارس وجود دارد و میند با ۲هزار هکتار گل محمدی بالاترین عملکرد تولید گل را در کشور دارد.
برومندی با تاکید بر اینکه باید با کمک به بخش خصوصی زنجیره ارزش را در تولید، کامل و از خام فروشی‌ها خودداری کنیم، افزود: اعطای سرمایه درگردش و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار است تا در راستای تولید، خرید محصولات و حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و بازار رسانی محصولات رونق ایجاد شود.
وی افزود: استان فارس که رتبه اول تولیدات باغی کشور و البته شهر میمند هم تعداد زیادی سرمایه گذار خصوصی دارد مشمول این دستور العمل هستند.
در ادامه مراسم مسئولان محلی از جمله امام جمعه شهر میمند، فرماندار فیروز آباد و معاون گردشگری استانداری فارس هم در خصوص چالش‌های تولید و گردشگری درشهر میمند سخنرانی کردند.
شهردار میمند هم در این گردهمایی روز میمند به اجرای سه طرح توسعه گردشگری در سال پیش رو در این شهر خبر داد و گفت: احداث پارک پردیس با احیای باغ‌های گل نسترن و گل محمدی، احیای بافت تاریخی میمند، و ساخت کارخانه عرقیات و اسانس با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر میمند است.
همزمان با جشن روز میمند پیاده روی و گردهمایی مردی هم در این شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا